Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Antall kaker til 35?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-04-15, 21:13   #41
Odelia
Bør lage seg en tittel selv

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Antall kaker til 35?

Det blir nok fint, Susse Lurt å lage det man kan i forveien og fryse ned. Lykke til med konfirmasjonen!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-15, 21:23   #42
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Det blir nok fint, Susse Lurt å lage det man kan i forveien og fryse ned. Lykke til med konfirmasjonen!

Takk. Tenkte å spørre naboen som har kjempefryser om jeg kunne ha to kaker hos henne.

Gammel 12-04-15, 21:36   #43
Guava

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

6 Kaker til 35 personer hadde medført bekymret mine hos svigermor og mamma og de hadde brukt natta og vel så det for å økt antallet til det tredobbelte. Jeg hadde ikke sett nødvendigheten i å øke antall, men det hadde de. De kommer forøvrig fra to ulike kanter av landet og er hverken sunnmøringer eller trøndere.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 00:06   #44
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg er med Gerbera her kjenner eg!

Gammel 13-04-15, 07:39   #45
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Syns det høres perfekt ut jeg.
Men en gang var vi i et selskap der nesten alle kakene var skåret opp i (for store) kakestykker så man ikke kunne velge selv hvor stor bit man ville ha, og det var ikke noe vellykka av mange grunner.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 10:36   #46
morgana
På vent....

morgana sin avatar

Hvor: På bygda!
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: Antall kaker til 35 ?

Som nordmøring regner vi nok nesten en kake per person ... spiser rester en uke dog og sender med gjestene når de drar....

Gammel 13-04-15, 10:41   #47
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns 6 høres helt passe ut.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-15, 21:13   #48
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Syns det høres perfekt ut jeg.
Men en gang var vi i et selskap der nesten alle kakene var skåret opp i (for store) kakestykker så man ikke kunne velge selv hvor stor bit man ville ha, og det var ikke noe vellykka av mange grunner.

I alle dager, det var jo virkelig merkelig. Det er jo noe av det som er stas med store kakebord, å kunne ta små stykker av alle sorter!

Gammel 13-04-15, 21:23   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 09:06   #50
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi pleier å ha 5 runde kaker til 20 personer i en helt vanlig familiebursdag, så jeg hadde muligens tenkt at det var litt lite, men det avhenger selvfølgelig av størrelsen på kaken. I en konfirmasjon hadde jeg nok hatt: 1 marsipankake (dimesjonert etter antall gjester), 1 langpanne brownies, 1 vanlig sjokoladekake, 1 kransekake, 1 langpanneeplekake (med is og krem), 1 verdens beste, 1 suksessterte, 1-2 forskjellige bær og friuktpaier, 1 ostekake, ett brett med cupkakes/muffins. Og et fruktfat med oppskåret frukt. Jeg hadde regnet med at det gikk 2-3 "vanlige" kakestykker per person, men regner med at alle nok ville smake et lite stykke av alt, og dimensjonert etter det, og heller lagt opp til restelag og "ta med på jobben", for å sikre at det ble nok.

:romeriking av bondeslekt:

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 12:02   #51
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

regner med at alle nok ville smake et lite stykke av alt, og dimensjonert etter det,

Men smaker virkelig alle på alle kakene? Det gjør i allefall ikke jeg. Det kan være for mange kaker til at man kan smake på alle, det er ikke alle kaker man liker og det er kanskje heller ikke alle bakere man liker kakene til. Så fremt vi ikke bare snakker om 2-4 forskjellige kaker har jeg ennå til gode å smake på alle som står på et kakebord, og jeg er en skikkelig kakeelsker.

Gammel 14-04-15, 13:54   #52
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke mange smaker på alle kakene, nei!

Gammel 14-04-15, 14:02   #53
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke heller at alle smaker på alle kakene. Mindre sjans for det jo flere kaker man har. Men jeg vil også mye heller ha muligheten til å ta et ministykke av flere kaker hvis det er flere jeg har lyst til å smake på. De første velger vel de kakene de liker best, fremfor å smake på alle sammen.

Gammel 14-04-15, 14:10   #54
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jo, alle smaker på alle kakene alltid.

Noen ganger må jeg bare le altså. Alt er potensielt noe vi kan ta helt bokstavelig og katgorisk på FP.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-15, 14:35   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg smaker ikke på alle kakene på et kakebord, nei.
Smaker aldri på sånne tørre kaker som muffins, hvetebakst eller type fyrstekake.
Det må være deilige kremkaker, moussekaker og fristende bærterter som man uansett har litt plass til etter en middag.

Gammel 09-05-15, 20:25   #56
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi var i en konfirmasjon i dag med ca. 60 gjester. Jeg talte 26 kaker. (Sunnmøring ) Moren til konfirmanten hadde vært litt bekymret for om det var nok.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-15, 20:30   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Vi var i en konfirmasjon i dag med ca. 60 gjester. Jeg talte 26 kaker. (Sunnmøring ) Moren til konfirmanten hadde vært litt bekymret for om det var nok.

Nesten en halv kake på hver, liksom?!

Gammel 09-05-15, 21:38   #58
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nesten en halv kake på hver, liksom?!

Ja, det er vel ca. det man beregner pr pers her på sunnmøre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-15, 00:42   #59
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Ja, det er vel ca. det man beregner pr pers her på sunnmøre.

Ikke sunnmøring/møring men nordvestlending likevel og kan føye til at det gjelder mer utstrakt enn akkurat på Sunnmøre/møre; skal man ha kakebord så skal man ha kakebord.

Gammel 10-05-15, 01:14   #60
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var i konfirmasjon forrige helg. Det var 30 gjester, åtte kaker + kransekake, lefser, is med bær og to kringler. Helt normalt her på vestlandet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.