|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Om barns personvern på nettJeg har mye å si om fremelskingen av M+M som idoler ja, særlig betenkelig er det nå som de så tydelig har dreiet mot et Justin Bieber-aktig opplegg med sound/promotering/eksponering.
![]() |
#43 |
heimføing
|
![]() Sv: Om barns personvern på nettLeste dere denne uttalelsen fra politiadvokaten i overgrepssaken på Vestlandet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Om barns personvern på nett
Det der har jeg sterke meninger om og har hatt en lang maildialog med bla barneombudet og Datatilsynet etter at jeg tilfeldigvis kom over en far som hadde lagt IT en dom hvor egen mindreårige sønn var omtalt med navn og fødselsdato og samme med en mindreårig overgriper (samt alle sakens skitne detaljer) på Facebook.
![]() |
#45 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Om barns personvern på nettÅ fytti Milfrid. Så dårlig gjort av faren.
![]() |
#46 |
Shake it out!
|
Det er helt forkjævlig! Jeg blir rasende bare jeg tenker på det. Det er to barn som henges ut her. Skremmende er det også at dommen faktisk ikke er unntatt offentligheten og at man derfor ikke gjør noe galt ved å offentliggjøre den. Jeg harpespill påpekt det i mine mange sinte og frustrerte mail -at en dom etter straffeloven som omhandler barn som er under 16 år kan offentliggjøres med navn og adresse og fødselsdato.
![]() |
#47 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Om barns personvern på nettMye vettalaust der ute ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Om barns personvern på nettMamma til Michelle vurderer hjemmeundervisning for å skjerme datteren. Dette er jo absolutt mer eller mindre konstruerte problemstillinger dom vil dukke opp når noen skaper seg en kjendistilværelse gjennom barna. Det er vel for øvrig også knyttet til problemstillinger som oppstår når barn får barn og ingen guider dem underveis. http://www.vg.no/rampelys/blogg/mamm...en/a/23926595/
![]() |
#49 |
i tåka
Medlem siden: Dec 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hun vurderer derimot ikke å slutte å utlevere barna på bloggen, hvilket er grunnen til at de trenger skjerming i utgangspunktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Sv: Om barns personvern på nettDet er jo utrolig tragisk hvis disse barna også skal isoleres fra samfunnet i tillegg til å være så eksponert.
![]() |
![]() |
#51 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg leste akkurat den artikkelen og jeg er bare helt SJOKKERT.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Unik
![]() Sv: Om barns personvern på nettSay what??? Hjemmeskole?
![]() |
#53 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Om barns personvern på nettStakkars barn av bloggere tenker jeg.
![]() |
#55 |
Panzerekstremfeminist
|
Man får jo håpe det, men det virkelig jo ikke akkurat sånn.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Unik
![]() Sv: Om barns personvern på nettAltså... ikke ofte jeg mumler om barnevern, men det gjør jeg nå. Kjære vene...
![]() |
#58 |
|
Ja, dette tenkte jeg også nå. Men jeg vet ikke om man kan melde bekymring for barn basert på eksponering av denne typen?
![]() |
![]() |
#59 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Om barns personvern på nettWTF var min første tanke når jeg leste dette for ikke mange minuttene siden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Om barns personvern på nettHun har jo basert hele inntekten og kanskje fremtiden sin på å blogge om barna. Hun har kanskje ikke planer om å endre det for å få fokus bort fra barna. Det er virkelig trasig.
![]() |
|
|