Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-16, 22:10   #41
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?

Vi får ikke ha telefonen på jobb, og har ikke pc-tilgang annet enn hvis vi jobber på pc eller har pause, så er aldri på nett. Om alle barna sover vasker man opp, rydder leker, tar ut søpla eller spriter stellematter og den slags. :barnehagepedagog: Men nå har jeg ikke jobbet skikkelig på evigheter da.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-16, 22:11   #42
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Etter at jeg skiftet jobb i april, har FP-bruken min gått merkbart ned. Jeg har det veldig hektisk, og de første månedene jobbet jeg HELE tiden mens jeg var på kontoret. Nå har jeg roet meg ned litt, og tar småpauser hvor jeg sjekker FP eller FB eller privatmailen min. Eller jeg tar en kaffepause med bestevenninna mi, som jobber på samme sted som meg. Jeg har aldri tom to do-liste, men trenger å nullstille meg litt innimellom.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 10:09   #43
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg går aldri tom for noe å gjøre på jobb, men det hender da at jeg trenger noen små pauser for det; Da surfer jeg, prater med kollegaer, går en kjapp liten luftetur. Jeg har alltid (mer enn) nok å gjøre, men det varierer selvsagt hvor mye som må gjøres akkurat der og da. Med andre ord er det dager da jeg jobber ekstremt mye og knapt rekker å gå på do, mens det er andre dager da jeg med god samvittighet kan ta det litt roligere. (Som i dag for eksempel).

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 22:53   #44
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Rydder, skravler med kontorassistenten min, løper innom kollega for å få litt utblåsning eller veiledning alt etter som, sjekker mail, sjekker fb. Ofte rekker jeg ikke noe av dette på vanlige dager. Har timeavtaler hvert 30. eller 45. min gjennom hele dagen så det sier seg selv.
To dager i måndten har jeg "dokumantasjonstid" da blir det fort litt mer utenom.

Gammel 30-08-16, 23:15   #45
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har sjeldan hatt den problemstillinga, med unntak av i situasjoner kor eg må omprioritere arbeidsoppgåver fordi nettet er nede eller PC-en ikkje virker. I korte pausar har eg stort sett pleid å løpe innom toalettet og fylle opp vannflaska. I dei jobbane eg har hatt har det å prokrastinere ført til ekstraarbeid seinare i veka. Men for å svare på problemstillinga i HI ville eg tenkt at å lese faglitteratur var ein veldig fin måte å bruke ventetid.

Eg lærte ein gong at dersom ein har mykje å gjere, kan det vere lurt å lage lister kor ein estimerer kor lang tid ting tar. Då kan ein lettare få utnytta dødtid eller ein kan plukke små arbeidsoppgåver som variasjon, dersom ein treng eit avbrekk i meir tidkrevende oppgåver. Det kan eventuelt fungere på ein jobbsituasjon med ein del venting og, vil eg tru.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 23:18   #46
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dødtid og venting på jobb er ukjent for meg, men jeg tar meg pauser i løpet av dagen. Enten innom de faste plassene på telefonen (Mail, kalender, FB, snap og insta) eller nettaviser. Bruker FB til jobb også, så blir gjerne litt begge deler når jeg er der. Ellers er kaffe og skravling alltid den beste måten å ta pause på.

Gammel 30-08-16, 23:34   #47
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Eneste gangen jeg gjør noe annet på jobb er når jeg er på do. Selv da står det gjerne et par toddlere på utsiden og klorer på dodøra. Rimelig intenst, er som regel god og sliten når jeg går hjem, men det er bare sånn det er når man har verdens beste jobb!

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 23:42   #48
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

I begynnelsen holdt jeg på å gå på veggen. Så surfet jeg på nett, leste bøker, spilte hayday. Nå har jeg ny jobb, og det er ikke tillatt å lese aviser, med mindre man har hørt om man kan avlaste andre.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 10:43   #49
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan nå bekrefte at mitt forrige innlegg ikke var den fulle sannheten. Nå leser mine elever tekster og sitter her stille som mus, og da hender det visst at jeg er på sosiale medier viser det seg, i alle fall i dag...

Darth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-09-16, 22:50   #50
Ginp
Nybegynner

Medlem siden: Sep 2016
Ginp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Skulle ønske jeg hadde hatt mer slike pauser! HADDE jeg hatt det, så hadde jeg tatt online kurser og lest meg opp på fagartikler.

Ginp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 19:06   #51
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Veldig sjelden det skjer og matpausa går som oftest i å sluke maten og sitte og kope resten av tiden. Hender innimellom at det er veldig rolig og jeg ikke trenger nistirre på pasienten og da hender det jeg sveiper innom fb, nettavisen ol.
Det hender jeg går på do selv om jeg ikke trenger bare for å få tre minutter pause.

Dette.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 21:35   #52
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Dødtid og venting finnes ikke. Hvis jeg MÅ ta en pause går jeg rundt kvartalet for luft. Og det er kun for jeg må tenke klart igjen. Selv ved kaffen diskuteres det mest fag i grunn. Men vi har mye latter mens vi arbeider og.. Men aldri hatt en jobb der folk jobber så mye uten å finne tid til feks å betale en regning. Man kan si at vi jobber for betalingen gitt.

Gammel 14-09-16, 08:16   #53
FrøkenA
Noob

Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
FrøkenA er litt kul
Standard

Har veldig liten tid (les: ingen) å gjøre ingenting på. Er lærer - døgnet har ikke nok timer og arbeidsoppgavene tar ikke slutt før i slutten av juni. Men innimellom må jeg ta meg en time out og tenke på noe annet, da skravler jeg med en kollega, tar en tur ut og lufter meg eller leser blogger (guilty pleasure) mens jeg spiser. Den lufteturen skulle jeg gjerne tatt oftere, altså.

FrøkenA er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.