|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Hugser du din første skuledag? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
42 | 35,29% |
Tja.. Usikker på om eg hugser dagen eller om eg har sett bilete |
34 | 28,57% |
Nei |
41 | 34,45% |
Anna/grønnsak |
2 | 1,68% |
Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#42 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg kunne allerede lese da jeg begynte på skolen, og jeg husker første klasse som en lang rekke dager der jeg og en gutt i klassen satt alene i putekroken og leste tillegsheftene til Fifi og Fofo i time etter time. Det stemmer sikkert ikke helt, men det er udiskutabelt at vi ble overlatt til oss selv for alenelesing i all den tiden resten av klassen lærte å lese. Sjikkelig tilpasset undervisning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hugser du første skuledag?
Åh jaaa! Fifi og Fofo var skikkelig big deal da jeg begynte på skolen!
![]() |
#44 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker masse fra første skoledag. Den nye kjolen, den nye klokka, den nye sekken. Alt mulig smått og stort.
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Mormor strikket fi-fi til meg og fo-fo til broren min. Vi har de enda et sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Nei, jeg husker egentlig ingenting fra første skoledag, utenom bildet. Jeg husker mye fra første skoleår, men ikke selve dagen. Rart, egentlig.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 19-08-15 kl 18:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
heimføing
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg ble heller ikke nevneverdig fulgt på første skoledag, som var i 1971. Var lommekjent på skolen siden begge foreldrene mine var lærere der. Husker at mamma var innom klasserommet mitt dann og vann og så til meg, sikkert mest av nysgjerrighet på hvem de andre mødrene var. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg klarte meg også selv på første skoledag i 1972, med to lærerforeldre opptatt på annet hold. Sånn jeg husker det var det en selvfølge at jeg var en stor jente som klarte sånt selv. Og det gjorde jeg jo også. Jeg var godt kjent med skolen fra før, leste og skrev fra jeg var knapt fire, og hadde ventet i ÅREVIS på å bli et skolebarn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Protonterapeut
|
![]() |
#52 |
~~~~~~~
|
Fiffi og Foffo hadde vi og! Frøken hadde 2 strikke figurer sittende på kateteret og de ble flyttet rundt og var på besøk på pultene våre. Stor stas!
![]() |
#53 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#54 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg begynte på skolen i 1976 og husker egentlig ikke dagen, bare antrekket og sekken min (rødrutete,forøvrig). Enn at det er snart 40 år siden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Husker ikke første skoledag, men husker en del episoder fra første klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg har ganske mange minner fra første skoledag. Det aller klareste er at da vi fikk utdelt fargestiftene (het de ikke Karandasj eller noe sånt?) og læreren spurte hvor mange fargestifter det var i esken, ropte jeg ut tallet uten å rekke opp hånda. Det ble det første av svært mange tilsnakk fra læreren for den noe høylytte snakkingen min.
![]() |
#57 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker ingenting. Jeg vet hvordan alle så ut og hva jeg hadde på meg, men det er bare fordi jeg har sett bilde. Jeg hadde musefletter, pologenser og skjørt. Jeg kan heller ikke huske om foreldrene mine fulgte meg, men jeg regner med at de gjorde det siden jeg nok ville husket det om de ikke gjorde det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Husker absolutt ingenting.
![]() |
![]() |
#59 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Dei lesebøkene hadde vi og! Dei hadde eg gløymd, men eg trur det var nokre strikkadukker hos oss og, når eg tenker meg om.
![]() |
![]() |
#60 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2012
![]() ![]() |
![]() Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker bittelitt av dagen, men ikke mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|