Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Overnatting til 16-åring

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-07, 23:06   #41
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Overnatting til 16-åring

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Jeg hadde tilbudt meg å kjøre ham hjem etter festen.

Det hadde nok jeg også gjort.

Om han skulle ha overnattet, så hadde han ikke fått sove på samme rom.
Ikke når de bare har vært sammen i 2-3 uker.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 05:44   #42
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Hvor mye skal vi overstyre våre ungers liv, egentlig?
Det finnes 16 åringer som bor på hybel for å gå på videregående, etc.
Og tilbake til å "frata" press. At de blir "lettet"...
En 16 åring bør kunne si selv hva de mener om en slik ting,mener jeg.
Ja, jeg kjøpte tankegangen, men tror ikke på at det nødvendigvis er riktig å ikke la en 16 åring ta en del ansvar selv.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 08:04   #43
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer an på hvor moden datteren min er. Jeg hadde nok ganske sikkert sagt ja, men pratet med henne om hva hun ønsket.

4 år igjen

Gammel 06-06-07, 09:21   #44
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Hvor mye skal vi overstyre våre ungers liv, egentlig?
Det finnes 16 åringer som bor på hybel for å gå på videregående, etc.
Og tilbake til å "frata" press. At de blir "lettet"...
En 16 åring bør kunne si selv hva de mener om en slik ting,mener jeg.
Ja, jeg kjøpte tankegangen, men tror ikke på at det nødvendigvis er riktig å ikke la en 16 åring ta en del ansvar selv.

Man trenger ikke overstyre selv om man har grenser. Og jeg tror du tar feil: et 16-års gammelt barn er ikke nødvendigvis verken moden eller voksen nok til å alltid sette grenser. Det er derfor de har foreldre. Foreldre som skal lede, veilede og bygge opp.

Jeg er helt enig med deg i at 16-åringer må ta en del ansvar selv. Men ikke alt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 17:35   #45
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Man trenger ikke overstyre selv om man har grenser. Og jeg tror du tar feil: et 16-års gammelt barn er ikke nødvendigvis verken moden eller voksen nok til å alltid sette grenser. Det er derfor de har foreldre. Foreldre som skal lede, veilede og bygge opp.

Jeg er helt enig med deg i at 16-åringer må ta en del ansvar selv. Men ikke alt.

Jeg tok forgitt at grensesetting var tilstede. Og at forskjellen var selvfølgelig.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 23:05   #46
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Da datteren til sambo var 15 hadde hun en kjæreste som hun ble kjent med på MSN!!! Han bodde en time unna med tog og fikk overnatte i helgene men på storebror sitt rom. Storebror sov da sammen med oss.
Om de ikke respekterte dette fikk han ikke lov til å overnatte mer så det funket igrunnen fint.
Dette var ikke noe jeg blandet meg oppi for hun fikk lov av både mamman og pappan... jeg synes det var tidlig å begynne sånn men de så hverandre kun i helgene så.... MSN var selve livet på den tiden..
Da hun ble 16 ble reglene litt mykere... nå er det ingen regler mer og hun er snart 18.

Sist redigert av GinaK : 06-06-07 kl 23:06. Årsak: forklare...
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 02:56   #47
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg ville sakt ja, om det var greit å sove i samme seng så måtte det være opp til henne om hun ville.

Min mann flyttet foresten inn hos meg og mine foreldre da jeg var 15 1/2 år og han 16 år.

Sist redigert av Mor til 4 : 07-06-07 kl 23:46.
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 08:04   #48
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg ville latt han overnatte.
16 åringer er ofte mer ansvarsbevisste og våkne enn vi tror
Mine jenter har hatt gutter,jenter og kjærester på overnatting.
På sine rom.
Vil de ha sex, klarer de det helt utmerket uten at de skal sove sammen en natt.
Det med prevansjon tror jeg de fleste 16 åringer allerede har hatt samtale med Helsesøster om når de har fått seg kjæreste

Enig med Angelique. Selvsagt må man ta til hensyn hvor moden man synes at 16 åringen er. Jeg fikk lov til å overnatte hos kjæresten min da jeg var 16, men følte aldri at det da var en oppfordring fra mine foreldre til å ha sex med han.

Gammel 07-06-07, 08:07   #49
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg svarte ja, men jeg vil selvsagt presisere at jeg ville ha spurt henne om hvor hun ville han skulle sove. Jeg hadde nok også dobbeltsjekket med foreldrene hans om det var greit at han overnattet. Hadde de sagt "ja, men ikke på samme rom", så hadde jeg respektert det. Om to kjærester på seksten vil ha sex, så har jeg ikke noen problemer med det.

Dette høres veldig ut som det jeg tenker og føler om temaet. Også håper jeg de neste ti årene går saaaaaakte...

Gammel 07-06-07, 08:11   #50
Anne
Bør lage seg en tittel selv

Anne sin avatar

Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg ville latt ham overnatte, men ikke på samme rom.

samme her.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 09:04   #51
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ja, jeg traff selv mannen min som 16-åring. Vi fikk overnatte hos hverandre etter et par uker.
Det tok lang tid før vi hadde sex hjemme hos meg, der var det så lytt.

Vi hadde sex de dagene vi ikke sov hos hverandre også...

Etter 6 mnd flyttet jeg hjem til han.

Man må selvfølgelig se ann hver enkelt sak. Jeg ville f.eks kanskje blitt kjent med fyren først.
Nå virker jo det vanskelig i denne saken, så da ville jeg kanskje latt han sove i et annet rom.

Gammel 07-06-07, 09:04   #52
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Overnatte, men ikke på hennes rom nei.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:10   #53
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vet ikke.

Vet at pappa nektet meg å overnatte hos kjærester (og ha dem på overnatting) inntill jeg ble 18 år.

Mitt argument da var at dersom vi absolutt ville, så kunne vi alltids greie å ha sex. Men anledningen bød seg liksom aldri. Det var alltid noen småsøsken som kunne komme busende inn, telefoner som ringte eller foreldre som ropte.

Ja eller nei kommer an på modenhet til datteren. Jeg ville tatt meg en god prat med henne og helst truffet denne kjæresten på forhånd.

Om jeg ikke hadde ringt hans foreldre, ville jeg forsikret meg om at det var greit for dem - og stolt på datterens evne til å formidle sannheten.

Håper jeg greier å putte masse vett i mine barn før dette blir en reel problemstilling i heimen vår.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:11.