|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?Hva med de tilfellene når mor ikke har rett til foreldrepenger, er far helt avskåret fra å ta foreldrepermisjon med barnet? Nei! Far har rett til foreldrepenger, men det stilles krav til hva mor gjør i mens. Det far i så fall kan ta ut er foreldrepenger som ikke er fedrekvote. Det kalles ikke fedrekvote i slike tilfeller, da det kun er han som har rett til foreldrepenger. Da bare en av foreldrene har rett til foreldrepenger, vil det ikke være behov for å dele inn i kvoter. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?På et intellektuelt nivå og på samfunnsnivå er jeg enig i tredeling.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?Ellers så mener jeg at en tredeling gir for lite fleksibilitet, også til de som av ulike grunner vil at far skal ha det meste av permisjonen. Jeg kjenner flere som har hatt en jobb/turnus/egen virksomhet som har gjort at de relativt lett kunne begynne å jobbe etter 6 uker, far hadde permisjon og fordi man hadde en veldig gunstig turnus/jobbet hjemmefra med god kontroll på egen tid/lignende så fikk de en veldig fin og rolig babytid for hele familien. Og far fikk masse tid med barnet sitt. Og mor beholdt en tilknytning til arbeidslivet som for dem ellers ville vært vanskelig. Dette blir ikke lenger mulig.
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?#svogerforskning
|
|
|
#5 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?
Det er veldig vanskelig, eller det var i hvertfall det i hine hårde dager. jeg håper det er lettere nå. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?
Mens her gikk det lett som en plett. Jeg ble sykemeldt for fødselsdepresjon for 17, 13 og 11 år siden, og ingen av gangene var det noe problem å få NAV til å la far ta over permisjonen mens jeg var sykemeldt.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?Jeg fikk overført fedrekvoten til meg på grunn av fars sykdom. Det var null problem for oss. Men jeg vet jo at NAV kan være trøblete for mange å forholde seg til, det betyr likevel ikke at det ikke finnes et regelverk. Vi kan ikke basere premisjonsreglementet på uheldige tolkninger hos NAV.
|
|
|
|
#8 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Burde vi snakke om endringene i barselpermisjonen?Jeg er dessverre veldig i mot. Jeg har tre barn hvor av far var hjemme hele permisjonen bortsett fra de første 6 ukene. Jeg var fulltidsstudent på den tiden. |
|
|
|
![]() |
|
|