Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor har du valgt å bo der du bor?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-07, 01:39   #1
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor har du valgt å bo der du bor?

Jeg flyttet til Trondheim for å studere og her ble jeg værende gitt.. Jeg hadde nok alltid tenkt at jeg skulle sørover igjen, men så traff jeg Nobus og da ble jeg her. Vi snakker ofte om å flytte siden vi savner å bo nærmere familie, men vi har blitt etablerte og satte med årene. Det er ikke noe alternativ å flytte hjem dit jeg kommer fra for det er ei lita bygd uten jobbmuligheter for oss, så bortsett fra at jeg har søsteren min og mange venner i Oslo, så vil vi ikke få så mye større nettverk om vi flytter heller. Jobbmessig burde vi begge to flytte til Stavanger, men det er HELT uaktuelt.

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:24   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg flyttet til Oslo pga jobb. Det var lettere å få attraktive jobber her. Det samme var tilfelle for mannen (men vi kjente ikke hverandre da vi flyttet hit).

Nå blir vi boende fordi vi setter pris på kulturtilbudet (og kaffe latten ). I tillegg så har vi min mor 300 meter og min bror 500 meter unna. Pappaen min jobber i Oslo, og bor like utenfor. Svigermor bor også i byen. Flytter vi ut av byen, så flytter vi samtidig fra alle barnevaktene våre.

Det er veldig grønt og fint her vi bor, og bussen til byen går hvert 5. minutt (hvis vi ikke gidder å gå).

Både jeg og mannen min er oppvokst på mindre steder, og er forholdsvis lei av det stempelet du får som ung (og som det er pokkers umulig å bli kvitt selv som voksen).

Gammel 23-06-07, 10:36   #3
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker ikke kaffe. Eller latte. Kvalifiserer jeg ikke til å bo i Oslo da?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 20:47   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 23:32   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Nei, dessverre, du gjør nok ikke det. Men du kan jo alltids forsøke å sende en søknad og høre om de vil gjøre et unntak for deg? Mulig det kan gå.... Lykke til i alle fall!

Gammel 23-06-07, 10:42   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er født og oppvokst i Stavanger, men flyttet til Sandnes for 2,5 år siden rett og slett fordi det var her vi vant budet på en blokkleilighet. Hadde bare 1,2 mill. å rutte med, så da sier det seg selv at det måtte stå mer på prisen enn på beliggenhet.
Nå ønsker vi oss hus, og for å få råd til det (husene her i Sandnes koster minst 3 mill. om man skal ha noe pent og stort nok) må vi nok utover mot Klepp og Bryne. Ett av de største minusene med det, er den FORFERDELIGE bondedialekten min datter kommer til å prate.

Gammel 23-06-07, 20:47   #7
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ett av de største minusene med det, er den FORFERDELIGE bondedialekten min datter kommer til å prate.

Mine venner fra Tromsø synes det er hysterisk morsomt når ztjerna snakker og babler søring. Jeg har vent meg til tanken

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 21:06   #8
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi bor her fordi mannens familie bor ett stykke unna. Vi ville også bo i nærheten av en av familiene. Her har jeg mamma 2 kvartaler unna, søtra mi 5 minutter unna med bil og mesteparten av familien min i en radius av en halvtime unna. Synes det er viktig at unga får vokse opp i nærheten av annen familie.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 21:27   #9
Løvefot
Nybegynner

Medlem siden: Jun 2007
Løvefot har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jobb og kjærlighet

Langt til familie dessverre, men mannens familie bor ganske nært i tillegg til at vi har et stort vennenettverk fra studietiden i Oslo.

Løvefot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:06   #10
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

For å være nærme familien. Og akurrat her var det rimeligå bygge da. Men for å være ærlig så er det svært vanskelig for meg som er byjente å bo her i lille bygda.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 12:25   #11
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Bor i Oslo for begge kommer herifra og har hele vårt nettverk her. Har egentlig aldri vært noe tema å flytte herifra heller.
Vi bor der vi begge ble oppvokst, så vi har ikke flyttet så langt hjemmeifra.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 20:47   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bor i bygda "mi".

Gubben kommer fra Fræna utenfor Molde, og nå bor vi altså i Elvran (www.elvran.no) i Stjørdal.

Vi fikk gratis tomt i 2005. 2 mål.
Nydelig beliggenhet og mye frihet

Nei, det er ikke kaffebar akkurat her vi bor, eller butikker.
Men det tar 12 minutter å kjøre til butikk. Og 12 min til Værnes Så jeg har verden for mine føtter

Vi får et fantastisk nettverk, barn som kan leke ute "alene" fra de er 2 år. Stort område. Stort hus og familie i nærheten. Det har vært avgjørende for oss. I tillegg HAR vi jo det vi trenger i nærheten. Både av kulturelle ting, butikker og restauranter.

Tar ca 40 min til Trondheim herfra.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 22:06   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg bor i Tromsø og har bodd her i 9 år. Da jeg flyttet hit kom jeg fra Hammerfest og hadde tenkt å bo her et par år før jeg flytta helt hjem(Vesterålen) Men årene har gått og jeg har blitt, men nå kjenner jeg at jeg pga lille kunne tenkt meg å flytte hjem for godt. Men nå skal mannen begynne å studere så dermed blir vi her iallefall i 3 år, hvor vi flytter da kommer an på hvor mannen får jobb, men jeg har lyst enten sørover eller hjem. Jeg vil ikke bli boende i Tromsø.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 23:37   #14
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke drikke kaffe for tiden. Knøttet nekter. Må jeg flytte på landet?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 23:40   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg kan ikke drikke kaffe for tiden. Knøttet nekter. Må jeg flytte på landet?

Ja, du må nok dessverre det, Scarlett. Livet byr på noen harde slag innimellom. Jeg lover å tenke på deg i det du nå dessverre må gå til innkjøp av en kaffetrakter til kr 198,- og ALI kaffe (som forøvrig kurerer litt av gruffen) på tilbud på Rema.

Gammel 25-06-07, 02:11   #16
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg er født her.
Mine foreldre flyttet til Østlandet da jeg var 12, og jeg måtte naturlig nok være med.
Ja, kulturtilbudet er større der nede og og jeg trivdes egentlig godt - men etter 7 år som østlending hadde jeg sånn hjemlengsel at jeg måtte til Finnmark igjen.
Og her ble jeg, gitt - mye fordi jeg traff Drømmemannen bare noen måneder etter at jeg kom tilbake hit.

Og det teller også mye at jeg har hele slekta her!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.