|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvor glad er du i 17. mai? | |||
| 10 - jeg er superentusiastisk! |
|
11 | 5,58% |
| 9 |
|
15 | 7,61% |
| 8 |
|
18 | 9,14% |
| 7 |
|
16 | 8,12% |
| 6 |
|
13 | 6,60% |
| 5 - midt på treet eller både og |
|
51 | 25,89% |
| 4 |
|
18 | 9,14% |
| 3 |
|
20 | 10,15% |
| 2 |
|
16 | 8,12% |
| 1 |
|
12 | 6,09% |
| Brokkoli i rødt, hvit og blått |
|
7 | 3,55% |
| Deltakere: 197. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?
Jeg kan ikke svare for Bluen, men jeg synes nasjonalstater er overdrevent positivt oppfattet. Feiringen av nasjonalstaten Norge kan bli litt eksluderende for meg og veldig "Se så mye flinkere enn alle andre vi er til å feire nasjonaldagen, vi har jo barna i sentrum". |
|
|
|
|
|
#2 |
|
intro
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?En av Facebook-vennene mine legger ut dette bildet fra Lofoten i mai hvert år. Jeg elsker det hemningsløst.
|
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Fantastisk!
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Hvorfor er ikke -5 et svaralternativ?
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Elsker 17. mai.
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Jeg liker 17. mai. Det er stas å se på tog, og enda mer stas å få gå i tog (som jeg får gjøre i år som de siste årene). Nå har vi laget noen tradisjoner. Jeg har fått bestilt restaurantbord, slik at vi slipper å lete etter mat og fryseren er fylt med iskrem.
|
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Ler og ler av bildet til Bluen.
|
|
|
#8 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Jeg synes det er overdrevent negativt å ikke kunne feire noe som er bra. Jeg tolker det heller ikke automatisk som selvgodt. De fleste taler jeg har hørt 17. mai handler stort sett om at vi skal verdsette det vi har og være rause og inkluderende. Norge er et godt sted å bo og vi lever i et fritt land. At vi ikke alltid er like rause (f.eks. i asyl og innvandringspolitikk) tenker jeg at vi må jobbe med, men å avlyse 17. mai gjør det ikke bedre.
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Jeg tenker heller ikke at det nødvendigvis må være selvgodt, men det fortoner seg litt slik for meg likevel. Og så er 17. mai-taler smertelig kjedelige. Jeg passer egentlig ikke til å feire noe som helst i offentligheten, så jeg har nok egentlig ikke stemmerett på dette feltet. Det blir krampaktig, rett og slett.
|
|
|
|
#10 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Haha, kjedelig er jeg helt enig i. Jeg kjeder vettet av meg stort sett hele dagen. Hvis jeg ikke har det gøy med å slenge halvdårlige kommentarer til mannen. Allikevel, jeg liker at vi har den typen feiring i Norge, selv om jeg selv helst skulle vært et annet sted.
|
|
|
#11 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Jeg liker det veldig godt i teorien. Blir glad av å se glade barn, godt oppmøte og arrangementer som feirer det vi tar for gitt til vanlig.
|
|
|
#12 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Stemte 4, angrer litt og skulle kanskje heller stemt 3. Jeg synes det er en stressende dag, primært fordi jeg hater folkemengder. Alt man gjør er jo i utgangspunktet hyggelig, men alt blir mindre hyggelig fordi det er "en million" andre som også gjør det: Gå tur i byen med ungene - hyggelig. Gå tur og vasse i andre som gjør det - stressende. Gå på kafé og spise kake - hyggelig. Gå på kafé som er så stappfull at man ikke kan røre seg - stressende.
|
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Her er det 6. og 7. trinn som har ansvar for skolearrangementet på 17. mai. Det er helt overkommelig, men så er vi en liten skolekrets også.
|
|
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Kan vel stemme 5. 17. Mai kan være fint, og det kan være bare mas. Som ufrivillig barnløs, og ufrivillig uten bunad i Bærum, dro vi like godt til utlandet. Men nå er det nasjonalsang og bobler kl 08, tog og leker til kl 14. Så kan vi daue noen timer hjemme før vi går i kakeselskap med mer bobler.
|
|
|
|
#15 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Jeg feirer ikke nyttårsaften heller. Kunne ikke ramle meg inn å feire noe som innebærer å holde seg våken til midnatt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Jeg er veldig glad i 17. mai, og krysset av for 8.
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Omg - så utrolig uproblematisk det måtte være om noen skulle vaie med et annet flagg en det norske i 17. mai-toget!
|
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?På vår skole er det korpset som har arrangementet, og siden jeg ikke har unger i korpset, så trenger vi ikke annet enn å møte opp og betale for kake. Og siden jeg synes at korpset går under definisjonen "en god sak", så kjøper jeg gjerne kake fra dem.
|
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Jeg er superentusiastisk!
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 15-05-17 kl 14:26. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
ctrl+z
|
Sv: Hvor glad er du i 17. mai på en skala fra 1 til 10?Om to år er vi i foreldregruppa som har arrangement-ansvar på skolen, da daler nok entusiasmen svært brått.
|
![]() |
|
|