Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolen

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Se resultatene: Kjøper/kjøpte dere disse tingene mer eller mindre bare for aktivitetsdag på skolen?
Ja, kjøper/kjøpte skøyter bare for aktivitetsdag på skolen 4 5,88%
Nei, ville ha kjøpt skøyter ellers også 48 70,59%
Ja, kjøper/kjøpte langrennutstyr bare for aktivitetsdag på skolen 4 5,88%
Nei, ville ha kjøpt langrennutstyr ellers også 54 79,41%
Ja, kjøper/kjøpte slalomutstyr bare for aktivitetsdag på skolen 0 0%
Nei, ville ha kjøpt slalomutstyr ellers også 40 58,82%
Det er ikke aktivitetsdag på barneskolen her 4 5,88%
Har ikke barn på barneskolen lenger 3 4,41%
Skolen har skøyter som kan lånes 11 16,18%
Skolen har langrennski som kan lånes 10 14,71%
Skolen har slalomski som kan lånes 1 1,47%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-15, 18:28   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolen

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Akkurat i år har vi ikke barneskolebarn, men det er bare i år så jeg svarer likevel. Vi har alt av utstyr. I mange størrelser. Noe kjøpt nytt, noe arvet og noe fra loppis. Når jeg har skøytedag m ungdomsskoleklassen min tar jeg med 5-6 par til utlån. Alt jeg mangler er egentlig større bod.

Kjent!

Gammel 22-09-15, 18:57   #42
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalomski bare for aktivetsdag på skolen

Mine har hatt ski fra 2-3 års alder , og skøyter . Yngstemann har hatt skøyter som kunne stilles inn over fire str så fra 5-10 år har hun hatt 2 par skøyter . Slik at investeringen per år er liten . Slalåmutstyr har de hatt de siste tre årene . Skolen her arrangerer en aktivitetsdag på høsten og en på vinter/vår . Barna får da tilbud om 4-5 ulike aktiviteter som dels skitur , skøyter , alpint fra 4 klasse og aking .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 18:57   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivetsdag på skolen

Tja. Jeg hadde kanskje ikke gjort det om det aldri ble brukt ellers, men hvis det mangler kjøper jeg ja.

Gammel 22-09-15, 20:01   #44
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen har utstyr man kan låne.

Vi står både på skøyter, langrenn og slalåm uansett og har derfor utstyr til ungene.

Gammel 22-09-15, 20:20   #45
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Svarte st jeg ikke har barn på barneskolen lenger. Den gang vi hadde yngre barn så kjøpte vi både ski og skøyter fordi vi brukte dem så ofte. Eldste fikk nye, de to andre arvet fram til de rett og slett ikke vokste mer.

Mange av barnas venner og klassekompiser har lånt eller fått det som ikke har passet våre lenger.

Må si fra at jeg ikke har lest tråden ennå.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 20:45   #46
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Ski og skøyer har vi alltid stående, uten at det nødvendigvis blir brukt så veldig ofte.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-15, 20:49   #47
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har disse tingene, noe er arvet, noe er nytt.
Skøyter og slalåmski har vi fordi jeg liker veldig godt å stå på skøyter og slalåm også, og tar gjerne med ungene på det.
Langrennski har vi fordi de går på ski med faren sin. Jeg er ikke så verst tilå gå på ski, jeg kan bare ikke fordra det.

Gammel 22-09-15, 20:50   #48
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har både ski og skøyter, men det brukes også mye. Vi har skøytebane rett utenfor døren, og er mye på langrenn/ alpint også. For bare en dag hadde jeg forsøkt å låne eller leie, eller kjøpe brukt.

Gammel 23-09-15, 10:24   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Problemet er vel ofte at man får ukeplanen på mandag ettermiddag og så står det: Vi skal ha skøyter i utegymmen på tirsdag. Da har man ikke tid til å saumfare kjøpesentrene eller Finn etter gode tilbud. Det var i alle fall vårt problem veldig ofte, nemlig at vi fikk altfor dårlig varsel.

Ja, sånn er det hos oss også. Det er dog alltid et alternativ til ski og skøyter, og alpint har ungene aldri vært på, så det er ikke nødvendig å kjøpe sånn egentlig. Ski og alpint hadde jeg aldri kjøpt for anledningen, men skøyter har vi kjøpt tre ganger. Men det er jo med en tanke om at de skal brukes mer den vinteren. Noen ganger skjer det, men andre ganger forsvinner isen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 10:28   #50
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke kjøpt det spesielt til dagen nei.

Vår skole går på skøyter av og til, da er det alltid mulig å leie skøyter rimelig (tror det er 30 kroner). Jeg har kjøpt til mine, men det er sånne som kan utvides, så de gikk fra størrelse 35 til 39 og holdt ut barneskolen.

Skidag har de om det er nok snø på Kvamskogen. Da er det valg mellom alpin, skitur, eller skilek. Skolen har langrennski og akebrett til utlån og hjelper med å leie alpinutstyr (jeg tror subsidiert) om det er behov.

Alt i alt så synes jeg at skolen vår har et godt og inkluderende system på dette.

Lillesøsters klasse hadde også leirskole med skiturer. Da fikk vi utstyrslisten i veldig god tid, sånn at det var mulig å ønske seg ting til fødselsdager/jul, eller ha god tid til å låne. Og, som sagt, de som ikke hadde skiutstyr fikk låne fra skolen.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 11:22   #51
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ski har ungene, dersom de trenger nytt får de det. Dvs, eldste får, yngste arver, derfor kjøer jeg bevisst ikke frost sine blå gutteski, og lille i magen får arve etter dem. Det slites ikke akkurt ut på de få turene i året det brukes, men det brukes. Mer de årene det faktisk ligger snø rundt huset.

De årene det også er så langvarig kaldt at det blir trygg is på vannet vi ser ut vinduet, får de skøyter også. eldste fikk for et pr år siden, de kan sikkert yngste ha i år, de er sånne justerbare da, vi vet av erfaring at det ikke er nødvendigvis MANGE ganger man får gått på skøyter på en sesong her.... Blir det is får altså eldstemann nye skøyter i år, jeg og mannen har, selv om jeg ønsker meg nye.

Vi kjøper altså ikke til skolens aktivitetsdag (men ØVDE intenst med guttungen før den i fjor, for han kunne ikke egentlig gå på ski, lillesøster er nok nesten like flink nå, så hun har det i boks innen skolen i det minste) for dette er noe vi har. Om det mangler i passe størrelse til den aktuelle dagen skaffer vi selvsagt da. Skøytedag har de ikke hatt enda, men meget mulig sammenheng med at vi altså bare har hatt skolebarn en vinter, og den vinteren var det jo ikke akkurat så mye is å oppdrive, det var jo for det meste plussgrader....

Gammel 23-09-15, 12:40   #52
dharma
Lager seg en tittel.

dharma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Dere som ikke kjøper, hva gjør dere da?

Her er det kort varsel på skidager og ikke noe alternativt opplegg. Jeg har hørt om noen som er "syke" når det er skidag, med foreldrens velsignelse. Går aldri på ski ellers, så om det hadde blitt kjøpt så var det kun pga skolen. Det skal godt gjøres å finne gode tilbud eller noe brukt på 1-2 dagers varsel. Skolen har ikke låneutstyr så vidt jeg vet. (Sist det var skidag, så var det en fra barnevernssenteret som ikke hadde utstyr og han fikk sitte inne og holde på med data.)

Vi kjøpte nytt skiutstyr i fjor, ungen liker ikke å gå på ski, og vi går ikke ofte på ski, så kjøpet ble gjort hovedsaklig pga skidager på skolen.
Skøyter og slalom har ikke vært aktuelt enda.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 12:56   #53
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Vi har fått låne av skolen.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 13:40   #54
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av dharma, her.

Hos oss er det som sagt som regel alternativt opplegg. Ikke skøyter, men de har en del til utlån, og jeg har aldri hørt at det har vært et problem, alle ungene står mye på skøyter hele sesongen. :winter wonderland:

På skidagen er aking alltid et alternativ, og de har også noe langrennsutstyr til utlån. Slalombakken de bruker har desverre ikke utleie, men den er litt heftig for nybegynnere uansett (veldig bratt), så det er vel lite sannsynlig at noen som ikke har ski velger det alternativet uansett.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-15, 14:32   #55
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Skolen vår låner også ut skøyter.
Jeg har sluttet helt å kjøpe vinterutstyr nytt. Kjøper på Finn til rimelig pris.

Gammel 23-09-15, 14:56   #56
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1272
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Langrennsski og skøyter har de stort sett, evt at de låner av fettere. Det brukes mye utenom skolen. Slalåm/telemark/snowboard har de ikke hos meg, (men hos faren, tror jeg), der leier jeg utstyr de gangene de trenger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 01:36   #57
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolen

Vi prøver å ha ungene oppdekt med passende langrennsski og skøyter til hver vinter, men i år med lite snø og guttunger som plutselig blir 10 og 15 cm. lengre, har det hendt at vi ikke har brydd oss med skikjøp. Da har de måttet tåle å ha litt korte ski, eller låne av andre de få gangene det har vært aktuelt å gå. Skøyter er lettere, siden vi til nå har kunnet kjøpe skøyter med justerbare størrelser. Ungene har gjerne kunnet bruke samme par i både to og tre år, og så har nestemann kunnet arve. Alpinutstyr har vi droppet å bruke penger på. De gangene ungene har hatt behov for det, har vi brukt utlånssentralen eller utlånsordningen på biblioteket. -Supre tilbud begge deler.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-15, 06:41   #58
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper dere skøyter, langrennski og slalåmski bare for aktivitetsdag på skolen

Våre har dette utstyret likevel, så problemstillingen er uvant. Vi arver/kjøper brukt. Jeg ville ikke kjøpt kun for en dags bruk. Her i kommunen er det utlånssentral, så vi hadde heller lånt der.

Gammel 24-09-15, 07:21   #59
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Våre har dette utstyret likevel, så problemstillingen er uvant. Vi arver/kjøper brukt. Jeg ville ikke kjøpt kun for en dags bruk. Her i kommunen er det utlånssentral, så vi hadde heller lånt der.

Det er genialt. Det er det vi gjør når det er redningsvest som står på planen, for det har vi ikke hatt nok behov for til at vi har kjøpt inn selv foreløbig.

Gammel 24-09-15, 07:59   #60
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nei, vi har skøyter og ski. Hvis vi kjøper det i forbindelse med en aktivitetsdag, er det fordi noe er for lite/ødelagt, men vi bruker ski (og litt skøyter) utenom aktivitetsdagene også.

Her og. Skøyter gir jeg forøvrig videre til skolens utlånsbank når de blir for små.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.