Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Dachs-Pomeranier?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-15, 16:26   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dachs-Pomeranier?

Jeg tror ikke dette er en designerblanding, altså.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 16:31   #42
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg tror ikke dette er en designerblanding, altså.

Jeg gikk nesten ut fra det siden siden det var to søte raser som er blandet. Jeg hang litt i småhundmiljø da pøbelhunden var yngre og det krydde av sånne søtnosblandinger, hvor søthet var eneste kriterium for parring. Fint hvis jeg tar feil, jeg er nemlig ikke storfan. 😊

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 16:45   #43
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg har ingen erfaring med dachs, men kollegaen til mannen som jobber med hund har en.
Og de sliter skikkelig med bjeffing.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 20:43   #44
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vil de ikke bli litt "sunnere", begge to, av å krysses?

Noen mener jo det, det er detfor man ofte krysser hunderaser, men utfallet kan jo like gjerne bli det motsatte. Logisk nok.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 22:54   #45
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Noen mener jo det, det er detfor man ofte krysser hunderaser, men utfallet kan jo like gjerne bli det motsatte. Logisk nok.

Nei, ikke egentlig like gjerne - det er vel innavl som er skyld i en del av problemene hos renrasede hunder, og det skulle man jo motvirke ganske godt med å krysse to raser. Men klart, man vet ikke hvordan f.eks. kombinasjonen av ryggen på dachsen og de tynne beina på en pomeranianer vil slå ut i hvert enkelt tilfelle.

Gammel 28-01-15, 23:00   #46
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Nei, ikke egentlig like gjerne - det er vel innavl som er skyld i en del av problemene hos renrasede hunder, og det skulle man jo motvirke ganske godt med å krysse to raser. Men klart, man vet ikke hvordan f.eks. kombinasjonen av ryggen på dachsen og de tynne beina på en pomeranianer vil slå ut i hvert enkelt tilfelle.

Ja, det er det siste du sier der som ofte er problematisk. De som driver med labradoodler og slikt får jo ofte problemer med f.eks pelsen. Selv om de vil ha det beste fra begge raser, så blir det jo ofte det verste fra begge raser. Det er mange som blander pudler inn i andre raser pga puddelens gode egenskaper. Jeg skjønner jo ikke helt hvorfor man da ikke kjøper nettopp en puddel, men mulig jeg er inhabil.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-15, 23:12   #47
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.

Hælledussen så søte!

Svigerfar har strihåret dachs. Den er helt nydelig. Har aldri hørt den hunden bjeffe noen gang. Utrolig rolig og fin, og kjempefin turkamerat. Har ikke testet henne i snøen da. Vi har omtrent like lange bein, så vi står over.

Jeg har en strihåret dachs og de har de tristeste øynene i hele verden. Han er like aktiv som en sofapute innendørs, boffer bare ute på andre hannhunder eller om noen går rett inn i huset. Han tror dressur er valgfag og er utrolig sta. Men også verdens herligste hund.

Blanding dachs/pomeranien ville jeg vært skeptisk til, det skal dachsmuskler til for å holde ryggen frisk og tenk om den blir en kjempesta gneldredott!

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-15, 08:26   #48
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Designer blanding er fremmed for meg, jeg er mer vant til "Nei, faen, har du vært hos naboen nå, da, din fillebikkje...!".

Gammel 29-01-15, 09:46   #49
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Designer blanding er fremmed for meg, jeg er mer vant til "Nei, faen, har du vært hos naboen nå, da, din fillebikkje...!".

Du er fra dalstroka innafor, skjønner jeg.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 29-01-15, 09:49   #50
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Du er fra dalstroka innafor, skjønner jeg.

Oh, yes.

Gammel 29-01-15, 10:07   #51
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Oh, yes.

I de litt mer soignerte kretser, dvs. miniatyrhundtreffene i Veritasparken på Høvik, møtes minihundmammaer og -pappaer for at smånøstene skal sosialisere og vise frem det siste av hunde-cuture. I det miljøet er det planlagt diverse designsmåtterihunder, som for eksempel chia-pommer og boston terrier/papillon.

Jeg synes det er greit å ta noen få tusenlapper for sånne Ouupsi-daisy-stakk-av-i-løpetiden-valper, men jeg synes ikke noe om planlagte blandinger bare fordi noen har fått en lys ide om at de sikkert blir søte. de gangene jeg har kjøpt hund, har jeg gått for seriøse oppdrettere som kun bruker friske hunder under fysiske feil og med godt gemytt i avl. Min teori er at hvis du planlegger et blandingskull, så er du ikke så selektiv som seriøse raseoppdrettere.

Og når det gjelder det med at blandingshunder er friskere, så er jo det en myte. En blandingshund arver like mye anlegg for HD som en rasehund gjør, hvis en av foreldrene har slike anlegg. Ergo bør man sjekke status for sykdommer og kun kjøpe valper etter foreldre som er sykdomsfri. Og gatemiks er definitivt IKKE noen garanti for sykdomsfri.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.