|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Var redd for pappa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Var redd for pappaSynes det er utrolig trist måten familien avviser hans opplevelse av barndommen og faren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Var redd for pappaJeg er ikke for offentlig skittentøyvask, men synes det er helt greit at verden får se at folk ikke alltid er de vi tror de er. Selv om det gjør vondt, eller kanskje nettopp derfor.
![]() |
#44 |
Walking in the air
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Var redd for pappa
Ja, det kan du si. Jeg forstår ikke hva som var hensikten, og rakk heller aldri å møte min bestefar. Men jeg tror tankegangen var noe sånt som at ungene trengte å herdes eller noe. Sykt, sykt. Men dette var for lenge siden, rett etter krigen. De fikk jo juling på skolen også, og lot frustrasjonen gå utover hverandre etter skoletid. Det er rart ikke flere gikk under av det. Det kan jo også ha sammenheng med at i et samfunn som nettopp har vært i krig, så er "folkesjela" på en måte blitt vant til vold. Jeg så det i El Salvador i hvertfall. Veldig høy toleransegrense for vold, man merket det i media og overalt.
![]() |
#45 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Var redd for pappa
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |