Gĺ tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Pokémon Go i Oslo

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar

Trĺdverktřy Visningsmĺter
Gammel 23-08-16, 13:29   #1
Pelen
Břr lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Sv: Pokémon Go i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, hvordan det? Det gjřres flittig her (og det var en transfer-operasjon som skar seg - klikket feil med přlsefingrene).

Ja, det var bare generelt til alle, ikke bare til deg.

Jeg har ikke den Pokémonen selv, faktisk, sĺ jeg vet ikke hvor man finner den. Kan du legge ut sĺnn der grei som gjřr at flere Pokémons kommer til deg? Det er vel to typer, den ene trenger man ikke bruke ved gyms. Eller noe slikt ...

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:32   #2
Tallulah
Glamorřs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ja, det var bare generelt til alle, ikke bare til deg.

Jeg har ikke den Pokémone selv, faktisk, sĺ jeg vet ikke hvor man finner den. Kan du legge ut sĺnn der grei som gjřr at flere Pokémons kommer til deg? Det er vel to typer, den ene trenger man ikke bruke ved gyms. Eller noe slikt ...

Man kan legge ut en incense, det kan man gjřre hvor som helst og det er bare du som finner pokemonene. Men du tiltrekker deg ikke hva som helst av pokemons for det altsĺ. Med en incense kan man bevege seg (og man fĺr flere Pokemons om man gjřr det). En lure setter du pĺ et pokestop og da kan alle som er i nćrheten ta de pokemonene.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:38   #3
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme omPelen har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Man kan legge ut en incense, det kan man gjřre hvor som helst og det er bare du som finner pokemonene. Men du tiltrekker deg ikke hva som helst av pokemons for det altsĺ. Med en incense kan man bevege seg (og man fĺr flere Pokemons om man gjřr det). En lure setter du pĺ et pokestop og da kan alle som er i nćrheten ta de pokemonene.

Ja, sřnnen min har full kontroll pĺ dette. Jeg er klar over at alt ikke kommer, men kanskje litt střrre sjanse ĺ finne det man leter etter for man fĺr jo hĺpe at ikke bare de vanlige kommer. De uvanlige er jo rimelig vanskelige ĺ finne sĺ sjansen er vel ikke sĺ stor, men kanskje verdt ĺ sjanse.

Vi fant heldigvis noen mer sjeldne i USA i sommer. Pĺ lřrdagen hadde Herremannen gĺtt 100 km for ĺ finne Pokémons (noen km er nok i bil eller t-bane etc nĺr det gĺr sakte).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:32   #4
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Lure kan du kun bruke pĺ pokestops men incense kan du bruke der du vil. Den er det kun du som skjer men lure ser alle.

Gammel 23-08-16, 13:33   #5
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme omTussa har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

For ĺ finne transfer trykke du pĺ pokemonen, velge dei strekane nederst i hřgre hjřrnet og velge transfer.

Gammel 23-08-16, 13:46   #6
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Det er stort sett bare de vanlige som kommer. Det er veldig kjipt.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:48   #7
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme omInput har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Og akkurat mens jeg leste dette, fikk jeg Mr. Mime inne pĺ HiOA.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_2016-08-23-12-50-49.jpg (23,9 KB, 33 visninger)

Gammel 23-08-16, 13:52   #8
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Og akkurat mens jeg leste dette, fikk jeg Mr. Mime inne pĺ HiOA.

Wow - akkurat da jeg hadde lest denne posten, dukket Mr. Mime opp her pĺ Třyen! Jeg har aldri sett den fřr. Smitter den via FP, tro?

Gammel 23-08-16, 13:48   #9
Tallulah
Glamorřs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Jeg, tror, uten ĺ vite helt sikkert, at incensene bare trekker litt nćrmere de vanlige som allerede finnes i nćrmiljřet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 13:54   #10
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Heldigvis var jeg ĺndsnćrvćrende nok til ĺ fange den i en tom flaske.

Gammel 23-08-16, 14:02   #11
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrřm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Misunnelig! Jeg leste pĺ et Pokemon-forum at den har blitt veldig utbredt i Oslo de siste dagene, sĺ da er det kanskje hĺp om at vi greier ĺ erstatte den jeg rotet bort.

Sitter du pĺ Bislett, Input? Da skal du ikke se bort fra at jeg lusker ut en tur - er ved Litteraturhuset.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 14:04   #12
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Sitter du pĺ Bislett, Input? Da skal du ikke se bort fra at jeg lusker ut en tur - er ved Litteraturhuset.

Jepp. Bare ĺ komme. Det er pokestop inne i P48, og noen har satt opp lure. Sĺ nĺ sitter alle pĺ lesesalen og har pause med pokemon go.

Gammel 23-08-16, 14:03   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Og jeg fanget akkurat en i gangen utenfor kontoret!

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 14:05   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme omBluen har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Gammel 23-08-16, 15:44   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Pĺ landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Elin- hvis du blir helt desperat kan du lete litt pĺ kartet pĺ denne siden: http://www.pokemonmap.no
Sĺnn for ĺ se om det er en mr.mime i nćrheten av der du befinner deg, mener jeg, i tilfelle du plutselig kommer pĺ at du mĺ lřpe ut en tur.

Har bare testet den i gĺr etter tips fra venninne som har brukt den med hell noen dager, og i gĺr stemte den overraskende bra med hva vi faktisk fant langs Akerselva.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 16:24   #16
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelenAddison er et glitrende lys pĺ stjernehimmelen
Standard

Surrealistisk trĺd ĺ lese for en ikkespillende som forbinder Pokemons med noe 4-5-ĺringene drev med pĺ tidlig 2000-tall.

Gammel 23-08-16, 16:32   #17
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Elin- hvis du blir helt desperat kan du lete litt pĺ kartet pĺ denne siden: http://www.pokemonmap.no
Sĺnn for ĺ se om det er en mr.mime i nćrheten av der du befinner deg, mener jeg, i tilfelle du plutselig kommer pĺ at du mĺ lřpe ut en tur.

Har bare testet den i gĺr etter tips fra venninne som har brukt den med hell noen dager, og i gĺr stemte den overraskende bra med hva vi faktisk fant langs Akerselva.

Herlig - takk!

Opprinnelig lagt inn av Akseliane, her.

Surrealistisk trĺd ĺ lese for en ikkespillende som forbinder Pokemons med noe 4-5-ĺringene drev med pĺ tidlig 2000-tall.

He-he, nesten enda mer surrealistisk for meg, som aldri har hatt noe forhold til Pokémon i det hele tatt og knapt veit hva det er. Jeg har for unge barn.

Gammel 23-08-16, 16:38   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drřmme om
Standard

Jeg satt mye barnevakt/var au pair i forrige Pokemon-břlge, og snikspilte pĺ DS'ene deres etter leggetid.

Mine barn ante ikke hva Pokemon var da Pokemon Go kom. Jeg, derimot.

Gammel 23-08-16, 20:05   #19
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Pĺ landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi har funnet 3 syk mer mime i dag pga den siden, mens vi var pĺ vei til bassenget, genialt. Ungene lurte litt pĺ hvorfor vi gikk rundt huset og enda ett hus pĺ vei ut igjen da, men skjřnte det da de fikk ta hver sin.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-16, 21:18   #20
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt avamo har mye ĺ vćre stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg satt mye barnevakt/var au pair i forrige Pokemon-břlge, og snikspilte pĺ DS'ene deres etter leggetid.

Mine barn ante ikke hva Pokemon var da Pokemon Go kom. Jeg, derimot.

Jeg finner frem sengtřyet med pichachu fra begynnelsen av ĺrhundrede. Sĺ gla jeg ikke kastet det.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (160,6 KB, 12 visninger)

1987-storesřs 1997-mellombror 2004-lillesřs 2009-bonussřs

Sist redigert av amo : 23-08-16 kl 21:32.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye trĺder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nĺ 01:19.