Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har du mat-tabuer?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-16, 12:59   #1
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du mat-tabuer?

Som litt avsporing fra annen tråd lurer jeg på om det er mat dere ikke spiser av tabu-årsaker?
Nå kan det selvsagt diskuteres grenseland mellom etikk, fornuft og tabu, men er det ting dere kjenner at dere ikke vil spise selv om det ikke er en åpenbar logikk som ligger bak vurderingen?

Jeg spiser ikke katt og hund. Jeg har fått tilbud om det en gang, men takket nei og håpet at vertskapet ikke ble fornærma. Det gikk heldigvis fint.
Jeg kan ikke fornuftsargumentere mot å spise det, men det føles helt feil for meg. Av en eller annen merkelig grunn ville jeg også takket nei til slange.

Jeg tenker også at det er helt greit å ha sånne tabuer.

Jeg har ikke problemer med å spise kanin, hare, marsvin, due, rådyr, hval, ål, makrell, hest og andre ting som jeg vet at en del har kvaler med å spise.

Hva med dere?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:23.