|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Jeg er som deg på når det gjelder utseende, og var som deg på estetikk før. Men så traff jeg personer med kunnskap og oppdaget plutselig en stor interesse for kunst og arkitektur, mens interiør og sånt er fremdeles totalt uinteressant. Så man kan tydeligvis være opptatt av estetikk uten å være opptatt av hvordan mennesker ser ut.
Sånn er jeg også. Jeg er slitsomt selvbevisst.
![]() |
![]() |
#42 |
By the Sea
|
![]() Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?At folk som er forfengelige er selvhøytidelige og ikke har selvironi, er vel en temmelig fordomsfull uttalelse? Det stemmer ikke med min erfaring - men nå tror jeg kanskje at jeg bruker ordet forfengelig noe videre enn flere andre i tråden. Jeg kunne skrevet 007 sitt innlegg - min egen forfengelighet minner lite om rosablogging og higen etter perfeksjon. Jeg er både glad i lipglossen og uhøytideligheten min, liksom.
![]() |
#43 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg er omtrent på linje med Toffen, ser jeg - det er helt greit å være litt jålete, men når det bikker over til upraktisk eller hindrer vanlig hverdagsliv, er det forfengelighet. F.eks. at jeg drar til frisøren for å ta den forbannede etterveksten hver tredje uke, eller egentlig hver gang jeg prøver å ta på neglelakk.
![]() |
#44 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Sminke er ikke forfengelighet for meg i seg selv, men hvis jeg ikke kunne gått ut uten, er det forfengelighet.
![]() |
#45 |
|
![]() Sv: Re: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Det ble spurt om hva man legger i ordet "forfengelig", ref trådtittel. Ikke "hvilke personlighetstrekk mener du enhver person som omtaler seg selv som forfengelig etter deres egen definisjon innehar". |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Det er ganske stor forskjell på å omtale seg selv som forfengelig og å omtale andre som forfengelige slik jeg ser det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?
Enig i dette. Jeg tenker at forfengelige mennesker er mer enn normalt opptatt av hvordan de selv framstår/ser ut. Å føne håret eller ta på mascara, er ikke forfengelig i mine øyne, men det finnes sikkert mennesker som synes at alt annet enn å dusje annenhver lørdag er forfengelighet. Jeg ser ikke på meg selv om forfengelig all den tid jeg fint kan tåle bilder av meg selv som ikke er optimale og rett som det er går på butikken med joggebukse,sovesveis og uten sminke. Jeg tenker også at de som poster en trutmunnselfie med ulike filter av seg selv på Facebook eller Instagram hver dag er en smule forfengelige, eller i alle fall ganske selvopptatte, noe som kan være to sider av samme sak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg prøver å se bra ut når jeg skal noe og møte folk og sånn, men jeg kan godt også gå ut med en dult på hodet, i treningsklær og uten sminke. Jeg er forfengelig, men ikke slik at det hemmer meg.
![]() |
#51 |
Prettiest mess ever seen
|
Hakke tid, hakke tid, har så dårlig tid!
![]() |
#54 |
Prettiest mess ever seen
|
Altfor forfengelig til å trene mindre.
![]() |
#56 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Jeg er opptatt av å være velstelt og ren i offentligheten og legger også merke til andre. Men det er vel en fasinasjon. Jeg kan beundre andre og jeg kan tenke at hun burde kanskje vaske håret. Mer en konstatering. Jeg kan fint gå uten sminke til kjente og på butikken, men på jobb ordner jeg meg litt ekstra. Og jeg har alltid noe på leppene. Om det så er blank lebepomade. Det henger igjen fra en hudpleier som sa at jeg alltid var så tørr på leppene.
![]() |
#57 |
Introvert textrovert
|
![]() |
#58 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Enig i det Karamell. Men selv om man prøver å ikke være negativ så er det fort gjort av og til...
![]() |
#59 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva legger du i ordet 'forfengelig', og ser du på deg selv som forfengelig?Helt sant Karamell. En ex sa at jeg hadde stygge tær. Jeg synes egentlig selv de er rimelig normale, men tanken slår meg stadig når jeg går i åpne sko.
![]() |
#60 |
Medlem siden: Mar 2008
For meg også.
![]() |
|
|