Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser dere i helgene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-15, 15:31   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser dere i helgene?

Helgene kommer for ofte til å ha en fast middagstradisjon. Taco hver fredag og pizza hver lørdag (eller hvilken som helst mat som ble gjentatt så ofte) hadde jeg blitt ufattelig lei av. Så tradisjonen her er å ha det av og til. Vi har ganske variert mat i helgene, om det er avansert eller kjappere mat kommer an på hva programmet forøvrig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:20   #2
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Vi har ganske ofte, men slett ikke alltid, mexicansk mat (ikke nødvendigvis taco altså) eller pizza på fredagen. På lørdag og søndag har vi ofte mat som er litt mer tidkrevende å lage. Hva det er varierer. LilleVenn vill nok gjerne hatt taco hver fredag, men det orker slettes ikke vi voksne.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 17:29   #3
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har stort sett taco eller fijatas på fredagskveldene. På lørdagen går det i hjemmelaget pizza med kjøttpølser, lasagne, biff eller noe med kylling. Gjerne indisk gryte eller tandoori.
På søndagene burde vi vel hatt stek eller noe i den duren men det blir ofte en eller annen form i ovn med ost over.
Litt av et pes for tiden siden jeg prøver alt jeg kan å holde meg unna karbo-mat. Nå har mannen begynt å trene også så det er jo ikke til å tru.

Gammel 28-02-15, 18:14   #4
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Vi har taco, lasagne, pizza, pølser, hjemmelagde hamburgere, tikkamasala, gryteretter og kylling med bacon i form.
I dag skal vi ha kylling med bacon, gratinert i en blanding av creme fraiche og baconost.
Servert med hvitløksbaguetter, båndspaghetti og salat.
Søndager hender det at vi har stek, eller bare en vanlig hverdagsmiddag.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:20   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det tex-mex på fredagene og pizza på lørdagene, med få unntak. Jeg elsker jo texmex og pizza, og blir aldri lei, men kunne godt hatt noe annet altså. Men ungene SKAL ha pizza hver eneste lørdag, "ellers GÅR det ikke". Så det er bankers. Greit for meg, ingen av oss blir leie, vi har jo de andre dagene i uka til å variere masse.

Gammel 28-02-15, 18:32   #6
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har ofte taco, pizza, biff, lasagne, spareribs, raclette eller noe annen snaddermat. Vi prøver å ha dessert i ukedagene med ungene her, mens i helgene har vi lørdagsgodt. Med dessert er det fruktsalat med bær eller yoghurt med bær i.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 18:41   #7
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pizza, taco, nachos, pastasalat, lasagne, chilli con carne, biff f. eks.

Gammel 28-02-15, 19:23   #8
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har vel ofte taco når guttungen er hjemme, lasagne, tikka masala, sushi, kjøttboller eller lignende - men egentlig ikke noe spesiell helgemat

Mini er jo borte annenhver helg, da pleier vi å passe på å få laget "sær" mat ala raw food, aubergine pizza, salater, fiskeretter og den slags..

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 19:32   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelaget pizza nesten hver helg, enten fredag eller lørdag. Guttene vil gjerne ha tsco hver helg, foreldene helst ikke. så det blir innimellom. Noe vi har ganske ofte er bruschetta med tomat, god spekeskine og mozarella. I dag skal vi ha biff.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 22:58   #10
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ikke om det er nevnt, men min barndoms favoritt er grillet kylling med ris og pommes frittes ved siden av. Barna våre liker også veldig godt kylling, og vi har med hell hatt kyllingklubber med pommes frittes og masse friske grønnsaker i passelige biter.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:16   #11
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg vet ikke om det er nevnt, men min barndoms favoritt er grillet kylling med ris og pommes frittes ved siden av. Barna våre liker også veldig godt kylling, og vi har med hell hatt kyllingklubber med pommes frittes og masse friske grønnsaker i passelige biter.

Det minner meg på at vi hadde mye lørdagskylling da jeg vokste opp, sånn kylling i form. Tror vi ofte kjøpte den i Danmark.

Gammel 01-03-15, 00:02   #12
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det minner meg på at vi hadde mye lørdagskylling da jeg vokste opp, sånn kylling i form. Tror vi ofte kjøpte den i Danmark.

Det hadde vi også Lørdagskylling var en slager. Men muligens mer til hverdag enn på lørdager, da moren min ikke var så glad i kylling, så vi spiste det helst når hun ikke var hjemme.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:08   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner dere veldig godt altså.
Jeg er tidligere kokk som ikke kan jobbe med det lengre, og har en ufattelig lengsel etter mitt gamle yrke, og har det mer som en hobby nå.
Jeg kan sitte en hel dag på jobb å fundere på det ultimate tilbehøret til burgeren jeg skal ha til middag, liksom.

Gammel 28-02-15, 23:14   #14
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Nextlife, det kommer også an på barna. Barna i huset hos oss er veldig raske med å spise. De nærmest kaster i seg maten og sier takk for maten etter 5 minutter. Det nytter ikke å gjøre seg flid eller lage dessert, de vil likevel gå fra kjappest mulig. Vi lager gjerne noe de liker godt for å få dem til å sitte 10-15 minutter. Og så lager vi noe mer avansert til oss selv når vi er alene.

Det er en tid for alt, og jeg gleder meg til våre blir ørlite mer modne og mer glad i å prøve nye smaker. Eldste er 13, og jeg ser det går rett vei. Med tvillinger på tre år hadde jeg nok lagt lista rimelig lavt, enkel mat og fine servietter holder lenge!

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:17   #15
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Nextlife, det kommer også an på barna. Barna i huset hos oss er veldig raske med å spise. De nærmest kaster i seg maten og sier takk for maten etter 5 minutter. Det nytter ikke å gjøre seg flid eller lage dessert, de vil likevel gå fra kjappest mulig. Vi lager gjerne noe de liker godt for å få dem til å sitte 10-15 minutter. Og så lager vi noe mer avansert til oss selv når vi er alene.

Det er en tid for alt, og jeg gleder meg til våre blir ørlite mer modne og mer glad i å prøve nye smaker. Eldste er 13, og jeg ser det går rett vei. Med tvillinger på tre år hadde jeg nok lagt lista rimelig lavt, enkel mat og fine servietter holder lenge!

Helt klart, jeg er nok heldig som har hatt barn i familien som er veldig tålmodige og liker å henge rundt matbordet, og som er veldig glad i alle mulige smaker og matvarianter.

Gammel 28-02-15, 23:23   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Helt klart, jeg er nok heldig som har hatt barn i familien som er veldig tålmodige og liker å henge rundt matbordet, og som er veldig glad i alle mulige smaker og matvarianter.

Mine unger er også sånn. Veldig glad for det. Hos oss er det mer min kapasitet som er problemet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:39   #17
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Mine unger er også sånn. Veldig glad for det. Hos oss er det mer min kapasitet som er problemet.

Ja
Og i diskusjoner som denne blir jeg ofte realitetsorientert i forholdt til det faktum at jeg jeg er en gammel dame som hadde små barn og tidsklemme for veldig mange år siden.

Gammel 28-02-15, 23:47   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Ja
Og i diskusjoner som denne blir jeg ofte realitetsorientert i forholdt til det faktum at jeg jeg er en gammel dame som hadde små barn og tidsklemme for veldig mange år siden.

(Jeg sier det litt sånn i parantes, men det hender jeg gleder meg til den tiden kommer..)

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-15, 23:35   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min eldstedatter er sånn, hun liker ALT og kan sitte lenge ved bordet og nyte maten. Mellomste har det alltid travelt og er uhyre småspist og liker fint lite. Argh.
Minsta liker absolutt alt, alt går i den jenta der, og hun kan også sitte lenge ved bordet, men hun er jo liten enda da.
Vi har det litt sånn på søndager, at jeg diller lenge med søndagsmiddag og vi dekker fint på og har gjerne dessert også. Lørdager spiser vi foran tven, da er det Doctor Who eller lignende, og pizza.

Gammel 28-02-15, 23:40   #20
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Mens vi har to av den ene sorten og en av den andre. Storebror og lillesøster elsker mat. De finnes ikke kresne og smaker på og spiser alt. Storebror kan finne på å rose maten allerede mens den holder på å bli laget "Ååh, Mamma, det lukter så godt av maten du lager." og de nyter maten og kommer med godord og "mmmmm" underveis. Det er en fryd å spise middag med dem.
Så har vi lillebror. Han liker ikke, og spiser ikke, noe som helst til middag, og mer er det i grunnen ikke å si om den saken. (Jeg lurer på hvor han har fått genene sine fra, hvordan kan JEG ha klart å produsere noen som ikke liker mat?! )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.