|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Se Facebook-gruppen Dråpen i havet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Norge er ikke stort. Den som organiserer det jeg skrev om over her ser ut å være en dame jeg har hatt mye kontakt med på meldinger på FB ettersom vi er på samme hønsesider. Vi skaffet høns samtidig så vi har gitt hverandre råd osv. Jeg har spurt henne direkte om det er noe annet som trengs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Bransjeinnsamlingen i dag var veldig vellykket! Den store Sprinteren ble fylt opp tre ganger, masse klær, hygieneartikler, leker, engelske bøker, snop, frukt, i det hele tatt. Tommel opp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Bra Mave! Jeg rakk ikke innom, vær, jobb og alt hindret meg. Jeg sparer det jeg har funnet frem, plusser på med vintertøyet som ble for lite til Hiawata i fjor og setter det klart til et run litt senere i høst.
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!
Vi lager et mellomlager/dropoff på kontoret, og satser på et par turer i måneden for å levere donasjoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Si i fra om jeg kan levere ting til dere, Maverick |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Her er en oversikt over hva som trengs rundt om flere steder i landet: https://rwtnfaq.wordpress.com/faq-hv...ov-ved-mottak/
![]() |
#50 |
|
Den var bra!
Jeg har bagasjerommet fullt så jeg skal se om jeg kan komme meg dit i kveld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Her inne på fp har vi jo hatt #24SOG, innsamling til Redd Barna i forbindelse med julen. Er det noe vi kan gjøre nå for å hjelpe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De som organiserer på Tøyen har bedt om at man ikke leverer mer akkurat nå, men venter noen uker dersom man har muligheten til det. Det kom inn så mye i går at det begynner å bli fullt på det de har av lagringskapasitet.
![]() |
#53 |
|
Tror du at folk betaler inn mer om vi skaper en konto som så overføres samlet? Vi kan betale inn direkte til f.eks. dråpen i havet 1208.19.03636. Jeg har konto som ikke brukes om vi skal gjøre noe i fellesskap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg syns det er kjempefint med aksjoner som dråpen i havet, men om det er snakk om å donere penger så er de store hjelpeorganisasjonene ofte mye mer effektive, og får mer ut av hver krone. Jeg har donert ekstra til Flyktninghjelpen.
![]() |
#55 |
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Ja, de er jo uten tvil mye mer profesjonelle, men det er kanskje flere som får lønn der. Jeg er med uansett, men vet ikke om vi bør gjøre noe i felleskap eller ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg tenker det viktigste nå er at vi både donerer penger til ulike hjelpeorganisasjoner og hjelper til der vi kan ellers. Jeg har ikke behov for en ekstra innsamlingsaksjon på FP, men syns godt vi kan gjøre som vi pleier før jul. Det ble jo litt halvveis i fjor, men kanskje dette kan få opp motivasjonen.
![]() |
#57 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Mange små frivillige grasrot-NGO'er veltes når de blir for store. Jeg har mest tro til de store, de favner bredt, langt og effektivt. Har delt pengene mine mellom Redd Barna, Røde Kors og Dråpen.
![]() |
#58 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Her har vi en god del klær, vintersko, fotballsko, vinterklær osv, så nå skal jeg gå skikkelig grundig gjennom, sortere og merke og så vente på klarsignal på at man klarer å håndtere mer.
![]() |
#59 |
Epikur
|
![]() Sv: Finn deg en flyktning - dagens oppfordring!Jeg meldte meg som flyktningeguide i dag. Jeg skal gå gjennom alt av tøy, spesielt mannens klær og sko.
![]() |
#60 |
awesom
|
![]() |
|
|