Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Debatten om forbruk. Størrelse på bolig

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-15, 12:12   #1
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Debatten om forbruk. Størrelse på bolig

Jeg hadde nok tatt i bruk kjellerstua til ungdomstida. Vi skal ha kjellerstue slik at barna/ ungdommene kan ha besøk der, det er helt nødvendig siden vi er snart seks stykker, det vil si at alle ungene skal dele rom. Vi HAR kjellerstua i dag og, men har dessverre brukt den til oppsamling av rot under renovering og slikt. Nå holder vi på å gjøre den i stand til bruk da, og det blir digg. Rett og slett.

Gammel 06-11-15, 12:40   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner behovet for flere sosiale soner, slik at man ikke sitter oppå hverandre. Vi er tre stykker på 79 kvadrat, og har i grunn greit med plass, men vi har veldig dårlig utnyttet plass. Det er et gammelt hus med dårlig planløsning. Det eneste stedet alle kan oppholde seg på dagtid er i stua, og det blir fort litt slitsomt. Romet til Hiawata er for trangt til å ha venner på, for trangt til en dobbeltseng slik at vi ikke kan bytte rom, og vårt rom er for trangt til å sette inn en ekstra pult.

Sånn sett ønsker vi oss ett rom til, evt. kunne bygge ut kjøkkenet slik at det også går an å sitte der.

I deres tilfelle tror jeg at jeg hadde omgjort gjesterommet, det er jo et ubrukt rom store deler av tiden, og det krever adskillig mindre enn å ta hybeleiligheten. og skulle det ikke funke så er det ikke en stor investering det ikke går an å endre på.

Jeg syns du gjør deg mange fine tanker om det å leie ut!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 12:45   #3
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er hele kjelleren utleie? Er det mulig å bygge et bad til, uten å ta av utleiedelen? Jeg tipper behovet for to bad er (eller blir snart) større enn behovet for ekstra stue.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 12:51   #4
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi bort fem stykker på ca 120 kvm. To bad, men ingen kjellerstue. Fire soverom. I sommer flyttet guttene sammen på ett soverom, mens vi satte inn sovesofa og liten tv på det siste soverommet. Da har mannen og jeg et sted å trekke oss tilbake dersom ungdommen trenger stua - eller ungdommen har et sted å henge dersom vi har stua. Ekstrarommet er knøtt lite, men vi fikk akkurat presset inn en stor, god sovesofa. Guttenes rom er også lite, så de må ha klesskap andre steder (en på vårt soverom, og en på ekstrarommet) hvis det skal være igjen plass til litt leker, skrivepult osv. Vi har forøvrig også ei lita loftstue, men det er åpent ned til hovedstua, og dermed ikke noe sted å «trekke seg tilbake». Den brukes som kontor, lagringsplass og lekeplass for minstemann.

Vi har vurdert å kjøpe noe større, men behovet vil kun være der veldig få år (eldste blir vel bare hjemme tre år til).

Gammel 06-11-15, 12:56   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 160kvm og 5 soverom på 5 personer. To av ungene deler rom slik at de får en tv/lekestue i tillegg. Det er stort nok for oss, vi bodde på 100kvm og 3 soverom med de samme 4 ungene tidligere. Men det skal jeg innrømme at var lovlig trangt.

Gammel 06-11-15, 12:59   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bor på 120 m2 med to unger og ei bikkje. Ungene har hvert sitt ikke veldig store soverom. I tillegg har de kjellerstue og jeg holder på å innredes gamerom i kjelleren i tillegg. Jeg er mer enn fornøyd med plassen vi har og selv om jeg er vokst opp i stor enebolig, bygget stor enebolig selv oh har bodd i huge bløtkakehus i USA, så lengter jeg ikke tilbake til det. Tvert i mot - når ungene flytter ut skal jeg bytte ut rekkehus med lettstelt leilighet.

Jeg synes forøvrig at det å innrede gjesterom med en (sove)sofa og tv er en god ide.

Gammel 06-11-15, 13:22   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fire på ca 130 kvadrat, og jeg ønsker meg ikke mer plass, men en helt annen planløsning. Vi har stue, tre soverom, kjøkken og bad. Stua er ganske liten, kjøkkenet er litt stort, men ligger i en annen etasje enn stua. Soverommene er relativt store.

Jeg blir tidvis gal, men synes samtidig vi har det bra. Det er dette vi har råd til der vi vil bo. Jeg savner intenst et ekstra oppholdsrom. Vi oppholder oss mye på kjøkenet, men der sitter vi på spisesbordstoler. Vrient å ha voksenbesøk om kvelden, kjøkkenet ligger vegg i vegg med ungenes rom. Stua ligger for seg selv i en annen etasje, men det er ingen dør, så det er veldig lydt. Stua blir ikke brukt annet enn på kveldstid når ungene er i seng. Vi har ett bad. Det fungerer fordi vi begynner dagen på ulike tidspunkt.

Jeg ønsker meg rekkehus eller leilighet. En gang.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:21   #8
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor nå 5 personer på ca. 100 kvm og 3 soverom. Det blir for lite når ungene blir store. Jeg og mannen har nå det minste soverommet for at de to ungene som deler skal få ha det største. Men vi har begynt å innrede kjelleren for å få mer plass. I første omgang er det snakk om to soverom og en kjellerstue. Da får vi nesten 50 kvm ekstra og det skal bli skikkelig deilig. Da får jeg og mannen tilbake soverommet som har en litt mer ok størrelse og ungene slipper å dele. I tillegg kan vi be ungene om å gå i kjellerstua når de har besøk. Jeg har lyst til å la dem ha vennene sine her, men tror jeg og mannen hadde blitt gal om vi skulle hatt ungdommer i stua sammen med oss hele tida. Greit nok nå når ungene jo faktisk legger seg før oss, men ikke like greit når de gjerne er oppe like lenge som oss og kanskje også lenger i helgene.

I tillegg skal vi gjøre om vaskerommet i kjelleren til ekstra bad på sikt, men det tar nok litt lenger tid å få på plass.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:23   #9
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Vi har ca 180 kvadrat, med fire personer. Nok plass, men teit planløsning. Jobber med saken. Når vi er ferdige med det har vi stue, med halvåpen kjøkkenløsning, ungene har vært sitt soverom av ok størrelse (10 og 16 m2), kjellerstue/ungdomsstue som har deltidsjobb som gjesterom, trimrom, to bad (ett med vaskerom), to boder og et garderobe/oppbevaringsrom i tilknytning til gangen. Men vi er nok ikke der på en stund.

Jeg syns vi har nok plass, men ønsker meg større veranda og mindre hage.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:27   #10
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Interessant å høre hvordan folk bor! Vi har mye plass, ca 210 m2, kjellerstue og fem soverom tilsammen. Mye plass til fire mennesker. Det er deilig med god plass, og vi har ikke så veldig lyst til å leie ut uten at økonomien strammer seg til, men det er jo godt å kunne ha muligheten til det om jobbmarkedet skulle bli enda verre f.eks. Vi har jo ikke EGENTLIG bruk for kjellerstue, to gjesterom og bryggerom. Men bodene mine gir jeg aldri slipp på!

Til HI: Jeg ville vurdert gjesterommet som oppholdsrom i første omgang, dersom det ble for lite, går det jo an å bruke utleieleiligheten selv i noen år gog deretter leie ut igjen. Liker godt at dere ikke opererer som hushaier, dem er det nok av.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:27   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville nok brukt utleidelen og synes ikke det er spesielt råflott om dere gjør det.

Vi er nå 5 på 130 kvadrat + kjellerstue; det er mer plass enn mange rundt her har, men ikke enormt da. Barna har små rom, det er ikke plass til vanlige klesskap og seng må velges etter plass.
Jeg synes det er supert med kjellerstue, og vi vurderer pusse den opp (den står som da vi flyttet inn med masse restmøbler) og ønsker oss et bad der nede. Men det må vurderes hvor høyt opp på prioriteringslista dette kommer.
Gutta leker mye herjelek i kjelleren, og det er et rom som fenger mange aldre. Det er fint når vi har besøk av familier med barn fra 0-13.

Jeg hadde selv aldri lyst til å sitte i stua hjemme med mine venner, og er nok preget av det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 13:34   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville prøvd gjesteromløsningen først. Vi hadde loftstue før, men den ble faktisk ikke brukt noe særlig, guttene foretrakk å være på rommene sine. Så fikk vi mini-lillesøster og loftstua ble soverom.

Vi er 5 stykker + hund på ca 100 m2. Alle har hvert sitt soverom (jeg og mannen deler ), bikkja har et hjørne under datapulten. Vi har bare en stue, og dessverre bare ett bad, men klarer oss finfint.

Alle soverommene er forresten gode i størrelse, og det hjelper på!

Gammel 06-11-15, 13:45   #13
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg trenger ikke mer plass, bare færre ting...

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:20   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er fire som bor på ca 170 kvm + kjeller(og dobbelt garasje med loft som blir brukt til lagring). Vi har tre store soverom(16-20kvm), to stuer som ligger ved siden av hverandre med åpning i mellom. Et stort kjøkken med plass til sofa og et stort spisebord, to bad(det ene kombinert med vaskerom), hall og stor gang og en romslig gang oppe som i dag rommer sofa og TV.
Vi ønsker oss veldig et gjesterom og syrom til meg, og har gravd ut i kjelleren for å få takhøyde nok til at den gamle kjellerstuen kan bli til et rom vi kan bruke.
Nå er det blitt to meter under taket og vinduet er blitt byttet til et stort med lyskasse ute. Rommet var opprinnelig tenkt som stue for ungene, hvor de kunne ha venner på besøk, men nå flytter W ned. Rommet utenfor er allerede blitt et treningsrom(fordi W har behov for å trene hver dag i slynge). Ws soverom blir syrom og gjesterom, gangen oppe blir nok litt mer garderobe enn stue/TV-rom som i dag.

Jeg tror at det blir bra for alle, ungene kan i større grad ha "fullt hus" uten å tråkke i hverandre, fem gutter som er opptatt av fotball og fem, seks jenter som er opptatt av helt andre ting blir mye, selv hos oss. Kanskje vi kan ha fullt hus for alle venner frem til ungene flytter hjemmefra. Det er en god ting.

Når det gjelder oppvarming så er kjelleren nå bedre isolert og det brukes mindre energi på å holde hele huset varmt.

Gammel 06-11-15, 13:56   #15
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg tror jeg ville prøvd ut gjesteromløsningen først, og så se hvordan det funker, og eventuelt vurdere å bruke utleieleiligheten hvis dere ser at behovet for to bad begynner å bli mer presserende.

Vi har 153 kvm på tre etasjer, og jentene og vi har store soverom alle tre, men vi ser for oss at loftstuen blir deres domene etterhvert (den er delt i to, så nå er en del kontor og andre gjesterom). Vi så bevisst etter hus med tre soverom og enten kjeller eller loft siden vi vil ha plass til overnattingsgjester og også tenkte på at jentene skulle ha et sted å ha venner på besøk osv. etterhvert. Vi har to bad, men bare ett av dem har dusj, så vi vurderer på sikt å se om det er mulig å skvise inn en dusj til, men foreløpig er det ikke nødvendig. To do er kjekt, da.

Gammel 06-11-15, 13:59   #16
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har cirka 200 kvm og leige ut 50 av dei. Annakvar veke er det berre eg, den andre veka er det eg og to barn. I helgene er vi stort sett seks med bonusgjengen min. Vi har meir enn nok plass men ei meiningslaus planløsning. 70 kvm av mine 150 er stue ( ), soveromma er små og vi har et bad. Eg ønsker meg fleire soner i stua men før eg prioritere det har nok ungane flytta ut og huset solgt.

Eg vurderte slutte leige ut for å ha den delen til kidsa men merkelig nok er dei ikkje interessert i å vere der nede. Det er kanskje noko med å ha skilte foreldre, når dei kjem til meg så vil både dei og eg vere sammen.

Gammel 06-11-15, 14:15   #17
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært 4 på 116 kvm frem til august, nå har eldste flyttet ut og vi er tre.
Vi har kjøpt ny leilighet på 97 kvm som vi flytter inn i til våren.

Jeg har aldri savnet mer plass. Vi bygget om 2. etasje her for noen år tilbake for å få loftstue, men den blir knapt brukt. Guttene foretrekker rommene sine for det meste.

Når vi flytter får vi et ekstra soverom, men det føler vi er nødvendig så lenge eldste studerer på en helt annen kant av landet og vil tilbringe ferier og noen helger hjemme.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:20   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo litt vanskelig å vurdere bare antall kvm. også. Vi har mange kvm., men de er utrolig dårlig utnyttet.

Gammel 06-11-15, 14:27   #19
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en ting jeg reagerer på, forresten. Det er utrolig mange som kommenterer og mener noe om hvordan vi bor. Ikke direkte kritikk, men mer kommentarer om hva de selv ikke hadde orket å unnvære, hvordan vi klarer oss uten ditt og datt etc. Jeg blir så irritert av sånt. Vi bor i et område med svære og dyre hus og pengesterke folk med dyre biler og gudene vet hva. Det kan se ut som vi bor i slummen i forhold, men jeg vet godt at sånn er det ikke. Det er de som er unormale, ikke vi. Jeg innrømmer at vi savner stort en ekstra stue, men jeg er nøye med å formidle til ungene at vi er heldige.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-15, 14:37   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er en ting jeg reagerer på, forresten. Det er utrolig mange som kommenterer og mener noe om hvordan vi bor. Ikke direkte kritikk, men mer kommentarer om hva de selv ikke hadde orket å unnvære, hvordan vi klarer oss uten ditt og datt etc. Jeg blir så irritert av sånt. Vi bor i et område med svære og dyre hus og pengesterke folk med dyre biler og gudene vet hva. Det kan se ut som vi bor i slummen i forhold, men jeg vet godt at sånn er det ikke. Det er de som er unormale, ikke vi. Jeg innrømmer at vi savner stort en ekstra stue, men jeg er nøye med å formidle til ungene at vi er heldige.

Vi har det litt motsatt. Stor enebolig = luksus, men vi bor i et veldig lite påkostet 80-tallshus, i "the dodgy end" av et ellers veldig flott boligområde. Det er ganske stort, ja, men spesielt dyrt var det ikke og vi har ikke råd til oppussing utover maling og vedlikehold.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.