|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!De to knivene som jeg ikke klarer meg uten er Victorinox grønnsakskniv bølget |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!
Dette.
![]() |
#3 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!Hmm, her går også knivene i oppvaskmaskinen. Får slutte med det da. Men er så engstelig for å ikke få de helt rene. Særlig etter å ha skåret i rått kyllingkjøtt. Det var jo litt derfor jeg kjøpte nye hvor hele kniven er i stål.
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Åh, de er så nydelige! Jeg ønsker meg en skikkelig japansk grønnsakssnacks. :
Det sliter enormt med vaskemaskin altså. Det handler ikke bare om de vanskelige fileteringsjobbene, men å kunne skjære noe med ett slice, i stedet for å mose og sage, f.els.
Kylling er litt tricky, ja. Jeg vasker kosten og brettet i oppvaskmaskinen etter å ha skåret kylling. Kniven blir først skylt i glovarmt vann. Om du gjør det med en gang, så får du av alt klinet, også kan du vaske over med en ren oppvaskkost og zalo, og skylle i glovarmt vann.
![]() |
#5 |
Rockesøster
|
Det er viktig å skylle først, ved lav temperatur sånn at proteinet ikke stivner for da blir det temmelig vanskelig å fjerne.
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!De fleste knivene våre er nærmere 20 år og ikke godt vedlikeholdt, men aldri vasket i maskin, og ikke ligget i skuff. Har Fiskars brødkniv, den skal erstattes med en skarpere med lengre knivblad. Har kokkekniver fra Global, Victorinox og Sabatier. Den fra Victorinox med treskaft foretrekkes. Den fra Lion har tungt knivblad og er favoritt til hakking. Har gode allsidige tomatkniver fra Fiskars med gode skaft for barn. Og en bitteliten fra Global som brukes til mye forskjellig. Har et rundt skjerpestål fra Global som svoger får tildelt når han er innom.
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Lær meg om kjøkkenkniver!Jeg skjønner ikke at det å ligge på et sånn bestikkbrett i oppvaskmaskin skal slite på knivene altså. De er jo ikke bortpå annet bestikk. Sist redigert av Cuyahoga : 01-11-17 kl 22:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|