Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvor mye våkentid pr døgn med barna?
Mindre enn 1 time 0 0%
1-2 timer 1 0,59%
2-3 timer 4 2,35%
3-4 timer 33 19,41%
5 timer eller mer 99 58,24%
4-5 timer 33 19,41%
Deltakere: 170. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-06-07, 15:32   #41
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg er sammen med minstemann på 2 år 12 timer i døgnet. (han sover i 1-2 av disse)
De store barna på 7 og 9 har "full tilgang" til meg ca 8 timer hver dag. (trukket fra skoletid)
Nå er det jo sommerferie så da blir det ca 14 timer.

Hadde mine to eldste fulltid i barnehage fra de var 3 og 4 til de ble 5. Som jeg angrer.
Nå har vi derimot fått orden i prioriteringene. Aldri fulltid i barnehage på minsten.
Aldri SFO på de store.

Sist redigert av Mamma Rosa : 22-06-07 kl 15:44.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 15:34   #42
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: I lys av en annen tråd: Hvor mye våkentid har dere sammen med barna deres pr døgn

Jeg svarte 4-5 timer. Jevnt over har vi 45 min - 1 time på morgenen, og rundt regnet 4 timer på ettermiddagen.

Jeg syns ikke det er relevant å spesifisere om tiden brukes til aktiv lek med barnet, måltider eller at mor sitter foran PC-en. Dette fordi det vil variere hvilke aktiviteter man gjør, og det viktigste er ikke hva man gjør, men at man er sammen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 15:40   #43
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Vesla jeg er med hele dagen, hun sover to-tre timer.
De to andre er i barnehage 3 dager, blir levert 0930-1000 og hentet 1500-1600. Så det blir 5 timer eller mer
Jeg er hjemmeværende et år ekstra for å prioritere tid med ungene. Storebror begynner på skolen og slipper SFO (svært få har sfo her så da går han hjem sammen med "alle" andre). Og mellomsøster 3 dager i barnehage. Vesla hjemme til hun er 2 år.

Gammel 22-06-07, 15:50   #44
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

5 timer eller mer. Sånn ca. 2,5 timer på morgenen og 2,5 timer eller mer på ettermiddagen.

Gammel 22-06-07, 15:52   #45
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

6 timer ca.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 15:52   #46
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jobber jeg, så ser jeg ikke minsten i det hele tatt den dagen.
Men da ser jeg eldste som kommer hjem fra skolen og er med han da i 2-3 timer før jeg går på jobb.
Mellomste har fri 2 dager i uken, så da er vi sammen hele dagen frem til 15.00 før jeg går på jobb, de andre dagene ser jeg han ikke i det hele tatt.

Jeg jobber når jeg vil, så jeg kan styre det selv og det er jeg glad for.

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:07   #47
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja.. ligger vel på en 4-5 timer daglig.
Har henne en times tid på morgenen, pluss fra ca 16-20 på ettermiddagen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:08   #48
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt over 5 timer. Over en time på morgenen, og fra halv fire-kvart på fire til åtte-ish på kvelden.

Men nå er jo Sneipen stadig mer på besøk hos nabobarna, da.

Og ja, Knøtteliten er jeg sammen med hver våkne time i døgnet. Sovende også, for den del.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:15   #49
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De dagene jeg jobber (fire dager i uka) er jeg vanligvis sammen med femåringen 1,5-2 timer om morgenen, og 3,5-4 timer før han legger seg. Altså 5-6 timer. Noen ganger trener jeg om morgenen og da er han sammen med bare pappaen sion før barnehagen. Hver onsdag har jeg fri fra jobb og da er vi sammen hele dagen, det samme gjelder helgene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:24   #50
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg ikke er i permisjon har jeg vanligvis 5,5–6 timer med Frøkna på hverdagene: 0,5–1 time om morgenen og 4,5–5 timer om ettermiddagen.

Det er slett ikke all den tiden vi tilbringer sammen, for hun er ofte ute og leker i hagen eller inne hos naboen, men i den tiden er vi i alle fall våkne samtidig og jeg er tilgjengelig for henne.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:25   #51
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Over fem timer vanligvis. Men tida på morran kan vel neppe kalles kvalitetstid, dessverre. Har en som er ganske morragretten og som jeg må jobbe mye med for å få med meg ut av huset. Det blir nok ofte masing, dessverre. Ettermiddagene koser vi oss - men ungene blir større og større, og utfartstrangen vokser i takt med dem. De vil aller helst på besøk til kompiser hver dag. Det får de ikke lov til, men det blir minst en, kanskje to ganger i uka i tillegg til evt. i helgene.

Gammel 22-06-07, 16:26   #52
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

4-5 timer pr dag - og hele helgene.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:28   #53
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Mer enn 5-6 timer med Torden og Bris. 10 timer med Lyn.

Gammel 22-06-07, 16:39   #54
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Minst en time om morgenen litt avhengig av når jeg kommer meg opp. Snupp og mannen står alltid opp minst en halv time før meg. Hvis jeg henter er vi sammen fra ca. 1530 til leggetid (mellom 19 og 1930 en gang). Hvis jeg leverer så er vi sammen 45 minutter lenger om morgenen og en time mindre om ettermiddagen. I snitt altså 4-5 timer per dag. Jeg har derfor ikke svart på pollen siden dette alternativet mangler.

Rettelse - kan ikke lese. Har nå stemt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 16:43   #55
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt en time om morgenen de tre dagene jeg har hente og bringedag. Og så 4-6 timer på kvelden alt etter den enkeltes leggetid, så det blir minst tid på minsten, selv om han gjerne får mest aktiv oppmerksomhet i den tiden vi er våkne sammen.

(Teller våkeøkter om natten med grynting fra mor og lystig pludring eller utagerende oppstandelsestendenser fra småtten som våkentid sammen?)

Gammel 22-06-07, 16:44   #56
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil si seks til sju timer om dagen. En times tid på morgenen og så fem-seks timer på ettermiddag og kveldstid. Ikke alle ungene hele tiden, jeg henter guttene først, men de legger seg også først.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:08   #57
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Nå som jeg er i permisjon leverer jeg snuppa i barnehagen. Vi bruker som regel 1,5 time på å stå opp, kle på oss og spise frokost. Ganske treige. På ettermiddagen kommer hun hjem kl. 16 og legger seg ca 20, ergo 4 timer her. Totalt 5,5 timer på hverdag. Stemte mer enn 5 timer.

Når jeg ikke er i permisjon blir det en helt annen sak, før minstemann ble født var det gjerne bare 3 timer våkentid per dag, hun la seg tidligere og vi byttet på å levere og hente i barnehagen. Med begge i full jobb og litt reisevei blir det ganske lite igjen av hverdagen når barna er små og legger seg tidlig...

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:45   #58
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra jeg står opp til jeg går på jobb - i underkant av en time. Fra jeg kommer hjem til hun legger seg - 3 timer +. (Krysset av for 3-4 for jeg så ikke 4-5, men jeg tror nok det er nærmere 4-5 enn 3-4.)

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:52   #59
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg leverer og henter 2-åringen i barnehagen nå som jeg er hjemme i permisjon. Da har vi om lag 2,5 timer sammen om morgenen. Fra jeg henter han i bhg og frem til han legger seg har vi 4-4,5 timer. Altså om lag 7 timer totalt på en vanlig hverdag. I helgene blir det fra 06:00-19:00, minus en times blund.
Minstemann på 5 måneder er jeg sammen med i alle døgnets våkne timer, minus blunder på dagtid (totalt ca 3 timer) og nattesoving (10-12 timer), så totalen blir vel om lag 10 timer i snitt.

Da jeg begynner å jobbe igjen er jeg så heldig å få se dem forholdsvis mye. Som førskolelærer med plass til begge to i samme bhg som jeg skal jobbe, blir det tid sammen både til og fra jobb, og i tillegg vil jeg jo se dem i løpet av dagen også.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 17:58   #60
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Storesøster er jeg sammen med ca 3 timer om morgenen før hun blir levert i barnehagen og ca 4 timer på ettermiddagen, altså 7 timer om dagen. Det er nå som jeg er i permisjon. Lillebror er jeg sammen med hele dagen, men han sover et par timer.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.