|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Da jeg var konfirmant fikk jeg i pengegave/liten oppmerksomhet fra noen av naboene, andre gav "kun" kort med lykkeønskninger på konfirmasjonsdagen. Er dette vanlig nå til dags? Syns det var hyggelig med disse hilsningene også jeg.
![]() |
#42 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?
Men når tohundrelappene detter inn fra naboer til eget barn, så skal det noe til å ikke gi tilbake når naboens barn blir konfirmanter. Noen av dem kjenner vi overhodet ikke engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() |
#44 |
Kontrollfrik
Enig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
maler
|
Jo. Men ofte kjenner man jo de man bor i samme gate som litt.
![]() |
#46 |
Kontrollfrik
To av de tre jeg skal dele ut lapper til i år har jeg aldri vekslet et ord med. Den ene bo et stykke oppi gata, den andre bor nærmere, men er ekstremt innesluttet. Vi kjenner foreldrene litt bedre da, det skal nevnes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Det virker snodig Hyacinth. Jeg hadde blitt oppriktig overrasket om noen vi ikke kjente troppet opp med gave. Der har vi kanskje en fordel ved at vi, så vidt jeg kan se, har de yngste barna i gaten slik at alle de andre konfirmerer seg først. Når vi ikke har gitt en eneste krone til dem (jeg aner ikke engang når eller om de konfirmerte seg og det har aldri slått meg at jeg skulle bry meg om det all den tid jeg ikke engang har sagt hei til 90% av de som bor her) regner jeg ikke med noen overraskelsesgaver tilbake. Sønnen til naboene på den ene siden skal riktignok få konfirmasjonsgave når den tid kommer, men det er fordi vi faktisk kjenner hverandre, barna våre leker med hverandre og vi hjelper hverandre med kattepass, kjøring til skolen og slikt.
![]() |
#48 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Vi ga til nabobarna men de er 21 og 23 nå og min gutt fikk ikke noe av de i fjor.
![]() |
#49 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?200-300 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Takk for oppklaringene, alle sammen! Det er få barn i gata vår - vi bor rett ovenfor omsorgsbolig. Det er en del i nabohuset, men de er yngre enn mine og vi har lite kontakt med dem. Jeg får ta det som det kommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?200,- nabobarn og perifere venners barn. Nære venners barn 500,- Fadderbarn har vi lagt oss på 1000.- eller f.eks bunadsølv ol.
![]() |
#52 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Hvordan vet man når folk man ikke kjenner har konfirmant?
![]() |
#53 |
|
På litt mindre steder får man konfirmasjonslister publisert i lokalavis, på nett og de kirkelige står også i menighetsblad. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Stemmer det, det husker jeg jo egentlig.
![]() |
#55 |
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Jeg gir kun til familie og nære venners barn. Jeg gir det jeg føler selv er bra nok, orker ikke bruke en kalori på å gruble om det er bra nok eller bekymre meg om hva de vil føle når de mottar gaven.
![]() |
#56 |
can-jur
|
![]() Sv: Hva er takst å gi naboer og venners barn i konfirmasjon?Jeg er velsignet med utrolig dårlig husk og kan fint gi 500kr til den ene i en søskenflokk og 200kr til den andre. Å huske hva mine ha fått er utopisk og sparer meg for mye hodebry
![]() |
![]() |
|
|