|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Vi får ikke ha telefonen på jobb, og har ikke pc-tilgang annet enn hvis vi jobber på pc eller har pause, så er aldri på nett. Om alle barna sover vasker man opp, rydder leker, tar ut søpla eller spriter stellematter og den slags. :barnehagepedagog: Men nå har jeg ikke jobbet skikkelig på evigheter da.
![]() |
#42 |
Textrovert
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Etter at jeg skiftet jobb i april, har FP-bruken min gått merkbart ned. Jeg har det veldig hektisk, og de første månedene jobbet jeg HELE tiden mens jeg var på kontoret. Nå har jeg roet meg ned litt, og tar småpauser hvor jeg sjekker FP eller FB eller privatmailen min. Eller jeg tar en kaffepause med bestevenninna mi, som jobber på samme sted som meg. Jeg har aldri tom to do-liste, men trenger å nullstille meg litt innimellom.
![]() |
#43 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Jeg går aldri tom for noe å gjøre på jobb, men det hender da at jeg trenger noen små pauser for det; Da surfer jeg, prater med kollegaer, går en kjapp liten luftetur. Jeg har alltid (mer enn) nok å gjøre, men det varierer selvsagt hvor mye som må gjøres akkurat der og da. Med andre ord er det dager da jeg jobber ekstremt mye og knapt rekker å gå på do, mens det er andre dager da jeg med god samvittighet kan ta det litt roligere. (Som i dag for eksempel). |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Rydder, skravler med kontorassistenten min, løper innom kollega for å få litt utblåsning eller veiledning alt etter som, sjekker mail, sjekker fb. Ofte rekker jeg ikke noe av dette på vanlige dager. Har timeavtaler hvert 30. eller 45. min gjennom hele dagen så det sier seg selv.
![]() |
#45 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Eg har sjeldan hatt den problemstillinga, med unntak av i situasjoner kor eg må omprioritere arbeidsoppgåver fordi nettet er nede eller PC-en ikkje virker. I korte pausar har eg stort sett pleid å løpe innom toalettet og fylle opp vannflaska. I dei jobbane eg har hatt har det å prokrastinere ført til ekstraarbeid seinare i veka. Men for å svare på problemstillinga i HI ville eg tenkt at å lese faglitteratur var ein veldig fin måte å bruke ventetid.
![]() |
![]() |
#46 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Dødtid og venting på jobb er ukjent for meg, men jeg tar meg pauser i løpet av dagen. Enten innom de faste plassene på telefonen (Mail, kalender, FB, snap og insta) eller nettaviser. Bruker FB til jobb også, så blir gjerne litt begge deler når jeg er der. Ellers er kaffe og skravling alltid den beste måten å ta pause på.
![]() |
#47 |
trøtt
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Eneste gangen jeg gjør noe annet på jobb er når jeg er på do.
![]() |
#48 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?I begynnelsen holdt jeg på å gå på veggen. Så surfet jeg på nett, leste bøker, spilte hayday. Nå har jeg ny jobb, og det er ikke tillatt å lese aviser, med mindre man har hørt om man kan avlaste andre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Jeg kan nå bekrefte at mitt forrige innlegg ikke var den fulle sannheten. Nå leser mine elever tekster og sitter her stille som mus, og da hender det visst at jeg er på sosiale medier viser det seg, i alle fall i dag... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2016
![]() |
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Skulle ønske jeg hadde hatt mer slike pauser! HADDE jeg hatt det, så hadde jeg tatt online kurser og lest meg opp på fagartikler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?
Dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Dødtid og venting finnes ikke. Hvis jeg MÅ ta en pause går jeg rundt kvartalet for luft. Og det er kun for jeg må tenke klart igjen. Selv ved kaffen diskuteres det mest fag i grunn. Men vi har mye latter mens vi arbeider og.. Men aldri hatt en jobb der folk jobber så mye uten å finne tid til feks å betale en regning. Man kan si at vi jobber for betalingen gitt.
![]() |
#53 |
Noob
Medlem siden: Oct 2015
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Hva gjør du på arbeid når du ikke jobber?Har veldig liten tid (les: ingen) å gjøre ingenting på. Er lærer - døgnet har ikke nok timer og arbeidsoppgavene tar ikke slutt før i slutten av juni. Men innimellom må jeg ta meg en time out og tenke på noe annet, da skravler jeg med en kollega, tar en tur ut og lufter meg eller leser blogger (guilty pleasure) mens jeg spiser. Den lufteturen skulle jeg gjerne tatt oftere, altså. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|