|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?Det verste bråket er bjeffende/ulende hund. Noen som vil ha naboen min? |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
søt
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?Man havner i en egen modus når man har sove-i-vogn-ute-baby altså. Resten av tiden kunne jeg ikke brydd meg mindre om ymse ute-støy innenfor normale våkentider.
![]() |
#43 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?Jeg tror at etter 7 om morgenen og før 9 om kvelden så er det rett og slett fritt frem. Dessverre. Jeg har lav toleranse for støy, og hadde blitt gæren, men det er sånt man antagelig bare må leve med.
![]() |
#44 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?En ting er vanlig støy, som hunder, unger, biltrafikk til og fra osv, men jeg syns også at motorstøy fra alskens småverktøy som høytrykksspyler, kantklipper, løvblåser, motorsag,snøfreser er utrolig irriterende. Spesielt når man fyrer opp en stor doning for å gjøre småjobber som man like raskt kunne gjort manuelt (og stille). Jeg syns at man skal vise hensyn ved bruk av motoriserte apparater i tettbygd strøk. Jeg ba en gang en nabo avslutte da han holdt på med langvarig og nitidig kantklipping utenfor barnas soveromsvindu i leggetida. Og det syntes han var helt greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
I mål
|
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?Takk for mange svar. Jeg har ingen problemet med støy normalt, heller ikke med baby. Jeg reagerer nok mest på at jeg mener han er ekstremt nøye i fresingen og freser mye mer enn nødvendig. På samme måte som jeg ikke mener steinene foran huset hans trenger spyles så godt at de nærmest kan slikkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkotyme" i tettbebygd strøk?
Jeg har forresten både gressklipper og stor hage. Men tror aldri jeg har klippet gresset. Det har andre tatt seg av.
![]() |
#47 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?
Hadde eg ikkje visst betre hadde eg trudd me var naboar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkutyme" i tettbebygd strøk?
Jeg er helt enig. Jeg har en vanvittig bråkete kompostkvern selv, og jeg har dårlig samvittighet hver gang jeg bruker den. Jeg gjør det utelukkende på de tidspunktene da jeg tror det sjenerer minst (ikke når de eldre naboene sannsynligvis tar middagslur, for eksempel), og prøver å være så effektiv som mulig så den ikke blir stående og dure lenger enn høyst nødvendig. Det er da alminnelig folkeskikk å ta litt hensyn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Finnes det "snøfreserkotyme" i tettbebygd strøk?
Det kommer ikke mye dit du skal flytte heller, så det blir ikke den store forskjellen.
![]() |
|
|