|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barn blir ikke smartere av morsmelk (Dagbladet) (Zol: en gladnyhet til deg!) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Viser tenner
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Hva lærer vi av denne artikkelen? Jo, at det alltid er maaaaange faktorer som spiller inn i et forskningsresultat.
|
|
|
#3 |
|
Har fått viljen sin
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!JIPPI! Etter en kjapp skumming ser det ut som at denne artikkelen hevder akkurat det jeg har hevdet selv: at det ikke dreier seg om å amme men hvem som ammer. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fornøyd
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!
Antyder?
*Har ikke lest hele artikkelen*
05 07 Sist redigert av Beckett : 05-10-06 kl 10:14. Årsak: tilføyelse |
|
|
|
|
|
#5 |
|
På vei
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Hva da med alle studiene som viser det motsatte? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
De er vistnok ikke korrelert for andre faktorer som feks mors inteligens i utgangspunktet, stimulering og andre ting. Sitat fra en annen artikkel om dette: Selv om studien altså klart peker mot at barnets IQ ikke blir høyere av at mor ammer, understreker forskerne at det fortsatt er mange fordeler med dette. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!............ Sist redigert av Myrsnipa : 05-10-06 kl 12:40. Årsak: Tar det på PM. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har fått viljen sin
|
Ja den sier det vel ikke eksplisitt? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
På vei
Men ingen har noensinne sagt at morsmelken utgjør noen stor forskjell på iq uansett, selv om Dagbladet prøver å vinkle det dithen. Sist redigert av ElinM : 05-10-06 kl 19:39. Årsak: skriveleif |
|
|
|
|
|
#10 |
|
interlektuell
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Interessant artikkel. For øvrig ville jeg brukt korrelasjons-begrepet, for det er det virker som om det stemmer bedre overens med det jeg forstår at him mener. Men jeg ville kanskje skrevet om setningen; "man har visstnok ikke vist noen korrelasjon med andre faktorer". Å korrigere for andre sammenhenger, vil si at man har sjekket ut at A ikke har sammenheng med B, C eller D.
|
|
|
#11 |
|
Bare sær
Nei, man korrigerer for andre faktorer.
|
|
|
#12 |
|
Leser
|
PS! Du har helt sikkert rett. Jeg la denne (korrigere/korrelere) inne på flisespikkerforumet slik at vi kan diskutere akkurat det der. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bare sær
Ah! Det finnes et flisespikkerforum!
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Hvor? Jeg ser den ikke.
|
|
|
#17 |
|
sasiltranopogol
Hvor: sammen med 538.410 andre
![]() ![]() |
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Det betyr kanskje at man gjør barnet en tjeneste ved å ikke amme i noen sammenhenger da.
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Lettere tabloid artikkel, og konklusjonen min er vel som andre her, det finnes en forskningsrapport for å underbygge (nesten) enhver holdning.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Zol: en gladnyhet til deg!Jeg insinuerer ikke noe, jeg er bare oppgitt over at folk er så lett påvirkelige. Jeg sier jo at jeg selv slet voldsomt med ammingen, og klart det var et vanvittig nederlag da jeg måtte gi tapt og gå over på fulltidsflaske. Men dårlig samvittighet hadde jeg jo ikke, for jeg gjorde jo mitt beste, og det gjør vel de fleste? Ingen artikler får meg til grine over tapt amming når jeg jo vet at dette var utenfor min kontroll.
|
![]() |
|
|