|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg synes det er helt hårreisende at han kan sammenlikne homofile og pedofile.
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Biskop Solveig Fiske uttalte seg om saken på Dagsrevyen i dag. Ikke uventet stiller hun seg kritisk til prestens oppførsel:
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Jeg vil nok ikke påstå jeg blir sjokkert over at det ennå finnes prester med slike holdninger til homofile. Men lei meg, det blir jeg!
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)
Sist redigert av Teofelia : 20-06-07 kl 16:37. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Denne presten hadde aldri fått døpe mitt barn. Hele saken er rett og slett trist.
|
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Det hadde vært flott om foreldre hadde begynt å tenke boikott ovenfor denne typen prester. Siden prestene kan ta denne type avgjørelser, så bør vel foreldrene også kunne takke nei til en prest med holdninger de ikke liker? Ja til boikott av presten Arne Bjørn Hansen! Hadde jeg hatt behov for kirkens tjenester, hadde denne mannen garantert ikke fått utføre dem på mine vegne.
|
|
|
#8 |
|
Pauset
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Vi hadde en svært konservativ prest her i byen. Han ble boikottet. Folk flyttet bryllup og fikk mer liberale prester til å vie dem i stedet. Han var også i en kraftig konflikt med en mer "moderne" prest og det endte med at de fikk hvert sitt sogn. Lokalavisa slo dette opp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Nå kjenner jeg ingen homofile godt nok til at jeg har noe ønske om at de skal være fadder for barna mine. MEN; allikevel er jeg VELDIG glad at vi hører til Vålerenga kirke. Der har vi en prest som veldig åpenlyst har uttalt at homofile er fullt ut akseptert.
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nektet homofile faddere (oa.no)Selvfølgelig hadde ikke en slik prest fått døpe mitt barn.
|
![]() |
|
|