|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstiden
Det er nettopp det. Jeg har lyst til å gjøre hyggelig ting med ungene! Gå på markeder, se film, sånn ting. Vi så Elf i går da.
![]() |
#42 |
maler
|
Ja. Men fokusere på det man får til. Ikke det man ikke får til.
![]() |
#43 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenVi har det superstress frem til noen dager før jul. I år er vi velsignet med god tid før jul, jeg har siste arbeidsdag i dag og får hele 3 hverdager før julaften. Uansett om vi har 1-2-3 dager før jul så er det disse dagene magic happens.
![]() |
#44 |
Off the map.
|
Dette. Nå reiser vi bort i år, men det ville uansett blitt samme svar. Jeng har en adventstake, noe pynt som ungene har laget og generelt telys. Baker bare hvis jeg har tid/lyst - det hender det at jeg har, men november er den desidert travleste tiden for meg på jobb. Da går det 110 døgnet rundt, så det har blitt så godt som ikke noe av slike aktiviteter.
![]() |
#45 |
I mål
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenVi går på ett julebord hver, ellers ikke voksengreier på kveldstid i desember. Drar ikke på julemarked. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenJeg vet ikke om vi er så gode på å prioritere bort, men det er ganske lave skuldre her. Det hjelper nok at vi har såpass små barn at det er lite avslutninger og denslags. Lucia fikk ikke noen med seg, siden alle var sjuke, og ellers har vi bare hatt ballettforestilling som eldste danset på. Vi har ikke mange førjulsaktiviteter ellers heller, eldste og jeg var på Nøtteknekkeren for noen dager siden, men ellers har vi ikke gjort så mye. Jeg hadde tenkt å rekke julemarked e.l., men sykdom satte effektiv stopper for det. Men ja. Vi vasker ikke utover standard helgevask, vi baker ikke så fryktelig mye (i år, i fjor gikk jeg bananas), vi er hjemme og er bare oss fire + mamma, og jeg har tillatt meg ferdigtrykte julekort med bilde av barna, og ikke skrevet så mye i dem. Ingen av oss har crazy-travle jobbdager i desember, og veldig få arrangementer på kveldstid. Det hadde faktisk vært hyggelig med litt mer sånt. Jeg var rimelig stresset forrige helg siden vi mistet en uke pga influensa, men det roet seg fort igjen.
![]() |
#47 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenDette har jeg gjort:
![]() |
#48 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenEgentlig er det jo idioti å vaske tak og vegger i årets mørkeste måned. Jeg tar en ekstra god vask rundt påsketider, før vårsola kommer med sine avslørende stråler. Det er jo ingen som ser støv og skitt i desember. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
I mål
|
Jeg er bare der at det som ikke gjøres nå ikke blir gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenSkal straks på Polet og ordne siste julegave og så tror jeg vi gjør litt rent i dag og rydder litt.
![]() |
#54 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenVi baker ikke, vasker ikke (vaskehjelpen kommer lille julaften) kjøper mye gaver på nett, og dropper rett og slett det som er ulystbetont. Jeg har sunget en julekonsert og skal synge en til lille julaften. Pøbelprinsessen har hatt to konserter og spilt på ytterligere to avslutninger. Jeg har vært på julelunsj (i arbeidstiden) og julemiddag (rett etter arbeidstid). Vi har bare ett hjemmeboende barn og hun er 13, så vi merker at vi har mye mindre arrangementslogistikk enn mange av vennene våre som har yngre barn. Vi har også vært en tur i teater i desember. Huset ser bomba ut, men jeg skal ha fri de siste tre dagene før jul, faktisk fra fra nå til over nyttår (
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
ej ikke møjkets heije
|
Nettopp.
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenI år har jeg prioritert bort mye pga eksamen, 120% jobb og sykdom i familien.
![]() |
#57 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenIkke klart å få bort pakkekalender x 2 - ungene ville så gjerne, men jeg prioriterte å bli ferdig med dem i god tid, for å unngå å hate f%&/"ings julen natt til 1. desember slik jeg har gjort tidligere. Funket.
![]() |
![]() |
#58 |
flisespikker
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenVi planlegger julegavene tidlig - mannen vil helst være ferdig i november, men det er vi sjelden. Vi samarbeider om dem og planlegger i fellesskap, også i samarbeid med familien når det gjelder gaver til Poden og til tante-/onkelbarna.
![]() |
#59 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenI går fikk jeg forøvrig en trist beskjed angående en kollega, og ble minnet på hvor fort livet kan snu
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Dere som er flinke til å prioritere i førjulstidenVi gjør det enkelt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|