Hyggelige naboer - hva gjør man med det?
Fantastisk overskrift.
Vi har fått oss slike kjempehyggelige, koselige naboer, som kommer over med kake, snop, grillrester, matrester, som mer enn gjerne hjelper til hvis det er noe de ser vi knoter med ute.
De har sagt at der de bodde før de kom til nabohuset, var det slik at naboer var som brødre og søstre, og de må man jo selvsagt ta vare på.
I går var de ute og fisket og kom hjem med tusen millioner kilo fersk makrell til oss.
Jeg er kjempehyggelig og sosial og snill og slikt, men jeg vet ikke hvordan jeg skal gjengjelde dette. Vi baker aldri, fisker bare for kos (vi får aldri fisk), når vi lager mat lager vi stort sett akkurat nok, og alt slikt. Vi er vant med naboer vi hilser på, og thats it. Jeg kan ikke grunnreglene til et slikt naboskap, rett og slett.
Skal jeg begynne å bake og lage mat til dem? Skal jeg be de over? Skal jeg bare takke og være glad?
Jeg kan fint takke og være glad, jeg har ikke sånn kjempebehov for å gjengjelde hyggelige gester i seg selv, men hvis de føler at jeg avviser dem ved å ikke gjøre det de gjør, så blir det jo helt feil.