Hvorfor har du valgt å bo der du bor?
Jeg tar meg friheten å starte en ny tråd med utspring i Storby-tråden fordi jeg gjerne vil ha en annen vinkling enn landet er kjipt-byen er kul og landet er sunt-byen er farlig. Det er veldig mange fine steder å bo som ikke er storby og som ikke er bygdedyrtettsted, og jeg ble plutselig nysgjerrig på hva som er kriterier for valg av bosted.
Jeg ser i den andre tråden at mange byboere har begrunnet sitt valg av bosted med stort kulturtilbud (og god kaffe latte ), og selv setter jeg også pris på at kulturtilbudet er godt, men for meg er det andre elementer som har veid tyngre ved mitt valg av bosted.
Jeg bor i byen jeg er født og oppvokst i, og årsaken til det er først og fremst at jeg vil være i nærheten av familien og nettverket mitt. Det har alltid vært viktig for meg å ha et stort og stabilt nettverk. Det er selvsagt også en forutsetning at jeg har jobbmuligheter her. I andre rekke kommer nærhet til sjøen, strender og båtliv, nærhet til fine turområder og en rekke andre småting som jeg syns er viktig. Jeg er opptatt av kultur jeg også, og her må man legge seg i selen for å få max ut av det som finnes - av og til må man skape sitt eget. Nå er det snaue 2 timers vei til Oslo og det er jeg veldig komfortabel med.
Hva med deg?
|