Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Vinterskravling!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-17, 00:22   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vinterskravling!

Jeg stresser også for å fikse barnepass på planleggingsdager, må jeg bare få si. Kommunens planleggingsdager sammenfaller ofte med fylkets, så det er jo ikke sånn at jeg kan "være hjemme og kose meg" med ungene - jeg skal jo liksom på jobb, da... Det er veldig vanlig at lærerbarn er med på jobb på planleggingsdager, men det er ikke så aktuelt for meg å ta med tre stykker under sju år. Og hvis det er noen trøst, så betaler jeg for mine sju uker sammenhengende sommerfri med å knapt nok se ungene mine i det hele tatt i mai, juni og desember.

Jeg skjønner godt at du irriterer deg over manglende info fra SFO, Mjau. Hjelper det å etterlyse det, eller er det prøvd?

Gammel 03-01-17, 00:30   #2
Pesten
Bør lage seg en tittel selv

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her har gubben brukt hele juleferien sin på å pusse ned 2 trapper. Lakket trapp er ingen spøk og iallefall ikke to. Men nå har vi ehh gubben grunnet siste strøk med kvistlakk/sperregrunn. Har sparklet litt innimellom også. Litt lei støv no.

Gammel 03-01-17, 01:23   #3
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukkerfri januar her. Og colaabstinensene har slått skikkelig til. Paracet eller Ibux hjelper ikke på den slags hodepine. Hvor lenge varer slike abstinenser igjen?

Gammel 03-01-17, 09:17   #4
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der Mjau bor er det litt håpløst synes jeg. Bodde der jeg også, og Sfo var blant annet stengt hele sommeren Og når barnehager også stenger i jula, er det jammen ikke enkelt å få det til å gå opp for barnefamilier. Flere må fordele 8 uker fri om sommeren på hver voksen, 3-4 uker hver. Ingen sammen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 09:36   #5
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Hverdagen kom hardt og brutalt i dag da vekkerklokken ringte kvart over syv. *B-menneske*

Gammel 03-01-17, 09:35   #6
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Ingen sukkerfri januar her. Selv om jeg virkelig hadde hatt godt av det. Jeg må først tømme skap og skuffer for alt godteri før vi kan prøve oss på noe sånt. Og etter julen er det enorme mengder i hus..
Fortsatt skolefri hos oss også. Fri mandag, planleggingsdag i dag. Ingen SFO. Mannen fant ut at han hadde 2 ekstra feriedager, så da er han hjemme.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 10:28   #7
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmedag idag. Kroppen spiller ikke på lag med meg på denne tiden av året

Gammel 03-01-17, 12:02   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Ungene er på skolen og jeg vet at det må fyres i ovnen. Vurderer hva som er verst: sitte inne og fryse eller gå ut og hente ved.

Gammel 03-01-17, 16:14   #9
Hulda

Hulda sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Masse snø her i dag...

Morsomt til ungene da, om ikke annet. Det som ikke er så morsomt, er å kjøre på masse nysnø som er saltet...

Gammel 03-01-17, 16:34   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hulda, her.

Masse snø her i dag...

Morsomt til ungene da, om ikke annet. Det som ikke er så morsomt, er å kjøre på masse nysnø som er saltet...

Hørt bak meg, av barnestemme, på vei ned et såpeglatt Steinberget: "Æ ælske denna dagen!"

Gammel 03-01-17, 16:43   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Helt enig. Jeg synes skoledagen også kan forlenges for å få til leksefri skole.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

I prinsippet er jeg enig, så lenge de finner gode løsninger i forhold til lærerens planlegging.

Enig med dere begge. Og det helt uten at jeg har skolebarn i sikte.

Jeg gleder meg over at helgens sørpe er blitt til frost. Kanskje vi kan få litt snø, eller jeg kan ta med meg skjøytene på jobb på fredag og skli rundt i Spikersuppa i lønsjen eller etter jobb ... Det tror jeg sannelig jeg skal!

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 16:30   #12
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er på vei til vestlandet og storm, skal tro hva slags landingsforhold vi får på Karmøy i kveld?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-17, 22:36   #13
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor smart er man når man setter seg ned og ser to episoder av kakekrigen, når man har sukkerfri januar?

Gammel 03-01-17, 22:41   #14
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Hvor smart er man når man setter seg ned og ser to episoder av kakekrigen, når man har sukkerfri januar?

Så en episode idag jeg og. Mest for å sjekke ut nydommeren Sverre, som kommer fra hjembygda mi
(Snopfri her og forresten ja..)

Gammel 04-01-17, 19:27   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjælp. Jeg har sendt trettenåringen avgårde til Gothia Cup. Spennende, og litt skummelt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-17, 19:29   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg står i fare for å miste jobben..

Gammel 05-01-17, 01:01   #17
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan sjekke på nettsida deres først:
https://indiska.com/no/Home/Kj%C3%B8...kitchentextile

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 20:50   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at jeg ikke har "lov til å klage" fordi det er kaldere andre steder, men jeg synes -17 grader er pittelitt for kaldt. Hunden må slepes ut på tur.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 21:28   #19
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg vet at jeg ikke har "lov til å klage" fordi det er kaldere andre steder, men jeg synes -17 grader er pittelitt for kaldt. Hunden må slepes ut på tur.

Jeg klager med deg. Kaldt i dag. Men jeg synes faktisk det var verre tidligere i uken da det var bare et par minus, men vind. I dag var det i det minste vindstille. I morgen blir det plussgrader igjen. Etter jul er jeg alltid så klar for våren, skikkelig nedtur når jeg kommer på at vinteren bare såvidt har begynt.

Gammel 05-01-17, 20:59   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg har fått medisiner pga nyrestein, bare så synd jeg blir så kvalm og svimmel av de.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.