|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspek
Da er nok ikke bambus noe for oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
heimføing
|
Marmoleum er linoleum - svanemerket og miljøvennlig. Og rent deilig å gå på bærrføttes. Har click-fliser på kjøkkenet nå, hadde det på forrige kjøkken og vurderer det som gulv på hele stue/kjøkkenområdet i neste bolig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
etterpåklokest
|
Er det ekte kork i platene, eller kork-look-a-like, Nessie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
heimføing
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekMarmoleum Modular heter det når det er linoleum i fliser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Erfaren nok
|
Det er ekte kork ja. Men ikke helt "ren" som i de flisene jeg ser kan brukes. Det er flere lag av kork, fiberplater, finér og beskyttelsesfilm, som gjør at det isolerer godt.
![]() |
#46 |
etterpåklokest
|
Må på byggevareutsalg og se på dette, skjønner jeg. Takk for tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekVi har korkvinyl på kjøkken og på et soverom og vi er veldig glad i det gulvet. Det er veldig slitesterkt, godt å gå på og isolerer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Leser
|
Nei, bambus er veldig hardt - dette er grunnen til at det brukes mye i offentlige bygg. Hvis du ser på denne linken vil du ser rangeringen av hardhet i forskjellige treslag. (og i parantes bemerket - dette er grunnen til at furu og gran, som jeg synes er nydelige treslag, er billig. Tåler ingenting)
![]() |
#50 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
|
De selger det flere steder tror jeg. Litt ulike merker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekVi kjøpte på Lade. Rett på andre siden av Burger King der.
![]() |
#54 |
Glamorøs
|
Vel, jeg har bambusgulv og vet hva det tåler. Grunnen til at det kommer høyt på hardhetstester er fordi de måler på ubehandlet bambus, og det er ikke det samme som brukes i parkett. Det er selvsagt stor forskjell på heltregulv, ekte stavparkett og ulike typer klikkparkett, som de fleste har i dag.
![]() |
#55 |
Leser
|
Jeg skjønner godt at du kan ha vært uheldig med din parkett av diverse grunner (feks bevegelse i bygningsmasse, varme etc). Men generelt sett stemmer det at bambusgulv har denne hardheten, også parkett. Kan godt finne frem flere artikler som omhandler parkett spesifikt hvis du er interessert i det.
![]() |
#57 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() |
#58 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJeg avbefaler furu på gulv på rom som har kontorstol med hjul på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Leser
|
![]() Sv: Anbefal meg et gulv som oppfyller "noe" krevende kravspekJava: Huset vårt er fra 1935 så jeg vet ikke hvilket tre det er i gulvet (men det er heltre), men det er så bløtt at alt som faller på det kan poteniselt lage merker. Synes det er OK i et så gammelt hus, det "passer" på en måte, men ikke noe jeg ville ha valgt overalt.
![]() |
#60 |
This is normal!
|
Jammen det gjør jeg da ikke heller!
![]() |
![]() |
|
|