Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hus og hjem - alt på stell?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-17, 23:31   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hus og hjem - alt på stell?

Håndklærne glemte jeg. Alle hånd-håndklærne er i samme serie fra IKEA, to ulike farger. Byttet ut alle for noen år siden, da alt jeg hadde var slitt.

De store håndklærne derimot, det er bare kaos. Og vi har for mange, sånn at når jeg har klesvasken på stell, er det ikke plass i skapet til alle. Det bør være litt i rotasjon. Her om dagen bestemte jeg meg for at jeg skulle ta med alle håndklær med motiv ut på campingen. 9-åringen syntes plutselig det var kjipt å ha med Ole Brum-håndkle på svømming på skolen.

Gammel 16-05-17, 23:32   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei

Vi har glass fra loppis, bestikk også. Serviset er min gammelgammeltantes bryllupsgave fra 30 åra. Håndklær er en salig blanding av arvet, fått og stjålet.
Jeg har så lite tvangstanker om slikt at jeg ikke engang gidder å finne rett putevar til dynetrekket....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:34   #3
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg har så lite tvangstanker om slikt at jeg ikke engang gidder å finne rett putevar til dynetrekket....

Gammel 16-05-17, 23:35   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Gammel 16-05-17, 23:36   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei

Vi har glass fra loppis, bestikk også. Serviset er min gammelgammeltantes bryllupsgave fra 30 åra. Håndklær er en salig blanding av arvet, fått og stjålet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:36   #6
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Og enda en som ikke har 10 like tallerkener!

Gammel 16-05-17, 23:36   #7
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å ha ørten ulike tallerkener er jo nesten like planmessig mesterstykke som å ha bare like.

Gammel 17-05-17, 00:07   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Å ha ørten ulike tallerkener er jo nesten like planmessig mesterstykke som å ha bare like.

Jepp. Jeg har det på hytta, og det er veldig planlagt, altså. Det skal passe sammen uten å gjøre det, passe til det gamle huset og til det andre mismatchede jeg har. Jeg er opptatt av det estetiske når jeg dekker bordet, og har håndplukket hver eneste loppistallerken.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:36   #9
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Generelt ryddig, jeg kunne tenkt meg det ryddigere enn det resten av huset gidder å følge opp. Jeg har like tallerkner til alle i huset til alle måltid. Har vi gjester, kan jeg dekke til 12 med likt middagsservice.

Sengetøy matcher alltid dynetrekk og putetrekk, og det er alltid matchende sengetøy i dobbeltsengen.
Håndklær er en salig mix av farger og barnemotiv på.

Noen skap er veldig rotete innvendig, andre er ryddige.

Ønsker meg en fullstendig rydding og nedvask av alt, men det gidder jeg ikke på lenge enda.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:39   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Men jeg har finservise til 24 da. Og juleservise. Litt dannet er man tross alt

Gammel 16-05-17, 23:41   #11
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?? Burde man det?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:44   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Hæ?? Burde man det?

Ikke i min bok. Men jeg vet at enkelte får vondt i hjernen av det. Men å kaste et fullgodt dynetrekk fordi putetrekket er ødelagt? Helt uaktuelt. Det har jo ingen betydning. Dobbeltsengen har aldri noen sinne hatt like trekk. Så mye ekstra tid har jeg ikke i livet mitt at jeg gidder det.

Gammel 16-05-17, 23:45   #13
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke i min bok. Men jeg vet at enkelte får vondt i hjernen av det. Men å kaste et fullgodt dynetrekk fordi putetrekket er ødelagt? Helt uaktuelt. Det har jo ingen betydning. Dobbeltsengen har aldri noen sinne hatt like trekk. Så mye ekstra tid har jeg ikke i livet mitt at jeg gidder det.

Så den gangen en tidligere kjæreste beklaget at han ikke hadde like sengesett til begge dynene første gang jeg overnattet hos ham, tullet han kanskje ikke...

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 10:16   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så den gangen en tidligere kjæreste beklaget at han ikke hadde like sengesett til begge dynene første gang jeg overnattet hos ham, tullet han kanskje ikke...

Sikkert ikke. Det ødelegger jo hele legge seg-opplevelsen med forskjellige trekk. Kanskje ikke så veldig hvis det er FØRSTE gang en overnatter hos ny kjæreste, da.

Men jeg husker fra jeg var veldig liten at jeg syntes det var veldig irriterende og stygt med forskjellig trekk på dynene, som det hendte foreldrene mine hadde iblant, eller for ikke å snakke om at småsøsknene mine ikke brydde seg katten om de hadde blandet pysjamas-delene. Er vel bare noen av oss som har litt special needs på sånt.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:44   #15
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hæ?? Burde man det?

Nei, man bør ingenting. Men jeg har inntrykk av at det er ganske vanlig.

Floksa: Jeg har mange hvite putetrekk som passer til dynetrekkene i skapet. Vi har bare lyse sengesett og kaster selvsagt ikke dynetrekk om putetrekkene blir ødelagt. Da supplerer vi med (matchende ) putetrekk i skapet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-17, 00:14   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men jeg har finservise til 24 da. Og juleservise. Litt dannet er man tross alt

Da har du jo minst 10 like tallerker.

Gammel 16-05-17, 23:47   #17
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Å finne er noe helt annet enn å kaste, da. Om et putevar her går i stykker, bruker jeg et annet når jeg tar på dynetrekket som mangler. Vi har flere løse putetrekk.

Og det er hverken tidkrevende eller vanskelig å ha 2 blå dynetrekk og 2 blå putetrekk oppbevart i samme hylle, ved siden av det blå lakenet.

Gammel 16-05-17, 23:56   #18
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Mitt middagsservise til 12 har jeg fått til jul og bursdag gjennom flere år.
Matchende sengetøy er også type julegave fra foreldre, gjerne etter ønske fra meg. Jeg bruker aller helst ikke penger på slike ting.

Det er også veldig enkelt å fiske ut to like dynetrekk fra skapet når det skal skiftes på sengene, tar ikke mye tid av mitt liv. Jeg er oppvokst med at de liksom bare alltid har vært like, så å ikke ha likt sengetøy på har aldri vært noe jeg har tenkt på en gang.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-17, 23:58   #19
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har en stil: kaos-stilen.
Veldig (VELDIG) få kommer inn og sier det er stilig eller pent hos oss. Men mange kommer inn og sier det er koselig. Og da er jeg fornøyd. Målet her er at folk skal føle det er greit å slenge beina opp i sofaen, og krype godt ned i sofahjørnet. Og det tror jeg at jeg har oppnådd.

Gammel 16-05-17, 23:58   #20
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har råd og har råd. Hadde det stått om liv eller det var ekstremviktig for meg, hadde vi vel hatt råd. Jeg har ikke pent middagsservise. Vi har IKEA-servise vi bruker til gjester, og bruker "resteservise" til hverdags. Jeg skulle gjerne villet kunne ta meg råd til finservise, men det vil koste mer enn det smaker. Har dog masse matchende glass, siden både mannen og jeg tilfeldigvis fikk glass i samme serie i julegave fra jobben flere år på rad.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.