Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Hvor mye ga dere for bilen(e) deres?
Under 60 000 30 11,63%
60 000-119 000 31 12,02%
120 000-179 000 48 18,60%
180 000-239 000 33 12,79%
240 000-299 000 27 10,47%
300 000-359 000 24 9,30%
360 000-429 000 18 6,98%
430 000-500 000 11 4,26%
Mer enn 500 000 19 7,36%
Har ikke bil/vil bare se svarene. 17 6,59%
Deltakere: 258. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 21:40   #1
Callisto
Bør lage seg en tittel selv

Callisto sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
Callisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populærCallisto er populær
Standard

Sv: Hvor mye penger har familien brukt på bil?

Vi har en Ford Mondeo stasjonsvogn 2004 modell som vi ga 320.000,- for ny.

Så har vi en 94 modell Lancer som jeg ga 120.000,- for i sin tid. Den er nedbetalt og går som en klokke. Men det merkes nå at jeg har vendt meg til aircondition, den er fryktelig å kjøre i varmen!

Så aircondition er fin ting Elinblu

Gammel 18-06-07, 21:42   #2
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

En bil, drøyt hundre tusen kroner.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 21:58   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har én bil. Betalte 187 000 for den.

(Arvet penger, så har ikke lån på den)

Gammel 18-06-07, 22:11   #4
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

To biler, en som er verdt rundt 12 000 (byttes snart ut i firmabil) og familiebilen vi kjøpte i fjor, VW Sharan, 299.000.
Lite huslån så vi bakte den inn der. Aldri hatt lån på bil før nå.

Gammel 19-06-07, 00:04   #5
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en Peugeot 406 stasjonsvogn 2001 modell som vi gav noe over 200.000 for da vi kjøpte den i 2003.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 01:17   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Russebil?

Ja, det var den vi ga 3000 for, og deretter 5000 for en snart 40 år gammel Land Rover som mannen min driver og restaurerer for tiden.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 13:10   #7
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

To biler, en Ford S-max , til 340 000 (lån på 200 000 av de, og den hentes i dag
(lån med pant i bolig, nedbetales over 5 år. Mer gunstig enn billån, og vi betaler ikke bil i 20 år fremover)
og en golf stasjonsvogn 01 modell, som kostet 185 000 da vi kjøpte den. Nedbetalt nå.

Sist redigert av Gerbera : 20-06-07 kl 21:25.
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-07, 00:04   #8
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

To biler, en Ford S-max , til 340 000 (lån på 200 000 av de, og den hentes i dag :lykkelig
(lån med pant i bolig, nedbetales over 5 år. Mer gunstig enn billån, og vi betaler ikke bil i 20 år fremover)
og en golf stasjonsvogn 01 modell, som kostet 185 000 da vi kjøpte den. Nedbetalt nå.

Kos deg med S-maxen håper dere blir like fornøyde som oss.

Gammel 08-09-07, 11:57   #9
Marge

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Vi har én bil, Toyota Camry, samboer kjøpte den da han var 18 år for 90 000, har ikke lån på den. Også har vi en ganske ny motorsykkel.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-07, 19:10   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en bil som vi kjøpte brukt for 160.-180.000 (husker ikke helt) i 2002. Da var den fire år gammel. Den gikk bra et par år, siden har det vært utrolig mye problemer og mange store utgifter med den. Nå skal vi kjøpe helt ny bil. Jeg orker ikke mer uforutsigbare bruktbilutgifter, og er klar for problemfritt bilhold med nybilgaranti og innbytte etter få år. Det betyr også mye for meg å ha en bil som føles stor og sikker, siden jeg er temmelig hardt angrepet av trafikk-skrekk og ofte føler meg redd både som fører og passasjer. Jeg klarer ikke helt å stole på alle de andre som er ute og kjører, nemlig.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 22:15   #11
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne gangen kjøpte vi en helt ny bil, en Ford S-max 7-seter. Den kostet oss ca 360 000,- Det var første gang vi kjøpte ny, men jeg angrer ikke.

Gammel 18-06-07, 22:23   #12
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slettet.

Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:50.
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:18   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville altså ikke puttet billånet inn i huslånet jeg da, med mindre dere har veldig kort tid igjen på huslånet. Billån bør nedbetales på 5-7 år, ref verditapet på bilen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:27   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg ville altså ikke puttet billånet inn i huslånet jeg da, med mindre dere har veldig kort tid igjen på huslånet. Billån bør nedbetales på 5-7 år, ref verditapet på bilen.

Vi har 100 000 igjen på huslånet, og har fått boligkreditt i banken med OK betingelser.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:28   #15
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Vi har 100 000 igjen på huslånet, og har fått boligkreditt i banken med OK betingelser.

Ok, da er det sikkert smart. Vet bare om så mange som synes det er så kjekt og da ender med nedbetaling på 20 år på bilen.
Med så lite igjen på huslånet ville jeg ikke nølt med å spandere på meg en Avensis fra 2004 altså.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:30   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ok, da er det sikkert smart. Vet bare om så mange som synes det er så kjekt og da ender med nedbetaling på 20 år på bilen.
Med så lite igjen på huslånet ville jeg ikke nølt med å spandere på meg en Avensis fra 2004 altså.

Nei, vi er veldig på gli nå... Uansett kommer vi til å betale ned det resterende mye raskere enn 20 år. Strengt tatt kunne vi kanskje betalt bilen kontant også, men nå har vi nettopp satt deler av sparepengene i et fond.

Gammel 18-06-07, 23:34   #17
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en bil, en BMW 3-serie stasjonsvogn med alt for mye utstyr. Bilen kostet 378000 ny for to år siden.

Jeg vil ha ny større bil, men mannen har sagt nei

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:50   #18
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Rundt 55000 kostet vår 99-modell opel stasjonsvogn. Kjøpte den for 2-3 måneder siden, hvis jeg ikke husker feil. I dag røyk dynamoen så bilen nekter å starte.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:52   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til sammen (i hele mitt liv) har jeg brukt akkurat 8000 på kjøp av bil. (Og da var 3000 av dem spleis med tre andre.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:54   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Til sammen (i hele mitt liv) har jeg brukt akkurat 8000 på kjøp av bil. (Og da var 3000 av dem spleis med tre andre.)

Russebil?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:12.