|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: CharterferieVi ventet på Gardermoen i åtte timer en gang, flere var så drita at de burde ikke fått gått ombord. På Mallorca gjorde nordmenn beslag på alle solsengene, en til hver i familien fra kl 07 selv om de færreste var i bruk. På Tenerife sjekket det inn mange engelske barnefamilier, da var hotell tiden over for vår del.
![]() |
#45 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: CharterferieJeg liker hoteller der personalet fjerner håndklær folk legger ut uten å legge seg på sengene.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: CharterferieHar bare lest halve tråden og er ikke glad i charter, skjønt charter er så mangt. Men fra der jeg bor er det IKKE billigere å mekke turen selv, nødvendigvis. Charter har veldig ofte vært vårt desidert billigste alternativ, dessuten går charterfly direkte, og det er mer enn man kan si om rutefly fra Sola til samme destinasjon. Det irriterer meg grenseløst at stadig flere direkteruter kuttes og legges til Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Charterferie
Men legger du håndklær på solsengen uten å legge deg der selv?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Kontrollfrik
Jeg ligger ikke på solseng rundt et basseng. Det er noe av det verste jeg vet, så sånt bedriver vi ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Panzerekstremfeminist
|
Bra.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: CharterferieDet med at alle solsengene blir lagt håndduker på har jeg bare opplevd en gang og det var på et AI hotell. Jeg har litt inntrykk av at det er sånt som starter med at en person gjør det og så følger resten etter. På det hotellet vi var sist sto det i reglene at håndklær som ble lagt på sånn ble fjernet, men jeg aner ikke om de gjorde det. Det var iallefall ikke noe problem å finne ledige solsenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Fenomenet kan beskues på dette Mallorca hotellet hvis dere er i nærheten en morgen. Og nabohotellet Corall de Mar. Mulig hotellansatte tok bort noen håndklær, men ofte var det en mor som solte seg dagen lang mens eldre barn var på aktiviteter. Det ble til skikkelig irritasjons for meg som den gang gjetet en 3 og 4 1/2 åring ved bassengene dagen lang.
![]() |
#52 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Ja! Bare at vi aldri (eller sjelden) bor på hotell heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
maler
|
![]() Sv: CharterferieMen sånne feriehoteller er jo ofte leiligheter de også? Jeg synes ikke det er helt store forskjellen bortsett fra at det kan være både dyrt og kronglete å komme seg til typiske feriesteder herfra uten å bruke charterfly. Jeg har vært på noen turer med charterfly og noen uten. Jeg merker ikke store forskjellen. Og de såkalte resortene har vært de snilleste med tanke på alkoholforbruk. Der er det tross alt bare barnefamilier.
![]() |
#55 |
Elsker gamlis- godis
![]() Sv: CharterferieHar aldri opplevd at nordmenn skiller seg ut mtp fyll. Men nå drar vi helst til Familiedestinasjoner. Jeg tar skandinaver anytime over briter og russere på charter. DE okkuperer solsenger, de. Og drikker vodka til lunsj. Gjerne hele reisefølget på 15 personer på første rad der det var grunt for småunger og kun totalt 20 senger. Og tok noen seng Nr 14, fikk de jaggu passet påskrevet. Til tross for at de brukte maks 4-5 senger om gangen.
![]() |
#56 |
Fortynnet
|
![]() Sv: CharterferieJeg liker bedre hotell enn leilighet, hvis ikke man er en veldig stor gjeng med mange barn og vil spare penger ved å lage mat hjemme. Når vi reiser med bare minstebarnet syns jeg det er DEILIG å slippe all matlaging, oppvask og mathandling, spise frokost på hotellet og ellers bare spise ute. Det er noe av det som virkelig er ferie for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Glamorøs
|
![]() Sv: CharterferieVi spiser jo ofte middag ute, men jeg syns det er deilig å slippe å spise frokost ute, eller kveldsmat. Jeg er ikke noe frokostmenneske, og vil helst bare være i fred med en kopp kaffe og noen tørre havregryn. Det er liksom ikke noe å spise ute for. Jeg liker å lage middag med lokale råvarer.
![]() |
#58 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: CharterferieCharter er veldig dyrt og så blir man gående oppi bare nordmenn, svensker og tyskere under hele ferien. Det kan være OK når man har små barn, for det er som regel veldig trygt og enkelt og lettvint og det er butikker med norsk mat og bleier og alt med seg, men særlig spennende er det virkelig ikke. Ja, også går jo flyene alltid klokka 04.30 eller 23.45 eller et helt annet helt borti natta tidspunkt da. Rutefly går jo til normale tider.
Nenne Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04) Sist redigert av Nenne : 03-06-15 kl 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Fortynnet
|
![]() Sv: CharterferieJeg er heller ikke så veldig frokostmenneske, og enda mindre et lage-frokost-til-andre-menneske - på hotell kan jeg og de andre i familien hente så mye eller lite vi vil ha, spise det i ro og fred og gå når vi er ferdige. Ingen rydding heller. Ferie! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Kontrollfrik
Jeg drar ikke på charter, men det er ikke pga prisen. For det du sier her hører jeg stadig folk si. Og jeg skjønner det ikke. Virkelig skjønner ikke. Hvordan får folk til dette her? Vi har kun fått det til med melkeruteflyturer a la 29 timer til Athen og desslike. Med normale flytider får vi kun flybilletter til prisen av hva en ukes chartertur ville ha kostet oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|