|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Taxi alene: Setter du deg foran eller bak? | |||
| Setter meg bak, bor utenfor storby |
|
59 | 30,41% |
| Setter meg foran, bor utenfor storby |
|
12 | 6,19% |
| Setter meg bak, bor i storby |
|
105 | 54,12% |
| Setter meg foran, bor i storby |
|
13 | 6,70% |
| Tar aldri taxi alene |
|
5 | 2,58% |
| Deltakere: 194. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Ingen fast plassering på meg. Bak, foran -hipp som happ. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Alltid bak.
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Alltid bak, bur i Oslo.
|
|
|
|
#5 |
|
Dig for victory!
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg har sikkert ikke tatt taxi aleine på ti år, men når jeg tar taxi, sitter jeg bak. Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig i forbindelse med drosjeturer, om man ser bort fra den gangen jeg var ute med venninner og så skulle ta taxi hjem til kjæresten: Jeg ringte drosjesentralen, de skulle sende bil til togstasjonen straks, bil kom, jeg satte meg inn og blei kjørt dit jeg ville, ti minutter unna. Ti minutter etter dette igjen ringer en drosjesjåfør og regelrett skjeller meg ut; lurer på hvor i helvete jeg blir av - da var det en annen bil som hadde kommet fram før den jeg hadde bestilt. Som om jeg kunne vite det.
|
|
|
|
#6 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg sitter alltid bak hvis vi ikke er så mange at noen må sitte foran.
|
|
|
#7 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Stort sett alltid bak, bor på en liten plass. Men jeg pleier som regel å ta taxi når jeg er i by, ikke storby akkurat(Bodø/Tromsø).
|
|
|
|
#8 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg setter meg foran hvis jeg tar taxi med ungene, men alltid bak hvis jeg er alene eller sammen med bare en annen person. Bor i by (men vet ikke om det kan kalles en storby
|
|
|
#9 |
|
~~~~~~~
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Alltid bak. Kjører en del taxi alene og det er helt merkelig for å meg å sette seg forran. Ofte ligger sjåførens ting i passasjersetet.
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg bor utenfor storby, og jeg setter meg alltid, uten unntak, bak i en drosje.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Bak, men jeg synes å erindre at det var vanligere å sitte foran da jeg bodde i Bergen, for sånn 18 års tid siden (!), og at jeg gjorde en klassisk "Ny i byen"-tabbe i Oslo og satte meg foran etter jeg flyttet, og skjønte at det var helt, helt feil.
|
|
|
|
#13 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg setter meg alltid bak, så fremt det ikke er fullt i baksetet.
|
|
|
#14 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Jeg gjør begge deler. Normalt sett så føler jeg at en biltur i total taushet er litt kjpt og unaturlig, så om jeg er i det pratsomme hjørnet så spør jeg gjerne sjåføren om det er grei at jeg setter meg foran. Det skal også sies at jeg ikke er så glad i å sitte bak i bil.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Alltid bak. Kunne svart at jeg ikke tar taxi alene, men det gjør jeg en sjelden gang til toget hvis flyavgangen er kl 07. Jeg tar helst banen, og alltid det etter en fest i byen.
|
|
|
|
#17 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?
Meg også. Svarte at jeg bor utenfor storby, men stort sett tar jeg drosje når jeg skal fra Oslo og hjem utenfor kollektivtransporttiden til der jeg bor. Har aldri opplevd noe guffent i drosjene. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Audacious
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Bak i Norge, med mindre jeg kjører med ungene, da sitter de bak og jeg foran. Men dersom jeg er i ny by/nytt land og vil se meg rundt og sånt, og spørre sjåføren om ting, så kan jeg finne på å sitte foran.
|
|
|
#19 |
|
kamerat
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Helt automatisk bak.
|
|
|
#20 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: [Taxi] Når du er alene, setter du deg foran eller bak?Alltid bak.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
![]() |
|
|