|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hugser du din første skuledag? | |||
| Ja! |
|
42 | 35,29% |
| Tja.. Usikker på om eg hugser dagen eller om eg har sett bilete |
|
34 | 28,57% |
| Nei |
|
41 | 34,45% |
| Anna/grønnsak |
|
2 | 1,68% |
| Deltakere: 119. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg begynte på skolen i 1976 og husker egentlig ikke dagen, bare antrekket og sekken min (rødrutete,forøvrig). Enn at det er snart 40 år siden! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?Husker ikke første skoledag, men husker en del episoder fra første klasse. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Pauset
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker vi ble ropt opp og stilt på rekke. Husker også hva jeg hadde på meg og hva det stod på tavla i klasserommet. Husker også hvor i klasserommet jeg satt, hvem jeg stilte opp med i skolegården på dag to og litt annet.
Du er faktisk like gammel som moren min da. Hun blir 62 i november. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg begynte på skolen i 1977, og vi ble nok fulgt. Men jeg husker ikke noe fra den første dagen. Jeg husker imidlertid en del fra prøveskolen som den gang var 14 dager.
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?
Åh jaaa! Fifi og Fofo var skikkelig big deal da jeg begynte på skolen!
|
|
|
#8 |
|
~~~~~~~
|
Fiffi og Foffo hadde vi og! Frøken hadde 2 strikke figurer sittende på kateteret og de ble flyttet rundt og var på besøk på pultene våre. Stor stas!
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg kunne allerede lese da jeg begynte på skolen, og jeg husker første klasse som en lang rekke dager der jeg og en gutt i klassen satt alene i putekroken og leste tillegsheftene til Fifi og Fofo i time etter time. Det stemmer sikkert ikke helt, men det er udiskutabelt at vi ble overlatt til oss selv for alenelesing i all den tiden resten av klassen lærte å lese. Sjikkelig tilpasset undervisning. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker masse fra første skoledag. Den nye kjolen, den nye klokka, den nye sekken. Alt mulig smått og stort.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hugser du første skuledag?Mormor strikket fi-fi til meg og fo-fo til broren min. Vi har de enda et sted. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hugser du første skuledag?Nei, jeg husker egentlig ingenting fra første skoledag, utenom bildet. Jeg husker mye fra første skoleår, men ikke selve dagen. Rart, egentlig.
Vi gjør alle så godt vi kan Og vi gjør alt feil. - No. 4 - Sist redigert av Candy Darling : 19-08-15 kl 19:30. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Samme her. Jeg husker mye fra skoleåret men ikke første dagen. U
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg husker veldig godt første skoledag i 5.klasse da. Da hadde vi flyttet til en annen landsdel i løpet av sommeren, og jeg begynte på ny skole.
|
|
|
#15 |
|
heimføing
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg ble heller ikke nevneverdig fulgt på første skoledag, som var i 1971. Var lommekjent på skolen siden begge foreldrene mine var lærere der. Husker at mamma var innom klasserommet mitt dann og vann og så til meg, sikkert mest av nysgjerrighet på hvem de andre mødrene var. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg klarte meg også selv på første skoledag i 1972, med to lærerforeldre opptatt på annet hold. Sånn jeg husker det var det en selvfølge at jeg var en stor jente som klarte sånt selv. Og det gjorde jeg jo også. Jeg var godt kjent med skolen fra før, leste og skrev fra jeg var knapt fire, og hadde ventet i ÅREVIS på å bli et skolebarn. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Protonterapeut
|
|
|
|
#19 |
|
biffvase
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hugser du første skuledag?Jeg har ganske mange minner fra første skoledag. Det aller klareste er at da vi fikk utdelt fargestiftene (het de ikke Karandasj eller noe sånt?) og læreren spurte hvor mange fargestifter det var i esken, ropte jeg ut tallet uten å rekke opp hånda. Det ble det første av svært mange tilsnakk fra læreren for den noe høylytte snakkingen min.
|
|
|
|
#20 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
![]() |