|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimAt det var?!
|
|
|
|
#4 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Kjønnsdelt SFO i Trondheim
Det hadde eldste her og på 2 eller 3 trinn. Ungener skulle og ha på gammeldagse klær. Men det er jo noe helt annet.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimJeg skjønner altså bare ikke hvordan noe så stappteit kan bli gjennomført. At EN person har en stappteit idé - okei. Men at det faktisk blir godkjent og gjennomført og at det ikke fører til umiddelbar demo utenfor skolen, lissom? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimJa, og det er jo ikke hvem som helst engang, men en rekke pedagoger! Man skulle tro at de hdde vært borti problematikk med kjønnsinndeling ett eller annet sted gjennom utdanning og karriere, liksom.
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimDet er så tullete at jeg trodde det var en spøk først. Jeg fatter ikke at en gjeng med SFO-ansatte kan ha tenkt at dette var en kjempegod idé.
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Gjør du ikke? Jeg har ingen vansker med å skjønne at en gjeng med SFO-ansatte synes dette er en god idé. I beste fall har de en toåring yrkesfagutdannelse, i verste fall ingen utdannelse. Ikke at man trenger å være domm av den grunn, men min erfaring er at refleksjoner rundt likestilling og kjønnsroller sikkert ikke er det de snakker mest om rundt lunsjbordet, og tydeligvis heller ikke på planleggingsmøtene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
... i tillegg til at de ikke har vært med nok runder til å forutse hvilke reaksjoner det vil få.
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
|
|
|
#11 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimEg trudde også at det var ein spøk da eg leste om dette. Dette er ikkje greit.
Bur me i same kommune? Eg er så himla glad for at me er ferdige med SFO, for det har vore eit irritasjonsmoment å betale såpass mykje for såpass begrensa tilbud. Enkelt og greit har tilbudet dreia seg om oppbevaring.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Høres ut som hos oss. Tror ikke de har noen planer, virker ikke slik. Barna gjør det de selv vil stort sett. På denne årstiden er det mye utelek, ellers går det i perling, spille spill, bygge lego osv. Ingen organiserte aktiviteter. Nå går min yngste i 3. klasse og det er ikke mange som har full plass lenger.
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimHelt klart tullete. Men jeg vet at særlig eldste min ønsker å være i gruppe med bare jentene, fordi det er roligere. De har noen, tre, veldig urolige gutter som ødelegger. Løsningen er nok å sette ressurser på de som bråker. Og jentene utgjør bare 30%.
|
|
|
|
#15 |
|
Glamorøs
|
Men man trenger jo ikke unngå alle guttene fullstendig, bare de tre. Det hadde vel løst seg ganske greit om man satte opp alle de samme aktivitetene, også kunne ungene melde seg på i kryss og tvers. Det gjorde vår SFO/AKS. De hadde sløydgrupper, dansegrupper, kor, korps, disco, perling (som for øvrig var full av gutter som laget retropixelart), turgrupper, etc. etc.
|
|
|
#16 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimJeg hadde vært veldig positiv til å dele opp i grupper av og til. Da kunne de rolige barna få leke i gymsalen uten å bli løpt ned, og de med uro i kroppen kunne få prøvd hobbyaktiviteter uten å få klager fra de andre hele tiden. (Satt litt på spissen). Men å dele opp basert på kjønn.. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimDa jeg leste saken, savnet jeg et øyeblikk NM. Da hadde det vært en mye mer, eh, variert diskusjon om dette temaet. :rosastøvler:
|
|
|
#18 |
|
Panzerekstremfeminist
|
La nå jenter være jenter
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimDet er jo ikke bare fag og direkte læring som er pedagogikk. Pedagogikk er så utrolig mye mer, og frilek kan inneholde ekstremt mye pedagogikk. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2013
Sv: Kjønnsdelt SFO i TrondheimNesten litt overrasket over at det ikke var en aktivitet kl 1130 som het "Jentene lager lunsj til guttene".
|
![]() |
|
|