|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)
Nyanser som i "grader" av hvor mye man aksepterer homofile? Er det det du mener? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Hadde valgt en annen prest ja |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Jeg har også en slik en. Eller jeg hadde tror han har endret stanpunkt nå. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Pauset
|
Jeg støtter ikke prester som ikke vil utføre lovpålagte kirkelige handlinger ut i fra legning. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
Pauset
|
Jeg ser ikke helt at dette er snakk om å "støtte" homofile eller ikke. Man kan være enig i noe i forhold til deres rettigheter, men kanskje man ikke er enig i andre ting for eksempel. Det er ikke et enten eller..... om du forstår hva jeg mener. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Ja jeg tror jeg forstår hva du mener. Men jeg mener fortsatt at man enten akspeterer homofile some likeverdige mennekser eller ikke. Selvfølgelig kan man mene at homofile skal kunne få bo sammen men at de f.eks ikke skal ha lov til å adoptere på lik linje med folk som bor sammen i et hetrofilt ekteskap. I et slikt tilfelle så så vurdere man jo ikke homofile som likeverdige mennesker fordi man ikke mener de skal ha samme rettigheter som andre. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ringskrømt
|
På samme måte som enkelte kvinner ønsker mannlige leger eller kirurger, fordi de ikke helt stoler på de kvinnlige. Stygg sak. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Det mest graverende her er vel at han sidestiller homofile med pedofile. Det viser jo bare hvilket intelligensnivå det er snakk om her.
|
|
|
#49 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg vil nok ikke påstå jeg blir sjokkert over at det ennå finnes prester med slike holdninger til homofile. Men lei meg, det blir jeg!
|
|
|
#50 |
|
Bedreviter
|
Sist redigert av Teofelia : 20-06-07 kl 16:37. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Denne presten hadde aldri fått døpe mitt barn. Hele saken er rett og slett trist.
|
|
|
#53 |
|
Ekvilist
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Det hadde vært flott om foreldre hadde begynt å tenke boikott ovenfor denne typen prester. Siden prestene kan ta denne type avgjørelser, så bør vel foreldrene også kunne takke nei til en prest med holdninger de ikke liker? Ja til boikott av presten Arne Bjørn Hansen! Hadde jeg hatt behov for kirkens tjenester, hadde denne mannen garantert ikke fått utføre dem på mine vegne.
|
|
|
#54 |
|
Pauset
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Vi hadde en svært konservativ prest her i byen. Han ble boikottet. Folk flyttet bryllup og fikk mer liberale prester til å vie dem i stedet. Han var også i en kraftig konflikt med en mer "moderne" prest og det endte med at de fikk hvert sitt sogn. Lokalavisa slo dette opp. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg synes det er helt hårreisende at han kan sammenlikne homofile og pedofile.
|
|
|
#57 |
|
intro
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Biskop Solveig Fiske uttalte seg om saken på Dagsrevyen i dag. Ikke uventet stiller hun seg kritisk til prestens oppførsel:
|
|
|
|
#60 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Prester er s, folk flest, noen er ser på homofili som styggdommen selv, mens andre ikke har noen problemer med det i det hele tatt.
|
![]() |
|
|