Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-07, 00:04   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff fra Har du prøvd narkotika

Dersom jeg kunne brukt narkotika uten noen som helst helsemessig risiko, hadde jeg prøvd alt som var.

Men siden det ikke er slik, gjør jeg ikke det.

Gammel 22-07-07, 00:17   #2
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Nei det skal jeg ikke.

Men jeg skal påpeke at korrelasjon ikke medfører kausalitet, og jeg skal gjerne gjenta tydeligere at jeg ikke tror den kausaliteten du påstår at fins mellom bruk av hasj og andre rusmidler eksisterer.

Ben "Flashback" Murphy

Nå er det jo ikke bare hun som påstår dette også da. Det finnes en god del forskere som også mener det er en korrelasjon. Er det ingen som har hørt om "The golden gate"? Tobakk - alkohol - hasj - piller - heroin. (Jeg vil jo gjerne jobbe litt for å få lagt til sjokolade i begynnelsen av den rekken da. :sjokoman: )

Man går sjelden rett på å injisere flytende heroin i årene liksom. Det er en utvikling. Og hvordan man tåler diverse stoffer er helt individuelt. Noen mennesker med en viss bakgrunn som Mim sier burde virkelig ikke prøve hasj en gang fordi de er sårbare i utgangspunktet.

Gammel 21-07-07, 23:37   #3
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Fordi jeg syns det er teit og føler ingen behov for å prøve. Ikke drikker jeg noe særlig heller *prektig*

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:07   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en bror som har hatt ganske omfattende stoffproblemer. Da ser du hvilket helvete det kan være, og hvor ødeleggende det er ikke bare for deg selv, men for alle rundt deg også.

Da får du aldri lyst til å utsette deg selv for noe sånt.

Må bare informere: brodern har det helt bra i dag og er helt kvitt problemene sine. Men fy fader så mye det har kostet ham å komme seg dit, og hvor lett det er at det skal gå galt igjen.

Gammel 22-07-07, 00:14   #5
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg foretrekker å ruse meg på livet og det klarer jeg helt fint....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:37   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg flyttet på hybel 15 år gammel og var langt fra moden til det. 16 år gammel prøvde jeg hasj på en fest en gang sammen med venninnegjengen. Samtidig tok jeg en stygg hjemmelaget tatovering som jeg sliter med ennå. Det var vel for å "hevde" seg, være litt tøff, men det var galskap.
Det ble med den gangen. Ingen i venninnegjengen prøvde det senere og de har skikket seg vel alle sammen.
Heldigvis appelerer ikke rus til meg i det hele. Jeg drikker veldig sjelden, tar en flaske rød eller hvitvin i godt selskap og er dårlig dagen etterpå.

Ungdomsopprøret varte den kvelden og jeg må nesten få med at jeg rørte ikke alkohol før jeg var myndig.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:27   #7
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, hvilken retning dette tar.

Gammel 22-07-07, 12:40   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Herregud, hvilken retning dette tar.

Og jeg som har tilstått min synd.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:30   #9
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Helt enig. Når jeg har holdt foredrag eller opplæring av folk har jeg alltid prøvd å få meg meg alle. Jeg er opplært til å kalle en spade for en spade.

Gammel 22-07-07, 00:31   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noen storforbruker av fremmedord, men jeg forstår da godt BM likevel. Dermed konkluderer jeg med at de som ikke forstår han har manglende utdannelse og burde ta hans innlegg som en oppfordring til å forbedre seg selv.

Gammel 22-07-07, 00:33   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

korrelasjo'n m1 (av *korrelat) samsvar, (innbyrdes) sammenheng; vekselvirkning

Gammel 22-07-07, 00:34   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Korrelasjon er helt greit. Kausalitet hadde jeg ikke hørt før. Så har jeg lært noe nytt i dag også.

Men jeg kan banne på at jeg kan noen fremmedord ikke dere kan, og derfor lar jeg være å bruke dem slik at dere skal skjønne hva jeg mener. Sånn opptrer jeg når jeg vil si noe.

Gammel 22-07-07, 00:40   #13
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Korrelasjon er helt greit. Kausalitet hadde jeg ikke hørt før. Så har jeg lært noe nytt i dag også.

Så fint. Det er to veldig nyttige ord, nettopp fordi det er så vanlig å tro at det de betegner egentlig er det samme - særlig vanlig er det å tro at korrelasjon innebærer kausalitet, og dermed si at "det stemmer ikke at det er noen sammenheng mellom inntektsnivå og om man røyker, for onkelen min tjener masse penger, og han røyker", eller å tro at korrelasjon er det samme som kausalitet, og dermed så "for noe tøys, hvorfor skulle man ønske å røyke bare fordiman plutselig begynte å tjene mindre?".

Gammel 22-07-07, 00:41   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

korrelasjon:

1. forhold
  2. overensstemmelse
  3. sammenheng
  4. samsvar
  5. samvariasjon
  6. vekselvirkning
  7. vekselvirkningsforhold
kausualitet
  1. forhold
  2. årsakssammenheng

Gammel 22-07-07, 00:47   #15
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Jeg hater fremmedord, men som kryssordfanatiker har jeg jo fått meg en del.

Gammel 22-07-07, 00:48   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg hater fremmedord, men som kryssordfanatiker har jeg jo fått meg en del.

Du har jo til og med et fremmedord i signaturen din.

Gammel 22-07-07, 00:53   #17
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Du har jo til og med et fremmedord i signaturen din.

Positivt

Gammel 22-07-07, 02:20   #18
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Positivt

Ja, det er da ikke et norsk ord noe mer enn f.eks. "kausal" er det.

Gammel 22-07-07, 12:28   #19
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klage klage...Jeg forklarte det jo, jeg? Kl. 21.30.

Det er lurt å lære seg forskjellen på korrelasjon og kausalitet, selv om man ofte vil føle seg ganske alene.

Gammel 22-07-07, 01:10   #20
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

Sånn i tilfelle noen ikke forstår din bruk av fremmedord, Jessica.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.