Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Liker du oliven?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Liker du oliven?
Jeg elsker oliven! Har alltid syns det er godt. 25 11,96%
Jeg elsker oliven! Måtte venne meg til smaken. 65 31,10%
Jeg syns oliven er helt greit. Har alltid syns det smaker helt greit. 5 2,39%
Jeg syns oliven er helt greit. Måtte venne meg smaken. 37 17,70%
Jeg liker ikke oliven. 75 35,89%
Jeg spiser bare brokkoli. 2 0,96%
Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-15, 07:23   #41
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Liker du oliven?

Ja, det gjør jeg, bortsett fra de som er fylt med paprika. De er bare ekkle.

Men jeg husker ikke omdet var tilvenning eller om jeg plutselig våknet opp en dag og likte oliven.

Gammel 29-04-15, 07:35   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har med tiden blitt svært glad i oliven i salater og slikt. Men spiser de ikke rett fra glasset.
Noe av det beste i verden er tunfisksalat, perletomater, agurk, fetaost og oliven. Og det må ligge hver for seg i fine hauger på fatet.

Gammel 29-04-15, 08:03   #43
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det der focacciabrødet med oliven fra Jacobs (Meny) er så godt at jeg nesten griner. Det er vel fullt av "sorte" billigoliven, men akkurat det smaker dødsgodt.

Gammel 29-04-15, 08:05   #44
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg elsker oliven. Grønne, svarte, store små, jeg spiser dem alle som en.

Jeg også - men jeg tror ikke jeg likte det som barn. Nå kan jeg svinse innom eksotiske butikker og kjøpe oliven bare som snack, mange av de har fetaost og oliven-"ferskdisk". Oliven med hvitløk, fetaost, paprika. Oliven på glass egner seg best I mat, hvilket også er godt.

Gammel 29-04-15, 08:07   #45
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker alle typer oliven, både dyre og billige og spiser rett fra glasset.

Måtte lære meg å like det på et tidspunkt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 08:13   #46
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg liker godt oliven, ikke elsker akkurat, og ikke alle typer er like gode. Jeg vendte meg til å like det i løpet av studietiden med fransk valgfag, studietur og semester i Frankrike, ville jo være kul, men det hadde sin effekt, har likt det siden. Favoritten er sånne på hermetikkboks som er fylt med ansjos. Jeg liker for øvrig vanligvis ikke ansjos, men disse er supergode!

Gammel 29-04-15, 09:33   #47
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg har prøvd å lære meg til å like det, men uten hell. Det samme gjelder faktisk med tomater. Tomater ser så godt ut, men jeg klarer ikke venne meg til det!

Gammel 29-04-15, 15:19   #48
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Kan jo spise det, og helst i småbiter på pizza o.l., men alt er best uten. Jeg er også litt barnslig anlagt og skjønner ikke hvorfor man skal måtte venne seg til ting som smaker vondt - så som oliven og kaffe.

Jeg har også mareritt etter en bilferie gjennom Spania for 25 år siden der absolutt alt av mat var dynket i olivenolje. Det er nok også en medvirkende årsak til at jeg ikke er særlig glad i tapas. (Olivenolje er jo ikke like vondt som selve olivenene, men sannelig ikke spesielt godt heller.)

Gammel 29-04-15, 15:20   #49
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kapers er for øvrig litt i samme leia, bare enda vondere og ytterligere meningsløst. (Helt i klasse med sukat er dog ingen av delene.)

Gammel 29-04-15, 15:26   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, olivenolje er jo såå godt! Jeg kan sitte og dyppe godt brød nedi olivenolje og spise og spise.

Gammel 29-04-15, 15:32   #51
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Fire ting jeg ikke liker (som jeg har smakt da).
Rosenkål
Valnøtter
Oliven
Kaffe

Plukker ut hele oliven i mat. Oppdelte svelger jeg uten å tygge hvis jeg føler det er uhøflig å plukke ut.

Gammel 29-04-15, 15:48   #52
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nei. Oliven smaker like vondt som de lukter (minnes ennå lukten fra en olivenfarm i Tunisia ).

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-15, 19:05   #53
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Jeg liker sorte billigoliven, og egentlig bare det. :motstrøms:

Gammel 29-04-15, 20:06   #54
Strutsen
TittelTøs

Strutsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Blogginnlegg: 40
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Jeg har prøvd å lære meg til å like det, men uten hell. Det samme gjelder faktisk med tomater. Tomater ser så godt ut, men jeg klarer ikke venne meg til det!

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Åh, olivenolje er jo såå godt! Jeg kan sitte og dyppe godt brød nedi olivenolje og spise og spise.

Olivenolje er for øvrig greit. Det samme med Ketchup eller tomatsaus. :rar:

Gammel 29-04-15, 21:21   #55
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker alle slags oliven, også de billige. Jeg spiser gjerne oliven ut av glasset mens jeg lager middag. Jeg likte ikke oliven når jeg var barn og ung voksen, men smaken har nok endret seg for oliven blir bare bedre og bedre.

Gammel 29-04-15, 23:03   #56
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Her i huset elsker alle oliven, ungene eter det som druer. Må gjemme glassene!

Gammel 30-04-15, 08:15   #57
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har lært meg å like det. Det gjorde jeg vet å spise det om og om igjen.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 08:51   #58
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg elsker oliven! Jeg var vel 13/14 første gangen jeg smakte det på pizza (sammen med pepperoni og kapers) og har elsket det siden.

Gammel 30-04-15, 09:25   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte ikke tomater før jeg ble 30. Da spiste jeg søte små tomater i Provence og skjønte hvorfor folk kaller det godteri. Det er ekstremt viktig å kjøpe gode tomater, helst med stikken på. Vi som er vokst opp på 80-tallet måtte spise tomater som var lyseoransje og slimete og smakløse, og jeg tror nok man oppbevarte dem i kjøleskapet. Nå er det heldigvis en annen verden. Har du prøvd å dele små, søte tomater i to, hakke litt rødløk og evt hvitløk, blande, og helle over virkelig god balsamico? Gjerne litt nykvernet pepper og maldonsalt også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 09:26   #60
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller prøv å dele dem i to, strø på godt salt og pepper, stek på lav varme i ovnen til de blir skikkelig skrukkete. Deilig!

Sist redigert av Hyacinth : 30-04-15 kl 09:34.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.