Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-01-19, 12:13   #1
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi blir ikke enige om ferie i år - trenger tips

Vi skal på togferie i Bulgaria, Romania og Ukraina – det blir en blanding av (nokså)storby, strand og bygda. Traseen ser ut til å bli Sofia (for hovedstad og klostre i nærheten) – Veliko Tarnovo (for middelalderby) – Varna (for strand) – Bucuresti (mest for transitt) – Brasov/Sighisoara i Transylvania (for Dracula!) – Maramures (for rumensk landsbyliv) – Lviv (for vestukrainsk kulturby). Det tror jeg blir gøy, ikke veldig dyrt, men antagelig temmelig varmt og litt slitsomt. Vi gleder oss!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:31   #2
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Har ikke planlagt noe vi heller. Jeg skal ihvertfall ikke sydover med gjengen min for de orker nesten ikke å være ute i heten så det blir bare mas om å gjøre noe annet enn å være ved leiligheten og bassenget.

Tør nesten ikke skrive det men eldstemann skal en uke til en gresk øy med over 20 andre kompiser.
Jeg trodde ikke at man kunne bestille flybilletter uten å registrere alle pass... men det er altså gjort.

Lurer på om vi skal finne en hytte å leie på et fjell en uke eller to og la det bli med det. Vi alle liker fjellturer light og det har gått fint før.
Så kan jeg få litt ro og egentid og dra på dagsturer, turist i egen by og gå skogsturer med en venninne som aldri reiser bort.

Gammel 28-01-19, 12:34   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Tør nesten ikke skrive det men eldstemann skal en uke til en gresk øy med over 20 andre kompiser.

Jeg må si at jeg syns det er både litt morsomt og tøft at du er så ærlig om at sønnen din gjør alle de tingene vi andre er så redd for å bli stilt overfor.

Han virker jo å ha en ganske fantastisk evne til å lande på beina da.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:27   #4
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hørtes kult ut, Toffen! Jeg fikk en Drakulavin av pappaen min da jeg ble gravid ( Ikke FORDI jeg ble gravid, men hans reise til Transylvania, innkjøp av Draculavin til meg og overrekkelse av denne sammenfalt med da vi fortalte at vi skulle ha bebiss). Dessverre lagret den ikke så bra, men flaska var stilig.

Vi satser også på bil og tog i sommer. For vår del blir det mest storby med Berlin tror jeg, men satser på fint vær og massiv bading i innsjøer og elver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:30   #5
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ohoi! Mulig jeg kopierer noe av ruten deres, Toffskij! Vi trenger nok et langt opphold ved kysten.

Varna, altså? Er det ikke veldig mye turister der i juli?

Gammel 28-01-19, 12:48   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Ohoi! Mulig jeg kopierer noe av ruten deres, Toffskij! Vi trenger nok et langt opphold ved kysten.

Varna, altså? Er det ikke veldig mye turister der i juli?

Jo, det er det nok, men Varna er en stor og ordentlig by, og om man ikke liker bystranda, kan man dra på dagsturer andre steder. Jeg tror det er mye større sjanser for at vi liker oss i en leilighet i Varna enn i en av resortbyene, som har et ganske velfortjent grusomt rykte, så vidt jeg forstår fra ymse kilder (inkludert noen bulgarske kolleger av meg).

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 12:31   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vi skal på sommerferie til Vestlandet. Det var hjelpsomt, tenker jeg. Men jeg synes oppriktig talt at Norge som ferieland har veldig mye å by på, og skulle gjerne reist til f.eks. Nord-Norge hvis det passet inn i kabalen forøvrig. Det er jo så mye å se! Og må alle få absolutt det de aller helst vil hver gang, eller kan en kompromisse litt? Forøvrig er jeg ganske enig med Input her, kjenner jeg.

Gammel 28-01-19, 13:10   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg og chablisbarnet skal til Spania i 10-11 dager,,så drar hele familien på hytta og til Sunnmøre for å hilse på nyeste familiemedlemmet.
Om vi skal noe mer kommer an på om det blir Spania i høstferien også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 14:14   #9
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Det blir Norgesferie på oss. Eldste reiser sikkert på ferie med venninne, og 16-åringen skal på sommerleir og vil helst ikke reise med oss. Planlegger å gå fra hytte til hytte i fjellet med mann og hund - én tur tilpasset minstemann og forhåpentligvis én tur uten 9-åring. Ellers sommerhus i Nord-Norge, fjellturer, fisketurer og rolige dager der. Vi er ferdige med å ta med rubb og stubb på reise som koster masse. Behovene er så ulike, og det vil være umulig å tilfredsstille alle.

Gammel 28-01-19, 15:19   #10
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi skal mest sannsynlig til Japan, blir både dyrt, varmt og storby.

Gammel 28-01-19, 21:24   #11
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gdansk? Passe stor, ikke storbyfølelse, passe varmt, ikke dyrt, fine strender og nok å gjøre for alle.

Gammel 28-01-19, 21:24   #12
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det er bare såå mye fint i Belgia! Brussel, of course, men Ghent, Brugge, Antwerpen, Leuven...

Belgias minste by Durbuy med mindre enn 500 innbyggere er virkelig skjønn. Sykle eller ta trikk langs Belgias kyst fra Adinkerke til Knokke. Besøke Waterloo, flott besøkssenter!!

Besøke Dinant, for slottet, kakene og for hjembyen til mr. Sax. Saksofonen, ikke Agaton. Masse saksofoner på broen. Ta kanalbåten. (Parker oppe ved slottet og ta banen ned, byen er knøttaliten og kjempesmal).

Besøke Mons, gå på Georg og dragen-museet.
Besøk klosteret i Westvleteren som lager verdens beste øl. Kjøpes kun her, og du skriver under på at du ikke vil videreselge det. Må bestilles på telefon, og både tlfnr og bilnr registreres og kommer deretter i karantene... eller bare gå på vertshuset rett over gaten og ta en øl. Det er et b&b rett ved som så kjempehyggelig ut. Husker ikke hva det heter. Gå endelig til kapellet i skogen.

Se Reading between the lines-church i Borgloon.

Gjør Brussel. Ikke bare Manneken Pis, men Jannecke Pis og Het Zinneke /Zinneke Pis (hunden). Besøk Magrittemuseet, men også instrumentmuseet over gaten. Du kan høre alle instrumentene som er utstilt. Gå på kafeen øverst og se ut over hele byen.

Spis belgiske vafler. Ikke bare Liege-vafler (turistvaflene) men også Brusselvafler som er mindre søte.

Belgia er kjent for øl, sjokolade og frites kokt to ganger, med majones som dip. Whats not to like... og har alene flere fornøyelsesparker enn hele Skandinavia.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 21:25   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

millact:
Dustemannen er redd for dårlig vær-
Han vil altså sydover. Vi blir ikke enige.

Det vi snakker mest om er Nice og områdene rundt eller Dubrovnic. Begge er overkommelig i flypriser enda for 4 voksne.
Vi bor ikke på østlandet.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-01-19, 21:51   #14
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

millact:

Det vi snakker mest om er Nice og områdene rundt eller Dubrovnic. Begge er overkommelig i flypriser enda for 4 voksne.

Vi hadde 28-29 grader i Polen for noen år siden.

Nice har passe varme om dere drar tidlig, men dyrt der.

Gammel 28-01-19, 22:59   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

millact:

Vi betalte under 9000 for flybilletter for oss til Dubrovnik - det er kurrant pris.

Antar at Køben er for usikker for hva vær angår?

Gammel 28-01-19, 23:25   #16
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi betalte under 9000 for flybilletter for oss til Dubrovnik - det er kurrant pris.

Antar at Køben er for usikker for hva vær angår?

Køben hadde vi en sommer for noen år siden. Det var fin ferie det, selv om været var sånn passe. Vi delte ferien mellom Køben og Lalandia/ Legoland. Det begynner vel å bli noen år siden siden gutta fremdeles var i Legolandalder.

jeg hadde gjerne reist litt østover, men jeg får ikke mannen med dit.

Portugal seiler opp her, men det er en del dyrere enn Dobronvic og Nice på billettpriser. Siden mannen er særest har jeg som vanlig bare bedt ham om å bestemme seg nå. Jeg er lettere å finne noe til.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-19, 15:38   #17
millact

Standard

Vi har landet på området rundt Nice.

Gammel 01-02-19, 03:05   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Dit skal vi også.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-19, 21:22   #19
millact

Standard

Vi har visst ikke det. Eldste vil til København, så mulig vi går for det.

Gammel 10-02-19, 22:32   #20
millact

Standard

Vi har visst ikke det. Eldste vil til København, så mulig vi går for det.

Det blir det. Billetter bestilt. Og i dag fikk vi ordnet hotell også.

Sist redigert av millact : 11-02-19 kl 20:15.
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:33.