|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Dig for victory!
|
Sv: JulekaketrådenVi pleier å ha serinakaker, pepperkaker, peppernøtter, krumkaker og kneppkaker, og så hender det vi har noe i tillegg, som Sarah Bernard eller delfiakake. Jeg baker et par sorter sjøl, og så pleier jeg å få noe av mamma og noe av søstera mi. Det har hendt vi har kjøpt litt hos den lokale bakeren også. Jeg skulle gjerne bakt mer sjøl, men har ikke hatt overskudd til det de siste åra.
|
|
|
|
#2 |
|
lettere utlada
|
Sv: JulekaketrådenVi baker mye her i huset. Baker nok til min mor også og litt ekstra som jeg gir vekk til andre.
|
|
|
#3 |
|
Epikur
|
Sv: JulekaketrådenVi spiser bittelitt kaker til kaffen, i stedet for dessert og gir bort og har med på jobb. Jeg har alltid vært mer interessert i å bake enn å spise når det gjelder kaker, men altså: en fersk berlinerkrans til kaffen eller en kopp svart te er nyyydelig.
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: JulekaketrådenJeg liker bakingen langt bedre enn spisingen, så noe blir gitt bort. Det blir jo gjerne litt gjester i julen, så det forsvinner en del.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulekaketrådenJeg har bestilt et par pepperkakehus i klokke (pynt) som jeg skal gi bort. Det er ei jeg har jobbet med som lager de. Griselekre. Tenkte mamma og en av svigerinnene mine skal få det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
trøtt
|
Sv: JulekaketrådenTja... I fjor var Rocky Road en stor suksess, så det må gjentas (men er jo ikke akkurat bakst). Serinakaker og colakaker vil nok gutta ha, så da baker vi nok det.
|
|
|
#8 |
|
© All rights reserved
|
Sv: JulekaketrådenHos oss blir ikke julekaker spist, så derfor blir det kun pepperkaker i år også. Med deig kjøpt på IKEA, det er tradisjon. Jeg har lefser i fryseren som skal spises opp, og så vurderer jeg noe gjærbakst og lavkarbokaker. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Introvert optimist
|
Sv: JulekaketrådenNår det gjelder småkaker har jeg planlagt:
|
|
|
#10 |
|
Epikur
|
Sv: JulekaketrådenJeg lager forresten alltid Nennes fine rundstykker og aniskringlene til Maxmillia.
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: JulekaketrådenJeg pleier å bake mye til jul, men i år har jeg ikke bakt noe, har ikke hatt overskudd. Og i fjor ble kakene kastet til påske. Jeg har brente mandler, litt forskjellig hjemmelaget konfekt.
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Sv: JulekaketrådenJulekaker?
|
|
|
#14 |
|
Ad astra
|
Sv: Julekaketråden
Kan det være cupcakes?
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: JulekaketrådenJeg har sånne sære unger som helst bare vil ha smågodt, så jeg og mannen må spise sjøl, det gjestene ikke tar.
|
|
|
#16 |
|
kamerat
|
Sv: JulekaketrådenPepperkaker, cookies og biscotti er planen. Bare ting vi liker.
|
![]() |
|
|