Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Les innlegget først!!!
Ja, den eldste har mørkere hårfarge enn den yngste 49 46,23%
Den eldste og den yngste har helt like hårfarger 13 12,26%
Den yngste har mørkere hårfarge 37 34,91%
Annet 7 6,60%
Deltakere: 106. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-07, 10:57   #41
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har eldre søsken oftere mørkere hår enn yngre?

Jeg har tre eldre søsken og jeg er den lyseste av oss. De andre har brunt/mørkt blondt hår og jeg er blond.

Minstemann her er helt klart lysest av mine. Han er født helt lys, lys blond (en kunne ikke se øyenvippene eller bryna på han). Han har blitt mørkere, men er fortsatt ekte blond med lyse bryn og vipper. Jentene er mørkere. De har blondt hår, men helt mørke vipper og bryn og mørkere blond i håret enn broren.

Gammel 22-06-07, 11:10   #42
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hedda som er eldst har mørkere hår enn Tilde.

I søskenflokken min er jeg eldst, men der har lillesøster mørkere hår enn meg.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 11:26   #43
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Dette har jeg aldri tenkt over...
Min eldste hadde mørkerøde krøller da hun kom til verden, mistet alt rundt ett år gammel, og fikk blondt hår.

Den yngste er født med mer eller mindre hvitt hår (hakket før jeg sjekket om hun hadde røde øyne), og det er like lyst (nesten) ennå.

Så ja, den eldste er mørkere enn den yngste, selv om begge er blonde.

Øh...nå har de rare hårfarger, da. Begge farger i hytt og gevær.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 11:39   #44
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Førstemann ble født med masse helt lyst hår. Barn nr 2 ble født med masse helt mørkt hår, men det tok bare noen få måneder så hadde hun like lyst hår som broren. Så begge mine har altså like lyst hår.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 11:45   #45
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Eldtste datter min har mørkere enn broren, begge er rødlige. Jeg er nest lysest hår i en familie på fire barn, og jeg er eldst. Mannen min er yngst, og har lysere hår enn søstera, men de har begge kraftig farge, det er bare at min mann har fått en annen farge.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 12:21   #46
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Forresten, når jeg ser på bilder av dem, er de ganske like som treåringer.
Den ene ble skikkelig lys først, lik sin yngre søster.
Forskjellen er at den eldste ble mørkere etterhvert etter sin periode som platinablond uten farge.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 12:49   #47
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poden har ikke søsken, så jeg har tatt utgangspunkt i meg og mine søsken.
Jeg er eldst og har mørkt hår. Mellombror har også mørkt hår, omtrentlig som meg, mens yngstemann helt klart har mye lysere hår enn oss to andre.

For gubben sin del så er det vanskelig å si. Han er ikke spesielt mørk, og lillebroren hans er rødhåret.

Gammel 22-06-07, 12:59   #48
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Den eldste og den yngste har ganske lik hårfarge. Den mellomste har lysere. Mine barn får litt mørkere hår når de blir eldre (slik som jeg også gjorde). Dersom jeg sammenlikner hårfargen til den yngste (som er 2 år) med hårfargen til den eldste da hun var like gammel som den yngste, hadde nok den eldste litt lysere hår enn hva den yngste har nå.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 13:23   #49
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vi kun et barn, så jeg fikk ikke stemt. Da vi var små hadde søstra mi nesten hvitt hår, og jeg nesten svart. Vi har foreldre med mørkt hår.

Gammel 22-06-07, 14:48   #50
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har vi kun et barn, så jeg fikk ikke stemt. Da vi var små hadde søstra mi nesten hvitt hår, og jeg nesten svart. Vi har foreldre med mørkt hår.

Da kan du ta utangspunktet i deg selv og dine søsken, hvis du ikke har søsken kan du se på mannens søsken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 15:04   #51
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er jo en undersøkelse som faktisk ser ut til å gi et resultat, det begynner å nærme seg statistisk signifikans på at rekkefølge i søskenflokken ikke har noe å si for hårfargen. Kult.

Gammel 22-06-07, 15:06   #52
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Dette er jo en undersøkelse som faktisk ser ut til å gi et resultat, det begynner å nærme seg statistisk signifikans på at rekkefølge i søskenflokken ikke har noe å si for hårfargen. Kult.

Ja, helt klart. I begynnelsen var det veldig mange fler som hadde mørkere småsøsken, men nå er det mer eller mindre likt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 15:30   #53
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sist redigert av Eria : 29-10-08 kl 15:13.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:00   #54
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Storebror har mørkere hår enn lillebror. Men med meg og mine søsken er det motsatt - der har den eldste lysest hår, den mellomste "ask" og den yngste mørkebrunt.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:06   #55
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss har storebror en anelse mørkere hår en lillebror, men han er mørknet ettersom han er blitt eldre. Han var akkurat like lys i håret da han var på alder med lillebror.

Blant meg og mine søsken er det jeg som er lyset i håret, og jeg er eldst.

Gammel 23-06-07, 10:30   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste min har mørkest hår, yngste har lysest.

Gammel 23-06-07, 11:28   #57
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Eldste har er født med og har fortsatt mørkt hår. Arvet etter faren.
Minste har lyst hår akkurat som jeg hadde da jeg var liten. ( jeg er forøvrig mørk nå)

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 12:31   #58
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Eldstemann her er en nyanse mørkere i håret enn brødrene som er helt hvite i håret. Med andre ord, skikkelige blondiner hele gjengen.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 21:06   #59
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Stemmer visst her.
Storebror hadde ganske lyst hår da han var mindre men blir bare mørkere og mørkere.
Lillebror har så lyst hår at det er helt hvitt... masse hvitt litt (for) langt hår. Ser ikke ut til at det endres med det første heller.. Stilig!

Gammel 24-06-07, 11:50   #60
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Hos oss stemmer det. Storesøster har allerede nå mørkeblond hår og jeg antar at hun vil bli mørk etter hvert. Hun har alltid hatt helt svarte øyenvipper også. Champion derimot er helt lys, og først nå når han nærmer seg året synes det at han faktisk har øyenvipper og -bryn.

Jeg er yngst av oss søsken, og mye lysere enn min bror. Mannen er eldst av tre brødre og helt klart den mørkeste.

Fasit: Teorien stemmer. :avklart og vedtatt:

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.