Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Haster: Anbefal meg en superfengende, lettlest bok!

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-08-15, 16:15   #41
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster: Anbefal meg en superfengende, lettlest bok!

Jeg likte også Project Rosie og oppfølgeren veldig godt, forresten.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-15, 22:49   #42
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du må lese hele tråden.

Jeg gjorde som Tjorven - leste ikke hele tråden. Og kjøpte "Unspoken" av Brenda Rothert på Amazon og tenkte ?? Jeg prøver igjen med Sarah Rees Brennan...

Gammel 23-08-15, 22:58   #43
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Hva var det du ikke likte?

Denne burde eg jo ha svart på før... Beklager, eg såg det ikkje før nå.

Kortversjonen er at eg synest forfattaren undervuderer lesaren og overforklarer veldig mykje, det blir for mykje telling og for lite showing. Han bruker ein del veldig underlige metaforer og så forklarer han dei i stykker. Og så er språket på ein måte veldig klisjéfylt og på ein annan måte så drar han det veldig langt i å forsøke å vri gamle og velbrukte språklege vendingar til noko nytt og originalt, på ein sånn måte at det bare faller saman og blir platt.

I tillegg tenker eg at det er gjort ein dårleg redaksjonell jobb på boka. Det var mangel på konsekvens, eg-personen visste plutseleg ting på eit tidlegare tidspunkt enn han hadde forutsetningar for å vite og ein del slike ting.

Boka var spennande, på sin måte, men det var litt for mange irritasjonsmoment til at eg meiner at ho fortener den hypen ho har fått.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-15, 10:39   #44
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Jeg synes Karin Brunk Holmqvist sine bøker er herlig nedpå med lun humor.

Gammel 25-08-15, 13:53   #45
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Takk for alle gode innspill!

Jeg starter like godt øverst i tråden, med Tirsdagsjentene, og har kommet så langt at jeg har fått lastet ned Do not kill a mocking bird.

Tirsdagsjentene traff ikke helt, men den funket helt greit som underholdning. Syns plottet var litt tynt, og hovedpersonene temmelig endimmensjonale, men passelig lettlest, DET var den!

To be continued.. Bare jeg får sett ferdig Orange is the new black, som plutselig fanget interessen mer enn bøker. (Har forøvrig lest den boka også, den anbefales!)

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:30.