Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-16, 12:42   #41
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg finnes ikke forfengelig overhodet. Bruker ikke sminke, klipper meg en gang i året, kjøper kun klær brukt, eier omtrent ikke høyhælede sko, følger aldri moten, kaster ikke ting før de er utslitte, osv. Jeg tror det henger sammen med at jeg ikke er opptatt av estetikk generelt og også er veldig svak visuelt.

Jeg er som deg på når det gjelder utseende, og var som deg på estetikk før. Men så traff jeg personer med kunnskap og oppdaget plutselig en stor interesse for kunst og arkitektur, mens interiør og sånt er fremdeles totalt uinteressant. Så man kan tydeligvis være opptatt av estetikk uten å være opptatt av hvordan mennesker ser ut.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg legger nok også litt mer i forfengelig enn bare vanlig jåleri, sånn som him. Forfengelig = selvopptatt, kanskje?

Selv er jeg slett ikke jålete, burde kanskje vært mer jålete egentlig, men jeg er nok selvbevisst i møte med andre, og dermed litt selvopptatt. Hvis det gir mening.

Sånn er jeg også. Jeg er slitsomt selvbevisst.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 13:44   #42
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?

At folk som er forfengelige er selvhøytidelige og ikke har selvironi, er vel en temmelig fordomsfull uttalelse? Det stemmer ikke med min erfaring - men nå tror jeg kanskje at jeg bruker ordet forfengelig noe videre enn flere andre i tråden. Jeg kunne skrevet 007 sitt innlegg - min egen forfengelighet minner lite om rosablogging og higen etter perfeksjon. Jeg er både glad i lipglossen og uhøytideligheten min, liksom.

Gammel 13-08-16, 13:49   #43
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er omtrent på linje med Toffen, ser jeg - det er helt greit å være litt jålete, men når det bikker over til upraktisk eller hindrer vanlig hverdagsliv, er det forfengelighet. F.eks. at jeg drar til frisøren for å ta den forbannede etterveksten hver tredje uke, eller egentlig hver gang jeg prøver å ta på neglelakk. Jeg har jo aldri 20 min til å sitte uten å ta på noen ting?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 13:51   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sminke er ikke forfengelighet for meg i seg selv, men hvis jeg ikke kunne gått ut uten, er det forfengelighet.

- No. 4 -
Gammel 13-08-16, 14:29   #45
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?

Opprinnelig lagt inn av Pebbles, her.

At folk som er forfengelige er selvhøytidelige og ikke har selvironi, er vel en temmelig fordomsfull uttalelse? Det stemmer ikke med min erfaring - men nå tror jeg kanskje at jeg bruker ordet forfengelig noe videre enn flere andre i tråden. Jeg kunne skrevet 007 sitt innlegg - min egen forfengelighet minner lite om rosablogging og higen etter perfeksjon. Jeg er både glad i lipglossen og uhøytideligheten min, liksom.

Det ble spurt om hva man legger i ordet "forfengelig", ref trådtittel. Ikke "hvilke personlighetstrekk mener du enhver person som omtaler seg selv som forfengelig etter deres egen definisjon innehar".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 14:33   #46
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske stor forskjell på å omtale seg selv som forfengelig og å omtale andre som forfengelige slik jeg ser det.
I tillegg også forskjell på å være forfengelig på noen områder og å være forfengelig per def.

Selv om mange i tråden her omtaler seg selv som forfengelige tenker jeg at det ville være kjipt av meg å omtale dem som forfengelige.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 17:46   #47
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Apropos.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (13,0 KB, 253 visninger)

- No. 4 -
Gammel 13-08-16, 18:09   #48
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Apropos.

Du må gå til negledesigner, Candy. Det gjør jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 18:34   #49
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Forfengelig er for meg å være svært opptatt av å fremstå mest mulig plettfri, en sånn som ber andre slette bilder hvis man ikke ser bra ut selv, som føler det ukomfortabelt uten sminke, for eksempel, og jeg tenker også at en forfengelig person ikke har spesielt mye selvironi. Rett og slett litt selvhøytidelig.

Det er et negativt ladet uttrykk for meg.

.

Enig i dette. Jeg tenker at forfengelige mennesker er mer enn normalt opptatt av hvordan de selv framstår/ser ut. Å føne håret eller ta på mascara, er ikke forfengelig i mine øyne, men det finnes sikkert mennesker som synes at alt annet enn å dusje annenhver lørdag er forfengelighet. Jeg ser ikke på meg selv om forfengelig all den tid jeg fint kan tåle bilder av meg selv som ikke er optimale og rett som det er går på butikken med joggebukse,sovesveis og uten sminke. Jeg tenker også at de som poster en trutmunnselfie med ulike filter av seg selv på Facebook eller Instagram hver dag er en smule forfengelige, eller i alle fall ganske selvopptatte, noe som kan være to sider av samme sak.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-16, 19:14   #50
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg prøver å se bra ut når jeg skal noe og møte folk og sånn, men jeg kan godt også gå ut med en dult på hodet, i treningsklær og uten sminke. Jeg er forfengelig, men ikke slik at det hemmer meg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 00:14   #51
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Du må gå til negledesigner, Candy. Det gjør jeg.

Hakke tid, hakke tid, har så dårlig tid!

- No. 4 -
Gammel 14-08-16, 00:31   #52
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er sikkert litt forfengelig, men rimelig avslappet forfengelig.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 00:49   #53
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hakke tid, hakke tid, har så dårlig tid!

Trene litt mindre, så får du tid.

Gammel 14-08-16, 02:44   #54
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Trene litt mindre, så får du tid.

Altfor forfengelig til å trene mindre.

- No. 4 -
Gammel 14-08-16, 02:56   #55
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Altfor forfengelig til å trene mindre.

Poeng!

Gammel 14-08-16, 08:29   #56
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er opptatt av å være velstelt og ren i offentligheten og legger også merke til andre. Men det er vel en fasinasjon. Jeg kan beundre andre og jeg kan tenke at hun burde kanskje vaske håret. Mer en konstatering. Jeg kan fint gå uten sminke til kjente og på butikken, men på jobb ordner jeg meg litt ekstra. Og jeg har alltid noe på leppene. Om det så er blank lebepomade. Det henger igjen fra en hudpleier som sa at jeg alltid var så tørr på leppene.

Gammel 14-08-16, 10:52   #57
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Og jeg har alltid noe på leppene. Om det så er blank lebepomade. Det henger igjen fra en hudpleier som sa at jeg alltid var så tørr på leppene.

Det er rart hvordan enkelt kommentarer (negative) henger seg opp i oss. En venninne av meg reiser seg for eksempel alltid opp med en hånd over rumpa. Fordi en tidligere kjæreste sa hun hadde flat rumpe. Noen smiler alltid med lukket munn fordi noen sa man hadde skjeve tenner. Andre unngår en spesiel farge fordi noen en gang sa den gjorde en blek osv. Skulle ønske folk sluttet å kommentere negativ, jeg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 11:10   #58
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Enig i det Karamell. Men selv om man prøver å ikke være negativ så er det fort gjort av og til...
Mange av oss kan sikkert øve oss på å bli flinkere til å ikke la andres meninger gå inn på oss. Meg selv inkludert.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-08-16, 18:44   #59
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Helt sant Karamell. En ex sa at jeg hadde stygge tær. Jeg synes egentlig selv de er rimelig normale, men tanken slår meg stadig når jeg går i åpne sko.

Gammel 14-08-16, 19:55   #60
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Enig.
For meg er forfengelig et negativt ladet ord.

For meg også.

Jeg er absolutt ikke forfengelig, burde nok brydd meg litt mer om hvordan jeg ser ut, så det tror jeg skal bli høstens mål.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:36.