Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-18, 10:47   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det noen sosiale settinger du føler deg utilpass i?

Jeg har mild telefonskrekk og er ikke en naturlig mingler. Jeg ringer likevel når jeg må, og jobben min krever ganske mye mingling. Jeg blir veldig sliten av det, så det er mulig jeg framstår som en nokså spaltet personlighet – veldig pratsom den ene dagen, veldig taus den andre, helt avhengig av energinivå.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 11:14   #2
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Mye avhenger av dagsformen, men generelt er jeg lite glad i å ringe folk, og hater navneleker o.l. Skoleavslutninger hvor jeg må late som jeg synes det er strålende å høre på andres unger synge surt og danse i utakt er også høyt på lista.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 12:11   #3
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg liker ikke presentasjonsrunder, og spesielt ikke om jeg er først, eller den som begynner forteller livshistorien sin. Da klarer jeg knapt nok å komme på hvilken tittel jeg har, eller hva jeg heter (på jobb).

Liker ikke så godt å snakke i telefon. Man har da sms, messenger etc.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 12:29   #4
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg kom på det med telefonprat da jeg leste gjennom tråden nå i sted. Det er jeg virkelig ikke glad i. MÅ man bruke telefonen så si det du skal og bli ferdig. Er det nødvendig å tvære det ut med en masse small talk? Helten har, etter 35 år, skjønt det og ringer ikke lenger for å prate i 40 minutter når han eller jeg er bortreist. Gudskjelov og takk.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 12:49   #5
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det ikke er noen spesielle, men som det ble nevnt så kanskje venners-venner-fester være dølle de gangene man er eneste utenfor en vennegjeng.

Jeg føler meg vel aldri utilpass sånn egentlig, men enkelte sammenkomster kan være mer jobbige enn andre. Foreldremøter feks, ansvarsfølelse for å holde en grei samtale igang rundt bordet og at folk har det hyggelig. Mannen min er introvert og tar nada ansvar for noe sosialt som helst og jeg synes egentlig ikke at det er helt rett heller.

Gammel 24-05-18, 11:38   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke så mange, jeg er veldig utadvendt og sosial av meg, men det er en setting jeg virkelig ofte får vondt i magen av og gruer meg til. Skole-arrangementer. Foreldremøter (der jeg alltid sitter og er livredd for å bli tvunget til å bli klassekontakt, jeg har en uforståelig, teit angst for det), sosiale skole-sammenkomster og lignende. Dugnader! Spesielt på 17. mai. Jeg burde nok gjøre en litt større innsats for å bli mer kjent med de andre foreldrene men jeg har allerede et stort nettverk og har ikke tid til å sosialisere meg mer enn jeg allerede gjør. Dumme unnskyldninger, jeg vet.

Gammel 24-05-18, 11:48   #7
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hater virkelig å møte folk jeg bare kjenner litt når jeg tar toget til/fra jobb. Jeg liker å sone helt ut og har gjerne på øreplugger. Når jeg møter halvkjente som vil prate har jeg vanskelig for å si at jeg egentlig bare vil være i fred og jeg blir ordentlig utilpass og sliten. Med de jeg kjenner bedre er det enten enkelt å si i fra eller enklere å holde praten i gang, så da er det ikke noe problem.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 14:14   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg hater virkelig å møte folk jeg bare kjenner litt når jeg tar toget til/fra jobb. Jeg liker å sone helt ut og har gjerne på øreplugger. Når jeg møter halvkjente som vil prate har jeg vanskelig for å si at jeg egentlig bare vil være i fred og jeg blir ordentlig utilpass og sliten. Med de jeg kjenner bedre er det enten enkelt å si i fra eller enklere å holde praten i gang, så da er det ikke noe problem.

Haha, ja, enig!

Møter av og til nabomannen på perrongen. Han er hyggelig, men litt introvert, og vi har åpenbart en stilltiende enighet om å late som om vi ikke har sett hverandre. før vi går inn i hver vår vogn.

Gammel 24-05-18, 11:57   #9
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Situasjoner der alle klemmer alle. F.eks første dag på jobb etter ferien eller siste dag på jobb før ferien. Eller da jeg sluttet på min forrige arbeidsplass... Da rømte jeg før noen fikk sagt hadet.

Trives ellers i det meste av settinger.

Gammel 24-05-18, 12:11   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kom på to til. Bursdag eller nyklippet. Ja, det er koselig med gratulasjon eller kommentar om at jeg er fin på håret, men jeg blir helt utslitt etter 50 kommentarer om det samme. Det holder igrunn med 3.

Gammel 24-05-18, 13:20   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Kom på to til. Bursdag eller nyklippet. Ja, det er koselig med gratulasjon eller kommentar om at jeg er fin på håret, men jeg blir helt utslitt etter 50 kommentarer om det samme. Det holder igrunn med 3.

Det er derfor jeg klipper meg når skolen er slutt.

Gammel 24-05-18, 13:46   #12
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Å neida, det er bare noe du tror. Jeg vet du egentlig vil prate med meg.

Nuvel.

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Derfor har jeg begynt å gå til jobb. Får dyrket min introverte side OG er kommet i knallform.

Hvis noen lurer på hvorfor jeg har lagt løpeturene mine til tidspunkt mellom kl 5 og kl 7. The dog and I.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 16:31   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ja! Eller nye briller. Eg har fjerna fødselsdatoen på fb, og synest det var befriande å slippe bursdagsgratulasjoner denne vinteren.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 17:20   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Ja! Eller nye briller. Eg har fjerna fødselsdatoen på fb, og synest det var befriande å slippe bursdagsgratulasjoner denne vinteren.

Det aller verste er egentlig å gå masse ned i vekt. Altså jeg liker jo når jeg greier å gå masse ned i vekt, når jeg går inn for det, men jeg hater å få kommentarer og fokus på kroppen min. Selv når det er positivt.

Gammel 24-05-18, 22:41   #15
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det aller verste er egentlig å gå masse ned i vekt. Altså jeg liker jo når jeg greier å gå masse ned i vekt, når jeg går inn for det, men jeg hater å få kommentarer og fokus på kroppen min. Selv når det er positivt.

Det var så innmari koselig når jeg traff en som gikk i parallell klassen min på ungdomsskolen på Rema og han ropte til meg: "polarjenta har du slanka dæ?" Og ja han ropte siden han sto en god del meter unna meg.

(Den der innmari koseligbiten må leses med størst mulig ironi)

Gammel 25-05-18, 00:59   #16
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det har eg og kjent på!

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 12:27   #17
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Arenaer hvor jeg ikke kjenner noen, og hvor det ikke er noen naturlige måter å komme i kontakt med folk på. Fordi jeg hater å bli sittende/stående alene, da føler jeg meg utrolig Viggo.

F.eks. konferanser, hvor jeg ikke kjenner noen av deltakerne fra før. Jeg hatet f.eks. alltid store gruppeforelesninger tidlig i studiene, der jeg ikke kjente noen, da jeg ikke syns det er naturlig å bare begynne å prate med sidemannen. Jeg er heller ikke veldig begeistret for å være ny på jobben. Det verste jeg vet er å måtte være alene, når det ikke er selvvalgt. Det er så fint å være en ganske sjenert ekstrovert, som heller mot ekstrem-e. Bare jeg får en åpning, så kan jeg snakke med (lytte til) de aller, aller fleste.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 12:54   #18
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarer meg greit i de fleste sosiale settinger. I motsetning til flere her så syns jeg det er helt greit å mingle med folk jeg ikke har så mye til felles med. Jeg syns det er interessant å lære om nye ting og høre om hva som opptar andre folk enn meg, og det er vel litt usannsynlig at man ikke har EN felles interesse med f.eks andre foreldre i en klasse enn at man har blitt gravid samme året.

Jeg blir stressa på kjøpesenter eller i bygater med mye folk og lyd, og der mange går i alle retninger. Jeg blir litt svimmel av det. Så det er mitt sosiale "problem".

Gammel 24-05-18, 13:17   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke så ofte i sosiale settinger egentlig.

Men kan ikke fordra sånne bransjemingleting. Det er med megen misnøye de svært få gangene jeg drar på slippfester og afterparties og slikt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-18, 13:32   #20
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

I alle situasjoner jeg blir vurdert. Jeg vet med meg selv at jeg alltid kommer til kort, og jeg hater at folk skal vurdere meg og komme til samme konklusjon.

Og sanger og leker i bryllup o.l. Da går jeg på do.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.