|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Eg synes det er litt utdatert, fordi sosiale medier i stor grad har overtatt den vise-fram-feriebilder-funksjonen. Eg er nok litt prega av å komme frå ein familie der hulebreceg er eit viktig utstillingsvindu for ei blankpussa fasade, som ikkje er i samsvar med faktiske forhold. Eg forbinder det med ei sjølvframstilling som ikkje er riktig. Så eg liker det ikkje og kjem aldri til å begynne med det sjølv.
|
|
|
|
#2 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om julebrev?
Oi. Det må ha vært ganske slitsomt for deg.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg liker best julekort må jeg innrømme. Julebrev høres fort veldig glansbildeaktig ut, selv om det sikkert ikke er ment sånn.
|
|
|
#4 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() |
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg liker også best julekort, julebrev blir fort litt kleint. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Er ingen fan av å skrive det selv, kjennes kleint. Og får heller ikke noen.
|
|
|
#6 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg liker julebrev |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Eks-svigerforeldrene mine sender julebrev, og jeg synes det var litt ukult da det gikk sånn "Sønn har giftet seg med Input!" (år 1), "Sønn og Input har fått barn!" (år 2), "Sønn og Input har separert seg..." (år 3)
|
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg synes at julebrev er veldig hyggelig. Og at julekort er veldig hyggelig. Jeg blir glad for alle jeg får og henger opp julebrevene sammen med julekortene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg synes det er veldig koselig med hilsener av alle slag som havner i postkassa mi.
|
|
|
#10 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg elsker julebrev. Jeg skriver selv også og er datapunktet som ikke deler livet mitt i sosiale medier men allikevel kan oppsummere året på godt og vondt i et julebrev til folk jeg sjelden ser. Men jeg sender ikke julebrevet til søstra mi eller folk jeg ser regelmessig, for å si det sånn. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg/vi bestiller 50 julekort hvert år. Noen år har jeg lagt ved brev/årmelding til familie og de nærmeste vennene mine. Synes det er hyggelig å se hvordan barna til venner og familie vokser og gror, og de mest skrytete julebrevene er god underholdning både i lesing og når jeg diskuterer disse med de andre i familien. Så ja, julebrev leverer på alle plan.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
Sv: Hva synes du om julebrev?I praksis har vi de siste årene fått kanskje 2 slike ferdigtrykte julebrev, 2 kort hvor det er skrevet et par linjer med en personlig hilsen og kanskje 20 julekort med påtrykt "god jul" fra fotobutikken. Lurer litt på om det er tid for å avvikle min egen limerick-/årsrapporttradisjon i år. Litt trist for de to som sier at de setter pris på den (pluss moren til kollegaen min), men garantert like greit for de 40 andre.
I’m out of here. Sist redigert av Bluen : 27-11-18 kl 11:31. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
intro
|
Hvis det er mitt innlegg du sikter til, så tenkte jeg RL - for så vidt litt malapropos hovedinnlegget.
|
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg tror limerick er unntak fra min "helst ikke rim"-preferanse.
|
|
|
#16 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg ville elsket limerick-julebrev.
|
|
|
#17 |
|
By the Sea
|
Sv: Hva synes du om julebrev?En trenger ikke å "ta ting så veldig seriøst" for å synes det er kjipt å lese negative reaksjoner på andres hyggelige hilsener.
|
|
|
#18 |
|
Personlig pessimist
|
Samtidig må det være lov å svare hva man synes om julebrev, når spørsmålet er «Hva synes du om julebrev?»
|
|
|
|
#19 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Ja, det blir jo litt rart om man i en tråd hvor det spørres om hva man synes om julebrev ikke skal kunne skrive hva man liker og ikke liker i julebrev, hva man liker best av julebrev og julekort, og hvorfor.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 27-11-18 kl 16:36. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hva synes du om julebrev?Jeg har aldri sendt et julebrev, og bare sporadisk julekort. Rett og slett fordi er skikkelig dårlig til å planlegge, men de årene vi får det til, så lager vi de beste julekortene, det må jeg si.
|
![]() |
|
|