|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#41 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannen
Da må jeg på Ikea tror jeg. Kjøpte ny Tefal i vinter. Den ble kastet forleden, utslitt teflon belegg.
![]() |
#42 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenVi har prøvd både dyre og billige og går alltid tilbake til Ikea 365+. Den er billig og holder lengst (men ingen holder evig).
![]() |
#43 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenVi prøver oss på en hardface nå, så får vi se. Den MÅ jo tåle litt mer siden den kan vaskes i oppvaskmaskin? Tenkte å IKKE gjøre det riktignok, samt få høvdingen til å steke burgere i støpejernspanna i stedet.
![]() |
#44 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenBruker opp min fra Ikea. Ønske meg ny til jul.
![]() |
#45 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenVi erfarer at den billige fra ikea varer lengst, den vi har må, har vi hatt iallefall 3 år, ny rekord.
![]() |
#46 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenJeg har hatt en med slippbelegg fra Tefal som har vart lenge, brukt og misbrukt og er fin enda. Etter jeg så en dokumentar på NRK for et par dager siden ble jeg overrasket over hvor giftig teflon og ptfe er i produksjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenEr vi fortsatt fornøyde med Woll? Vår tefal synger på siste verset, og jeg ser Jernia har tilbud på Woll. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
ej ikke møjkets heije
|
Vi slo til på dette tilbudet fordi den tefal-panna vi hadde begynte å synge på siste verset og den woll-kjelen vi har har holdt seg så godt. Så gjenstår det å se om den har noe lengre levetid.
![]() |
![]() |
#50 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenVi har brukt opp woll også, på linje med de andre, den varte nok noe lenger enn den fra rusta, men til gjengjelg kostet den mer også. For tiden har vi et par fra spis-serien de selger på obs og jeg gidder ikke dyre sekepanner lenger, de varer altså ikke nevneverdig lenger.
![]() |
#51 |
~~~~~~~
|
Vi har denne og jeg liker den veldig godt, eneste jeg syntes er negativt er at den er så innmari tung, hvis jeg skal helle innholdet over i en kjele f.eks sliter jeg.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 06-03-19 kl 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Okay, da er det fortsatt slik at jeg beholder og bruker de to jernpannene mine. Med (u)jevne mellomrom skrubber jeg jernpannene og jerngrytene med stålull og lar dem tørke godt før jeg smører med maisolje. Det syns jeg reduserer behov for fett en god stund og minsker risikoen for at noe brenner seg fast. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
ej ikke møjkets heije
|
Da kan jeg oppdatere med at den Woll-pannen som vi kjøpte for halvannet år siden fremdeles oppleves som ny, og ser ut til å ha godt med levetid igjen. Vi vasker ALDRI panna i vaskemaskinen da, men den er svært lettvasket siden den har teflon.
![]() |
![]() |
#55 |
Tøff
|
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenJeg kjøpte meg en stekepanne i stål som jeg har herdet i stekeovnen. Den er ikke heeeelt non-stick men mer enn godt nok til at jeg er fornøyd. Et svært, svært tynt lag med olje, tørk over med papir til det kjennes tørt ut, og så i ovnen med panna til oljen ryker og litt til og så kjøle ned inne i ovnen med døren lukket. En haug med fremgangsmåter på nett.
![]() |
#56 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenJeg har en stekepanne fra Ikea som fremdeles virker ny. Den er flere år gammel og vaskes i maskin. Husker ikke hva den heter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
ASD
Medlem siden: Mar 2010
Alt henger fast min slik gryte også og klin umulig få ren igjen
![]() |
#58 |
kamerat
|
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenTror jeg har samme Jamie Oliver Tefal som da denne tråden ble startet, og den holder fortsatt koken. Den har muligens vart over fire år nå.
![]() |
#59 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenJa, vi hadde jo det før og den varte hvertfall ikke kortere enn denne svinedyre.
![]() |
#60 |
|
![]() Sv: Den evige jakten på den perfekte stekepannenJeg tror rett og slett teflonstekepanner kommer med en utløpsdato uavhengig av pris. Så IKEA 365 panner på oss nå. Byttet akkurat ut de vi kjøpte for ca to år siden. Og de har vært akkurat like gode og vart like lenge som Tefal, Jamie, Scanpan som vi har hatt før. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|