|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi spiser middag eller skal snart spise. Noen er på vei ut døra eller har gått før middag.
|
|
|
#2 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Middagen lager Frøkna, så den spiser vi en gang mellom 15.45 og 16.30. 16.45 starter kjøre-helvete (16.00 på mandager); fra da av går det i ett hver dag. Heldigvis bytter vi og andre foreldre på å kjøre, men stress er det uansett fram til 20.30.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det kommer helt an på hvilken ukedag det er.
|
|
|
#4 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?17:30 er alle hjemme for lengst, Ullungen er tre dager i uken på vei til turn eller speideren (vi er mange som bytter på å kjøre, så der slipper vi billig unna). Ellers har hun ofte besøk. Leksene liker hun å gjøre unna rett etter skoletid. En av oss voksne tar gjerne en liten strekk rundt disse tider, mens den andre gjeter Lillebror, som begynner å bli trøtt. Middagen begynner vi med først når han er i seng 18:30-19ish, og klokken blir ofte 20 før vi setter oss til bords (det er dog et mål at det skal skje litt tidligere).
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Lekser gjør storebror enten mens han sitter på kontoret mitt og venter på at jeg skal bli ferdig på jobb(mandag og tirsdag), onsdag og torsdag gjør han dem hos besteforeldrene. Lillebror har ukeslekser, så han gjør dem enten tirsdag eller torsdag. Før 17.30.
|
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Da er vi nettopp ferdig med å spise middag. Eventuelt er jeg og Lillesøster på trening om det er en tirsdag.
|
|
|
#7 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?På onsdager er vi ideelt sett iferd med å rydd av middagsbordet kl 1730, fordi pøbelprinsessen skal spille og jeg skal synge. Ellers er det middag rundt 1800-1830, men ikke noen fast tid, vi kommer hjem på ullen tider hver dag og hverken mannen eller jeg er spesielt tidlig hjemme.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?
Jeg passer fint inn i beskrivelsen ovenfor på alle punkt :informerer:
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Da har vi stort sett spist middag alle sammen. To dager i uka blir det kjøring på trening etter middag med junior. Leksene gjøres av og til mens jeg lager middag eller de blir gjort rett etter. Har bare andreklassing og han gjør unna leksene sine ganske fort. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Det kommer helt an på ukedag. Jeg tar for meg en idealuke der jeg ikke er på reise en eneste dag. Livet vårt er stort sett strukturert rundt jentenes treningstider ettersom vi prøver å spise sammen så langt so mmulig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Tankefull
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Malen frem til nå har vert middag kl 18 og lekser med engang den er ferdig spist. Jeg er ferdig på jobb alt fra kl 12.30, 16 eller 17 (trevaktssystem, ca to ganger i måneden jobber jeg til kl 18). Mannen kommer som regel hjem kl 18.
|
|
|
#12 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vanligvis tar én av oss oppvasken, den andre leker fly/brann med 4-åringen, og de to andre øver på basunene sine eller er samen med en venn/hverandre. Ganske harmonisk egentlig.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Mandag, torsdag og fredag, vi er hjemme og middagen er unnagjort. Er i gang med lekser med av av ungene.
|
|
|
|
#14 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Vi er enten akkurat ferdige med å spise eller midt i middagen, det kommer an på når jeg klarte å komme meg fra jobb, mengden trafikk og eventuelt om det er noen som skal uvanlig tidlig avgårde. På vanlige ettermiddager stikker førstemann i vei til trening ca kl 18.
|
|
|
#15 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Da har 4 av 5 som regel spist, vi spiser fem'ish. Mellomste lager middag mandag til torsdag. Tidligste aktivitet starter 18:15, tirsdager. Mannen kommer oftest hjem mellom halv seks og seks, jeg som regel en del tidligere. Lekser og øving skjer som regel noe senere, samme med voksentrening. Ikke så ille nå. Men i foreldremøtesesong blir det gjerne mer stress.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Kommer an på hvilken ukedag. Men normalt sett er vi ferdig med middag (spiser ca 16:30-17:00). Og så er det litt huslige sysler og/eller sofastrekk, før litt aktivitetskjøring for kidsa i 18-20 tiden.
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg er enten på vei hjem eller ligger i sofaen med ipaden, eller har kanskje begynt å lage middag hvis jeg er veldig effektiv og/eller vi har planer om å se en film sammen. Mannen er typisk på vei hjem. Poden er hjemme da; to dager i uken kommer han ikke hjem fra skolen før 1730, og en av disse snur han i døren fordi han skal på trening. Vi spiser sjelden før 1830, og ofte senere. (De to dagene Poden er på trening, er han ferdig 19, så da spiser vi i alle fall senere.) Lekser har han nesten aldri, påstår han.
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Hvor i løypa er du en tilfeldig hverdagsettermiddag kl. 17:30?Jeg SKJØNNER ikke hvordan Folk Flest får til å spise middag så tidlig. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Nei, det har aldri jeg kunnet rekke. Men jeg ser jo at noen av kollegene mine går hjem halv fire, og da rekker de jo antagelig å lage middag til fem hvis de vil. Jeg er selv aldri på jobb før ni, og selv om jeg så å si aldri jobber lengre enn alminnelig dag, kan jeg jo ikke da gå før kvart på fem, og jeg bruker minimum en halvtime på å gå hjem. Mer hvis jeg skal handle mat, noe jeg vanligvis skal.
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg er fra meg av sult kl 20 hvis jeg ikke har spist middag merker jeg. I dag var jeg hjemme fra foreldremøtet sånn omtrent da, og ungene hadde ikke spart en eneste pizzasmule til meg. Jeg holdt på å sulte ihjel mens jeg stekte speilegg. På ekte. |
|
|
|
![]() |
|
|