Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-16, 22:57   #41
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva ville du gjort om du hadde et døgn for deg selv?

Lest hele papiravisen og drukket kaffe. Spist noe godt til lunsj. Gått en lang tur gjerne på ski. Jeg hadde hatt et ryddeprosjekt. Rydde i klær, papirer, kjøkkenskuffer, garasjehemsen, ungenes tegninger og sånne ting. Og strikket.

Gammel 08-03-16, 23:11   #42
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri noen sinne hatt et døgn alene hjemme uten mann og barn. Aldri. Og vi snakker 25 år her. Så jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, bortsett fra å nytt hvert sekund.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 23:17   #43
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har aldri noen sinne hatt et døgn alene hjemme uten mann og barn. Aldri. Og vi snakker 25 år her. Så jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, bortsett fra å nytt hvert sekund.

Denne tråden har jeg faktisk lært litt av. Jeg har innsett at det er ikke bare fryd og gammen å være familie med mor, far og barn, også ser jeg jo det at jeg har det ikke så ille egentlig selvom jeg er alenemor med lite nettverk.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 23:38   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har heller ikke vært alene HJEMME, egentlig. Har vært mye alene borte, da. Ikke helt det samme på et hotellrom i en fremmed by.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-16, 23:55   #45
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Surret bort masse tid med bok, nett-TV og surfing. Laget noe enkelt og godt å spise. Nytt stillheten!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 00:10   #46
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg har heller ikke vært alene HJEMME, egentlig. Har vært mye alene borte, da. Ikke helt det samme på et hotellrom i en fremmed by.

Jeg har også vært mye alene borte, man aldri alene hjemme.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 00:16   #47
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er så heldig å ha en mann som er flink til å ta med seg barna på turer, så jeg har vært hjemme både ett og to døgn flere ganger (ettersom overnatting i telt er blant de tingene jeg bare ikke gjør ).

Gammel 09-03-16, 07:32   #48
Annki
Englemamma

Annki sin avatar

Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Dette høres ut som en drøm for meg, jeg kan ikke huske sist jeg var alene hjemme ett helt døgn... Det har ihvertfall ikke skjedd de siste 5 årene, tror ikke det skjedde ofte de 5 årene før det heller!

Jeg ville reist på trening (eller skitur) og trent så lenge jeg vil uten å se på klokka og kanskje tatt badstu etterpå, lagt meg i badekaret når jeg kom hjem (det har jeg gjort 1 gang etter at vi flyttet inn for 5,5 år siden, før 5-åringen ble født), tatt en tur på shopping helt alene, spist lunsj med en venninne, puslet litt hjemme, hatt venninne på besøk til skravling, rødvin, tapas/snacks på kvelden og sovet så lenge jeg ville dagen etter.

Jeg har ønsket meg ett døgn alene hjemme så lenge jeg kan huske, men sambo er ikke veldig flink til å ta med seg ungene bort på noe desverre... Han og 5-åringen har vært på noen overnattingsturer i telt og campingbil, men da har jo minsten vært hjemme. Håper minsten roer seg såpass at kanskje han kan bli med også til sommeren, men da er det nok ett ønske at jeg skal være med også, så da er vi like langt!
Jeg tar ofte med meg gutta ut på ting, besøker venner, familie osv, eller tar en langhelg borte med dem, så sambo har alenetid hjemme rett som det er.
Han har i tillegg gått hjemme på AAP i 3 år, så han har jo noen timer alene hver dag.

Jeg nikoser meg bare jeg har en time alene, for det skjer ikke ofte det heller!

Gammel 09-03-16, 09:16   #49
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg var faktisk helt aleine hjemme noen dager i 2012, da tok mannen med eldste på ferie og minsten var i magen. Etter det har jeg ikke vært aleine hjemme mer enn noen timer på dagtid, men jeg er jo på tur aleine av og til, da. Stort sett i forbindelse med jobb, så det er liksom ikke helt det samme. Men huset for seg selv et døgn eller to hadde vært superdeilig!

Gammel 09-03-16, 09:18   #50
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg er alene to uker hver sommer når ungene er hos svigers. Jeg jobber jo, men det er skikkelig ferie likevel. Mannen (ukependler) er hjemme når det er helg, men på ukedagene er det bare meg, og det er sinnsykt deilig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 09:29   #51
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde 4 døgn alene hjemme i januar. Jonas var på leirskole og min kjære var på jobbreise. Livet gikk helt som vanlig, bortsett fra at det var ryddig, ingen mas om lekser og det var helt helt stille. Det er litt deilig også. Og nå vet jeg jo hvem som lager rot.

Gammel 09-03-16, 09:34   #52
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Trene, gå på kino - kanskje to filmer? Og lese.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 10:50   #53
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har et døgn for meg selv til helga og det skal brukes på hytta. Jeg skal forberede påskeferie (handle litt mat, vaske og rydde litt), gå på ski og strikke

Gammel 09-03-16, 11:06   #54
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg er aleine støtt og stadig :skilt: Og eg konstantere at alt blir en vane. Eg får ikkje gjort så mykje meir fornuftig enn søvn, tv, trening. Av og til er eg flink og er sosial.

Gammel 09-03-16, 11:31   #55
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke jeg heller, på 9 år. Og jeg skulle så gjerne hatt det. Har hatt et halvt døgn en gang, da. Jeg tar med barna på overnattingsturer, så mannen har slike døgn i ny og ne i løpet av året, men han gjør altså ikke slikt.

Jeg hadde dratt til venninne og hengt der, og førsøkt å få med meg noen ut, eller på besøk på mat og vin hjem. Kanskje en lang tur. Sove så lenge jeg vil og legge meg kjempesent.

Gammel 09-03-16, 11:58   #56
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har aldri noen sinne hatt et døgn alene hjemme uten mann og barn. Aldri.

Jeg har heller aldri hatt et helt døgn alene siden vi fikk barn. Mannen tar dem gjerne med ut på ting slik at jeg har alenetid noen timer relativt ofte, men et helt døgn helt alene kan jeg ikke se for meg at kommer til å skje. Vi er også veldig sjelden sammen uten barn, har barnevakt kanskje 1-2 kvelder i året. Men jeg synes jo ikke det er ille på noe vis av den grunn.

Gammel 09-03-16, 13:44   #57
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sove!! Gjesp.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-16, 14:02   #58
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Ville og ville, det er mye jeg vil, men gjennomføringen blir som regel aldri det samme som viljen.

Typisk ungefri for meg er:
- Studere
- Sove
- Drikke vin
- Tur med hunder
- Serier

Det er det jeg rekker.

Det er ønsker å gjøre:

- Fototur
- Trening
- Strikke
- Sy
- Være sosial
- Lese bok

Gammel 09-03-16, 14:57   #59
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Ville og ville, det er mye jeg vil, men gjennomføringen blir som regel aldri det samme som viljen.

Typisk ungefri for meg er:
- Studere
- Sove
- Drikke vin
- Tur med hunder
- Serier

Det er det jeg rekker.

Det er ønsker å gjøre:

- Fototur
- Trening
- Strikke
- Sy
- Være sosial
- Lese bok

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-16, 11:15   #60
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Ikke jeg heller, på 9 år. Og jeg skulle så gjerne hatt det. Har hatt et halvt døgn en gang, da. Jeg tar med barna på overnattingsturer, så mannen har slike døgn i ny og ne i løpet av året, men han gjør altså ikke slikt.

Jeg hadde dratt til venninne og hengt der, og førsøkt å få med meg noen ut, eller på besøk på mat og vin hjem. Kanskje en lang tur. Sove så lenge jeg vil og legge meg kjempesent.

Jeg sender de vekk et par ganger i året. Nå har vi hytte da så det er for så vidt enkelt. De få gangene det skjer så rydder jeg og vasker hus. Lager meg god mat og sløver i sofaen med serie og pledd. Deilig. Har også av og til sendt de bort sånn at jeg kan ha champagnefest med venner eller lignende. Også stas!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.