|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
Se resultatene: Kjøper/kjøpte dere disse tingene mer eller mindre bare for aktivitetsdag på skolen? | |||
Ja, kjøper/kjøpte skøyter bare for aktivitetsdag på skolen |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 5,88% |
Nei, ville ha kjøpt skøyter ellers også |
48 | 70,59% |
Ja, kjøper/kjøpte langrennutstyr bare for aktivitetsdag på skolen |
4 | 5,88% |
Nei, ville ha kjøpt langrennutstyr ellers også |
54 | 79,41% |
Ja, kjøper/kjøpte slalomutstyr bare for aktivitetsdag på skolen |
0 | 0% |
Nei, ville ha kjøpt slalomutstyr ellers også |
40 | 58,82% |
Det er ikke aktivitetsdag på barneskolen her |
4 | 5,88% |
Har ikke barn på barneskolen lenger |
3 | 4,41% |
Skolen har skøyter som kan lånes |
11 | 16,18% |
Skolen har langrennski som kan lånes |
10 | 14,71% |
Skolen har slalomski som kan lånes |
1 | 1,47% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolen
![]() |
#42 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolenMine har hatt ski fra 2-3 års alder , og skøyter . Yngstemann har hatt skøyter som kunne stilles inn over fire str så fra 5-10 år har hun hatt 2 par skøyter . Slik at investeringen per år er liten . Slalåmutstyr har de hatt de siste tre årene . Skolen her arrangerer en aktivitetsdag på høsten og en på vinter/vår . Barna får da tilbud om 4-5 ulike aktiviteter som dels skitur , skøyter , alpint fra 4 klasse og aking . |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
maler
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenTja. Jeg hadde kanskje ikke gjort det om det aldri ble brukt ellers, men hvis det mangler kjøper jeg ja.
![]() |
#44 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenSkolen har utstyr man kan låne.
![]() |
![]() |
#45 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenSvarte st jeg ikke har barn på barneskolen lenger. Den gang vi hadde yngre barn så kjøpte vi både ski og skøyter fordi vi brukte dem så ofte. Eldste fikk nye, de to andre arvet fram til de rett og slett ikke vokste mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenVi har disse tingene, noe er arvet, noe er nytt.
![]() |
#48 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenVi har både ski og skøyter, men det brukes også mye. Vi har skøytebane rett utenfor døren, og er mye på langrenn/ alpint også. For bare en dag hadde jeg forsøkt å låne eller leie, eller kjøpe brukt.
![]() |
#49 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolen
Ja, sånn er det hos oss også. Det er dog alltid et alternativ til ski og skøyter, og alpint har ungene aldri vært på, så det er ikke nødvendig å kjøpe sånn egentlig. Ski og alpint hadde jeg aldri kjøpt for anledningen, men skøyter har vi kjøpt tre ganger. Men det er jo med en tanke om at de skal brukes mer den vinteren. Noen ganger skjer det, men andre ganger forsvinner isen.
![]() |
#50 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenJeg ville ikke kjøpt det spesielt til dagen nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenSki har ungene, dersom de trenger nytt får de det. Dvs, eldste får, yngste arver, derfor kjøer jeg bevisst ikke frost sine blå gutteski, og lille i magen får arve etter dem. Det slites ikke akkurt ut på de få turene i året det brukes, men det brukes. Mer de årene det faktisk ligger snø rundt huset.
![]() |
#52 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenDere som ikke kjøper, hva gjør dere da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Textrovert
|
Vi har fått låne av skolen.
![]() |
#54 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Hos oss er det som sagt som regel alternativt opplegg. Ikke skøyter, men de har en del til utlån, og jeg har aldri hørt at det har vært et problem, alle ungene står mye på skøyter hele sesongen. :winter wonderland: |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenSkolen vår låner også ut skøyter.
![]() |
#56 |
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolenLangrennsski og skøyter har de stort sett, evt at de låner av fettere. Det brukes mye utenom skolen. Slalåm/telemark/snowboard har de ikke hos meg, (men hos faren, tror jeg), der leier jeg utstyr de gangene de trenger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
WF: Sausnebbet
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolenVi prøver å ha ungene oppdekt med passende langrennsski og skøyter til hver vinter, men i år med lite snø og guttunger som plutselig blir 10 og 15 cm. lengre, har det hendt at vi ikke har brydd oss med skikjøp. Da har de måttet tåle å ha litt korte ski, eller låne av andre de få gangene det har vært aktuelt å gå. Skøyter er lettere, siden vi til nå har kunnet kjøpe skøyter med justerbare størrelser. Ungene har gjerne kunnet bruke samme par i både to og tre år, og så har nestemann kunnet arve. Alpinutstyr har vi droppet å bruke penger på. De gangene ungene har hatt behov for det, har vi brukt utlånssentralen eller utlånsordningen på biblioteket. -Supre tilbud begge deler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolenVåre har dette utstyret likevel, så problemstillingen er uvant. Vi arver/kjøper brukt. Jeg ville ikke kjøpt kun for en dags bruk. Her i kommunen er det utlånssentral, så vi hadde heller lånt der.
![]() |
#59 |
maler
|
![]() Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolen
Det er genialt. Det er det vi gjør når det er redningsvest som står på planen, for det har vi ikke hatt nok behov for til at vi har kjøpt inn selv foreløbig.
![]() |
#60 |
awesom
|
Her og. Skøyter gir jeg forøvrig videre til skolens utlånsbank når de blir for små.
![]() |
|
|