|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Det er jo litt styr med alt som skal gjøres i forkant. Men det er jo strengt tatt vår egen feil, ettersom vi selv har innført tradisjonen med 17.mai-brunch.
![]() |
#42 |
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Liker:
![]() |
#43 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?I år ble det veldig bra! Forberedelsene ble tatt ned til et minimum. Mannen strøk alle 5 skjorter. Jeg bakte kake fordi jeg hadde lyst og vi koste oss. Jeg rakk liketil å flette både mitt og mellomste frøkens hår. Det har ikke skjedd før, jeg pleier kun å rekke og dra hårbørsten gjennom. Det ble litt klabb og babb med ungene innimellom (minste er en løs kanon), men vi kom oss veldig helskinnet gjennom dagen vil jeg si.
![]() |
#44 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?17-mai er den mest intensive festdagen vi har. Men jeg liker den godt, stort sett hele dagen.
![]() |
#45 |
intro
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Kom på en ting til jeg liker: at jeg kan transporteres til fots eller (som vanlig) på sykkel. Ingen bil, ingen kollektivtrafikk. Ah.
![]() |
![]() |
#46 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Vi har 17. Mai under kontroll, det går lettere og lettere for hele familien å stille hos naboen kl 08. Vi har fin feiring med skole og naboer i parken.
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Med ett hus under oppussing og et annet i fraflyttingsmodus var det vanskelig å få til vanlig feiring med middag og kake hos oss, så jeg sendte hele hurven ut og satte meg ned med rettebunkene mine. Var ikke utenfor huset i det hele tatt, og det passet meg egentlig ganske så utmerket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg synes 17. mai er litt stress, men helt ok. Jeg legger som vanlig listen ganske lavt, og er fornøyd med lettstrøkne bomullsbunadsskjorter og å se barna i toget i en sidegate i stedet for på Karl Johan. Vi har også lært at vi ikke prøver oss på t-bane hjem igjen, men bare praier en taxi.
![]() |
#49 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?For første gang på 12 år hadde jeg ingen forpliktelser utenfor huset. Ungene er ferdige med å gå i tog, Frøkna spiller ikke lengre i korps, dugnadsvakter på skolen er vi ferdige med. Årets 17. mai var utrolig koselig, lite stressende og veldig familiær. Jeg likte den veldig godt, tiltross for dårlig vær. Vi lå i senga å så God Morgen Norge, laget god frokost til kl 10, så togene fra Oslo på TV, hentet noe familie og serverte wienerpølser, marspiankake og kroneis. Skravlet med naboene, tok masse bilder av familien, dro til vårt faste bord og spiste nydelig buffet på hotellet i nærheten sammen med gode venner og familie. Dro hjem, av med bunad og så film med familie.
![]() |
#50 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?
Det liker jeg også. Så lenge man kommer seg ut av huset i tide, er det bare å ta beina fatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Ja det liker jeg også - vi er heldige der og kan ta bena fatt uten bil og parkeringsutfordringer i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
med mange baller i lufta
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg synes det er fint å se at barna gleder seg så veldig til denne dagen, og dermed blir det en positiv greie for hele familien. Været kan man ikke gjøre noe med, er glad jeg har bunad og ønsker meg cape!
![]() |
#53 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Neste år er skolen ferdig for min del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
Går det faktisk an altså? Stesnuppa vil gjerne feire 17. mai i Oslo et år, men jeg har trodd at vi måtte ned i byen og stå der i timesvis før toget går, for å i det hele tatt få plassert oss slik at vi ser noe. Tar jeg helt feil?
![]() |
![]() |
#55 |
kamerat
|
Du tar heldigvis feil – vi har tatt banen til Nationaltheatret og stilt oss opp ved Karl Johan rett overfor Universitetets aula hvert år i årevis nå, til forskjellige tider alt etter når vår skole går i toget. Det er så mange som kommer og går at det sjelden tar mer enn fem minutters tid før man har en tålelig bra plass med OK utsikt.
![]() |
#56 |
|
![]() Sv: Hvordan har du det EGENTLIG på 17. mai?Jeg liker 17 mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
Åh, er det sant?
![]() |
![]() |
#60 |
~~~~~~~
|
Veldig enig.
![]() |
|
|