Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bruker dere redningsvest i båt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-07, 15:00   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bruker dere redningsvest?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg har aldri sett et voksent menneske bruke vest i båt.

Jøss. Jeg har aldri sett (som jeg kan huske) et voksent menneske uten vest. Mulig vi er rare her vestpå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 15:21   #2
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri blitt sett i en båt uten redningsvest. Jeg tvinger samtlige andre til å enten ha på, eller i det minste ha liggende en ved sin side. (Noen er så innmari tåpelig. Det hjelper ikke at vesten ligger ved siden av deg om man kjører på et skjær og flagrer langt avgårde.)

Jeg synes voksne folk som er ute i båt uten redningsvest burde skamme seg og tenke seg om en gang til. Det hjelper så lite at ungene har vest om mor og far drukner fordi de ikke gadd/orket/ville ha på vest.
Voksne drukner også, i aller høyeste grad.

Gammel 12-06-07, 22:41   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er støtt og stadig i båt på dine trakter, og har alltid på oss vest. Og ser nå ofte andre med det også.

Min fars argument for vest - han begynte med det da han fikk barnebarn for 15 år siden - er at vi voksne MÅ være forbilder for ungene. Det er ikke lett å argumentere for vest til dem hvis man skofter selv.

(Han var mye mer slepphendt da VI var små. )

Gammel 12-06-07, 15:24   #4
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har lenge hatt en 14 foter (åpen båt) og har alltid brukt vest i den. Alle som én.

Nå har vi en 25 foter med mye mere overbygg. Alle barn (som ikke er svært svømmedyktige) har på vest absolutt hele tiden i den. Vi voksne har flytejakker, men nå merker jeg at den er i overkant varm nå på sommeren, så vi får se om vi får kjøpt noe annet fornuftig... (har med vester også altså, til alle på båten og mere til).

Forresten så synes jeg voksne generelt har blitt mye flinkere til å bruke vest i båt. Vi er på sjøen mange ganger for uken for tiden, og jeg ser OFTE voksne i raske båter med vest. Oftere med enn uten...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-07, 19:42   #5
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fara, her.

Personlig bruker vi alle redningsvest når vi er ute i små båter, store som små ombord. Når vi er med pappa i sjarken hans så er det alltid redningsvester ombord til alle. Der er det høye rekker sånn at ungene må klatre for å falle over, men B bruker å bli ikledd vesten når han blir litt for overivrig.

Det er dette jeg er vant med, altså en båt der det er høye rekker. Ikke at det unnskylder manglende bruk av vest, men man ramler ikke bare ut sånn uten videre. Ikke er det særlig fart på den båten heller.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.