Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-15, 19:36   #41
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har lyst til å strikke noe smått - hjelp?

Drit i magic loop. Bruk to rundpinner, og strikk halve ermet på den ene, andre halve på den andre pinnen. Sklir mindre enn strømpepinner, ingen løkker å dille med. Jeg synes det er mye lettere, og det blir jevnt og pent.

Gammel 06-05-15, 19:40   #42
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Knappehullene mine pleier å bli mer enn store nok med et litt løst kast, de kan tøyes litt. Ellers går det for eksempel an å felle av to masker og legge opp to nye over disse på neste runde, ved å lage ei løkke av tråden på høyre pinne, som så strikkes neste omgang.

Gammel 11-05-15, 11:38   #43
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nuh! Da har helgen blitt brukt på å ligge på sofaen og strikke. Det går jo rasende fort med disse bittesmå plaggene!

Den der jakka, altså, den er litt... underlig. Men myk og god! Skal strikke luen i kveld, tenkte jeg.

Og så begynte jeg på den miniSkappelgenseren, men garnet jeg plukket med var for stivt til at jeg tror det bir noe behagelig med ermer, så da gjorde jeg den om til en vestkjoledings i stedet for:

(Sånne skal jeg strikke til guttene også. Gikk rasende fort, og jeg ELSKER vester!)

Og så hadde jeg noe lilla garn, og fikk lyst til å strikke en kjole, så da lagde jeg denne, og planla mens jeg strikket:

Og den tror jeg er altfor liten, men den kan vel finne på å passe til en bamse, om den ikke passer Ramperuska.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-15, 11:47   #44
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Fine! Og de ser virkelig bittesmå ut.

Gammel 11-05-15, 11:50   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De er fascinerende bittesmå.

Gammel 12-05-15, 18:15   #46
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hekk, så effektiv du er, Maverick. Og så fint det ble! Jeg har brukt fire måneder bare på ryggen til jakken jeg strikker. Og er ikke ferdig. Når ryggen er ferdig skal jeg sy den fast på baksiden av en t-skjorte. Jeg orker ikke tanken på å strikke forsiden også.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-15, 18:33   #47
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Gammel 12-05-15, 19:21   #48
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 19-05-15, 11:52   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Har strikket luen til hentesettet, og tøflene. Tøflene er jo kjempesøte! Og så har jeg kosestrikket et stort, deilig mykt ullteppe i tykt, tykt garn og tykke, tykke pinner, det går så deilig fort.

Hvor finner jeg oppskrift til buksen til hentesettet?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.