Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-07, 19:09   #41
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det greit å lure kosttilskudd i voksne mennesker?

Opprinnelig lagt inn av Vårin, her.

Jeg skjønner ikke poenget med denne tråden i det hele tatt, og hvertfall ikke slik den er vinklet. Den inviterer ikke til diskusjon

Poenget var at du ga meg en ganske krass prikk der jeg fikk beskjed om å ikke ta opp denne siden av saken i tråden din. Jeg var høflig og slettet innlegget mitt og lagde en ny tråd som tok opp det jeg syns var interessant ved tråden din. Om du mener det ikke har noe poeng fordi de fleste er uenige med deg i saken så må du gjerne mene det. Jeg var oppriktig nysgjerrig på om det var mange som mente det var helt greit å lure inn kosttilskudd i mannen sin mat, og jeg ville gjerne høre hva som var argumentet for at det var en helt fair ting å gjøre. Hvis du vil belyse andre sider av saken så er du hjertelig velkommen til å gjøre det i min tråd. Mine tråder er alltid åpne for avsporinger og diskusjon på siden av tema. :raus:

Jeg tror egentlig ikke det er så mange som er veldig provosert her, kanskje litt forundret, men ikke provosert. Bortsett fra deg - du har virket ganske provosert helt siden noen påpekte det suspekte ved å lure kosttilskudd i mannen sin.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:12   #42
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk også prikk. Hva sa din?

Fra Vårin: Du er stor i kjeften, men det er ikke så mye tak i deg.

Gammel 06-06-07, 19:16   #43
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hun beskylte meg for å ikke ha tid til politikk, fordi jeg har visst så mange innlegg her, hele 3 unger og fullt opp.

Innvandringspolitikk er vel også politikk?

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:17   #44
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg fikk også prikk. Hva sa din?

Jeg outer ikke prikker. Dessuten slettet jeg jo innlegget og da ble prikken også borte. Det var en litt mindre personlig tekst enn i din prikk tror jeg.

Gammel 06-06-07, 19:17   #45
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vårin har jaggu brukt opp prikkekvoten sin på rødprikking i dag, tror jeg. Hun rødprikker jo verre enn meg.

Gammel 06-06-07, 19:17   #46
KristinS
Aktiv

Medlem siden: Mar 2007
KristinS er litt kul
Standard

Nei, det er ikke greit syns jeg.

Ville klikka i vinkel om jeg fant ut at noen hadde gjort dette mot meg.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:18   #47
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg outer ikke prikker. Dessuten slettet jeg jo innlegget og da ble prikken også borte. Det var en litt mindre personlig tekst enn i din prikk tror jeg.

Hva er det du sier? Får man ryktepoengene tilbake også, eller? Jeg har jo sjansen til å ligge øverst her om jeg sletter alle rødprikkene.

Gammel 06-06-07, 19:20   #48
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Melis? Er du klar over hvor farlig det er, eller?

Selvsagt. Godtefri April, Mai OG Juni? Hello, liksom.
NÅDE den som lurer melis i kokainen min!

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:22   #49
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Hva er det du sier? Får man ryktepoengene tilbake også, eller? Jeg har jo sjansen til å ligge øverst her om jeg sletter alle rødprikkene.

Jeg er ganske (men ikke helt) sikker på at poengene blir igjen. Dessverre.

Gammel 06-06-07, 19:37   #50
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vårin har jaggu brukt opp prikkekvoten sin på rødprikking i dag, tror jeg. Hun rødprikker jo verre enn meg.

Verre enn deg VET jeg at jeg ikke rødprikker, for du truer jo folk....
Og jeg prikker for en årsak. Dine røde velkomstprikk til meg var jo helt ubegrunnet og usaklig.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:41   #51
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg trenger da ikke begrunne en rød prikk der innlegget som prikkes taler for seg selv.

Gammel 06-06-07, 19:48   #52
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Diskuterer vi prikker eller å stappe vitaminer i maten til folk?

Om vi diskuterer prikker, så vil jeg bare si at en prikk er en prikk, og folk må slutte å bli så sure når man får en rød prikk, eller når noen outer en teit rød prikk. :diplomat:

Om vi diskuterer å stappe kosttilskudd og annet i maten til uvitende voksne mennesker, så har jeg ikke så mye å si annet enn at jeg trodde det var slikt man gjorde med barn og hunder som ikke ville ta medisinen sin, nødvendig sådan - tildelt av lege.
Å gjøre slikt på voksne folk synes jeg er helt høl i hodet, da får man heller bruke andre midler; sunnere mat, bedre mat og oftere mat.

Gammel 06-06-07, 19:48   #53
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Poenget var at du ga meg en ganske krass prikk der jeg fikk beskjed om å ikke ta opp denne siden av saken i tråden din. Jeg var høflig og slettet innlegget mitt og lagde en ny tråd som tok opp det jeg syns var interessant ved tråden din. Om du mener det ikke har noe poeng fordi de fleste er uenige med deg i saken så må du gjerne mene det. Jeg var oppriktig nysgjerrig på om det var mange som mente det var helt greit å lure inn kosttilskudd i mannen sin mat, og jeg ville gjerne høre hva som var argumentet for at det var en helt fair ting å gjøre. Hvis du vil belyse andre sider av saken så er du hjertelig velkommen til å gjøre det i min tråd. Mine tråder er alltid åpne for avsporinger og diskusjon på siden av tema. :raus:

Jeg tror egentlig ikke det er så mange som er veldig provosert her, kanskje litt forundret, men ikke provosert. Bortsett fra deg - du har virket ganske provosert helt siden noen påpekte det suspekte ved å lure kosttilskudd i mannen sin.

Først vil jeg bare si at du har misforstått meg helt. Jeg syns det er lite poeng å starte en diskusjon der man VET at det ikke blir noen diskusjon. Men hvis du faktisk ikke trodde at ingen kom til å mene noe annet, så tilgi meg.

Tusen takk for at du er så åpen og raus at man kan avspore dine tråder så mye man vil, for nå er det jo blitt en tråd om prikker og prikkekommentarer. Den følger jeg gjerne opp.

Gammel 06-06-07, 19:48   #54
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nå ble det jo riktig så livlig her da.

Jeg synes i utgangspunktet ikke det er greit å lure voksne mennensker. Men jeg hadde prøvd hardt på å overtale sambo til å leve litt sunnere dersom han regelrett ødela kroppen sin på dårlige matvaner. Veldig hardt, kanskje jeg hadde funnet en mer fornuftig mann etterhvert?

Alternativet er jo å gjøre som vi gjør med barna, lure sunne ingredienser i hjemmelaget mat ved å mose det bruke det i supper og sauser.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 19:55   #55
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Prikkesystemet bruker jeg for å ikke forsøple forumet med kommentarer som ikke har med tema å gjøre.

Det går kanskje an å opprett en egen oute-prikke-tråd for dem som har behov for å lufte sin irritasjon over de røde prikkene de får?

Gammel 06-06-07, 19:57   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Tema er visst veldig viktig for deg, vårin. Tør jeg foreslå at du slipper deg litt mer løs? Det må være kjedelig å være så rigid hele tiden.

Gammel 06-06-07, 19:57   #57
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det går kanskje an å opprett en egen oute-prikke-tråd for dem som har behov for å lufte sin irritasjon over de røde prikkene de får?

Det har vi titt og ofte.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 20:01   #58
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Tema er visst veldig viktig for deg, vårin. Tør jeg foreslå at du slipper deg litt mer løs? Det må være kjedelig å være så rigid hele tiden.

Ja, jeg har jo løsnet en god del allerede de siste timene, og kjedelig har det absolutt ikke vært!

Gammel 06-06-07, 20:01   #59
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det har vi titt og ofte.

Lage egen undergruppe, da?

Gammel 06-06-07, 20:04   #60
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er lite poeng å starte en diskusjon der man VET at det ikke blir noen diskusjon. Men hvis du faktisk ikke trodde at ingen kom til å mene noe annet, så tilgi meg.

Kasia visste jo allerede at det var minst én person her som mente noe annet, og det er da ingen måte å vite på forhånd om det finnes andre.

Du sa grundig fra til ganske mange av oss om at du absolutt ikke ville ha denne typen diskusjon i din tråd, og da synes jeg det er temmelig utidig å kritisere henne for å starte sin egen tråd der det er meningen man skal diskutere nettopp dette emnet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.