Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Når skaffet du deg hund/valp?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-15, 10:52   #41
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når skaffet du deg hund/valp?

Ja!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 10:56   #42
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvilken rase vurderer dere - og har du vurdert Charlottes?

Slik det ser ut nå står det mellom Dvergschnauzer og Havanais / Havaneser.

Aner ikke hva Charlottes er en gang.

Gammel 14-07-15, 11:00   #43
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hentet valp 20. juni. Har hatt henne med på jobb endel fram til nå. Nå er det ferie!

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 11:01   #44
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Havanais er den herligste hunden du kan tenke deg! Jeg hentet havanaisvalp 20. Juni.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 11:05   #45
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Havanais er den herligste hunden du kan tenke deg! Jeg hentet havanaisvalp 20. Juni.

Ja, etter å ha skrellet det ned til de to rasene har jeg lest og snakket med en del folk, og jeg er ikke i tvil om at Havanais vil passe oss utmerket.
Men det vil schnauzeren også, og mannen og sønnen heller mer mot den.
Nå er det jeg som har siste ordet i denne saken, og som må ta avgjørelsen, men jeg skal bruke lang tid og ikke forhaste meg, slik jeg pleier å gjøre når det er slike store avgjørelser som skal tas.

Gammel 14-07-15, 11:18   #46
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Hvilken rase vurderer dere - og har du vurdert Charlottes?

Du lurer på om vi har vurdert omplasseringshunder? Jeg trodde du snakket om en, for meg, ukjent rase.

Hvis det dukker opp en hund for omplassering som passer inn i våre kriterier og i vår familie, er det aktuelt, ja.

Gammel 14-07-15, 11:24   #47
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var hjemmeværende da jeg fikk valp. Hadde lekegrind den var i om jeg måtte ut og ikke kunne ta den med.

Gammel 14-07-15, 12:18   #48
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

http://www.charlottes.no.

De driver med omplassering (og kanskje hundekurs) og er lokalisert i Buvika.

Nå ser jeg jo at du har kontroll likevel.

Jeg har for øvrig en kolleag med Havaneser. Den er helt fantastisk flott lynne.
(ellers synes jeg jo puddel er kule sånn med unntak av sveisen)

Gammel 14-07-15, 14:59   #49
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Eller fra FOD.no

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 15:10   #50
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det fritt fram å ta med hunder på arbeidsplassen?
Hilsen allergiker. Som drømte i natt at hun fikk hund.

Gammel 14-07-15, 15:11   #51
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi fikk valp 10 desember, jeg var høygravid, valpen var bitteliten (12 uker, men liten rase) og ute var det 30 minusgrader.
Jeg behøver ikke fortelle at han fortsatt (7 år gammel) ikke er skikkelig husren.

Prøv en annen tilnærming en vår. Vi er hjemme begge to, så alenetid er ikke noe problem.
Han sov i bru på soverommet de første ukene. Så i bur utenfor soverommet.
Så lå han bundet om natten i flere år, for han ble så utrolig glad når han oppdaget ungene i sengene sine at han hoppet oppi til dem og rundsleiket dem til de våknet
Nå er han voksen og relativt fornuftig og sover fortsatt utenfor soverommet, men nå uten bånd. Den andre vi har arvet vi som voksen.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 15:17   #52
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Ofte ikke. :trøster:

Gammel 14-07-15, 15:18   #53
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår er veldig veldig glad i buret sitt, det står under trappen så ikke i veien på noen måte. Om det ikke skjer noe spesielt i huset så legger han seg gjerne der i stedet for i sengen hans i stuen.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 15:21   #54
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katinka, her.

Ja, hos oss er det fritt frem på kontoret vårt, men ikke ute på de forskjellige stedene folket jobber.

Vi har tarantellvennlig sone også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 15:21   #55
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katinka, det kan jo ikke være fritt frem, men syns kollegaer det er greit så går det vel bra. Her er det ikke noen allergikere og en kollega hadde med seg sin valp til tider (mannen hennes hadde ofte hjemmekontor så det var ikke så fote). Jeg tar med min når han skal til frisøren eller veterinæren, det blir kanskje 4 ganger i året. Da er han bare på kontoret mitt (han går ikke ut av døren uten min gokjenning også om den er åpen). Men som sagt, ikke noen allergikere her og ok fra alle (eller kanskje ikke de nyest ansatte er direkte spurt, men de koser mye med hundene så jeg tror at de syns det er ok og de er i hvert fall ikke allergiske).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 15:33   #56
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at kollegaen på nabokontoret hadde med seg hunden sin en gang. Jeg visste ikke at hunden var der engang. Da er det greit. Men jeg hadde blitt sur om jeg hadde måttet forholde meg til lyd og lukt. Jeg er veldig vâr på hundelukt, så hadde noen dradd med seg hund her i tide og utide, ville jeg ha klagd. Selv om jeg ikke er allergisk.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 15:41   #57
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Tipper svært få har med seg dyr på jobb uten å ha avklart det på forhånd.

Gammel 14-07-15, 15:47   #58
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipper svært få har med seg dyr på jobb uten å ha avklart det på forhånd.

Ja, det får man da endelig håpe.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 16:06   #59
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg avklarte med både sjefen og den enkelte ansatte. Og jeg var heller ikke interessert i at hunden skulle oppholde seg andre steder enn inne på mitt kontor. Riktignok for åpen dør, (fordi jeg foretrekker det) men altså ingen svinsing ut i korridoren eller inn på andre kontorer.

Det vanskeligste var ikke å trene hunden til å være rolig og ikke reagere særlig på passerende medarbeidere, men kollegene mine var langt fra så trenbare! Til tross for at jeg ba dem gang på gang om å ignorere hunden, ikke en gang se på den, så var det tydeligvis fryktelig vanskelig for de fleste. Nytter jo ikke å trene valpen til å bli på kontoret når noe står i korridoren og snakker babyspråk til den med høy fistelstemme, Det gikk seg likevel til etterhvert, særlig da jeg "truet" med å ikke ta den med meg mer skjerpet de seg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-15, 19:40   #60
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en hund på jobben hos meg. Jeg begynte der etter hunden, så ingen klagerett. Visste forresten ikke om den før jeg begynte.

Den ligger bare i bur under skrivebordet og reagerer ikke på noe annet enn hvis matmor/eierens kone kommer innom. I fjor begynte det en ny ansatt hos oss som ikke oppdaget hunden før to-tre uker etter at hun startet hos oss.

Sist redigert av -ea- : 19-07-15 kl 01:16.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21.