|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Moteriktig jul?
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Moteriktig jul?Her er det ikke sånn at alt julerelatert som kommer i hus nødvendligvis utløser noen nostalgiske følelser. Jeg sliter ikke med å la nissen som vi fikk av en fjern slektning på nittitallet eller en lyslykt jeg kjøpte for ti år siden bli liggende i kassa. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Kjenner meg veldig igjen her!
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Moteriktig jul?Jeg blir mildt aggressiv av sånn nymotens pynt i blått (!) og sølv, eller tre snaue grener med et hvitt bånd på, så svaret er nei, absolutt ikke.
|
|
|
#5 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Re: Moteriktig jul?
Jeg elsker blå, hvit og sølv julepynt og kjøper litt nytt hvert år. Vi flyttet for noen år siden og da gikk to kasser med div. nisser, engler, rødt og grønt til loppemarked, men pynten vår er likevel en blanding mellom nytt og gammelt. Vi er ikke glad i nisser og engler, men veldig glad i snømenn, div. småjuletrær, kongler, glitter, grener med hengepynt, lykter, lys og blomster. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Moteriktig jul?Jeg synes det viktigste er at folk har julepynt de trives med. Sitt særpreg, liksom. Jeg synes det er ursjarmerende å komme til folk som har juletre med norske flagg og sånne glitterremser, eller har nisser i hver krok. Selv om jeg ikke ville hatt det selv.
|
|
|
|
#7 |
|
maler
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Det er nokså sjelden jeg ser sånne tradisjonelt pyntede trær nå?
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Jeg synes det er fantastisk nydelig med slike trær. Jeg har tenkt på det de siste par årene, at jeg gjerne skulle hatt juletreet slik. Men det blir liksom ikke fint på plastjuletreet, fordi det er for "perfekt" i fasongen. Her vi bor ser jeg i vinduene at folk har slike søttitallspyntede trær, med disse flaggene og glitteret, og det er en slikkelig nostalgitripp. Jeg begynner å bli lei av mitt tøysetre, som er fullt av rare figurer. Jeg har begynt å lengte tilbake til barndomstreet. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Om du skal bytte dem ut, syns jeg du skal selge dem til meg.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
Sv: Moteriktig jul?Hadde de ikke vært så skumle, så skulle jeg hatt en sånn på juletreet. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Akk ja, barndommens gleder. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Moteriktig jul?Godt å høre at jeg ikke er alene om å føle nostalgi til julepynten. Det er vel det eneste jeg har noe emosjonelt forhold til av ting. Jeg synes det er pent/kult med pynt i svart og grått, men det er ikke akkurat jul for meg.
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Moteriktig jul?Hva er galt med juletre med norske flagg og glitterremser? |
|
|