Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjører dere bil i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 23:48   #1
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg har kjørt i Skandinavia og i USA, men jeg blir litt stresset av å skulle finne konkrete steder i store byer, da vil jeg helst lese kart og se meg omkring etter adresser og landemerker.

Gammel 26-07-07, 23:47   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører, ja og har velutviklet storbykompetanse. Sist var det bare jeg som kjørte (Frankrike og Italia i fjor sommer).

Gammel 26-07-07, 23:58   #3
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjørte i Australia for 18 år siden, da hadde jeg hatt lappen i 3 uker.

Fins ikke redd for bilkjøring, hadde leiebil i København nå denne uken.

Tror kanskje Stockholm er den værste byen jeg har kjørt i, men det var for at vi måtte rekke båten til Finland, så det var litt hastverk.

Mannen kjører aldri, for jeg blir så inderlig bilsyk om jeg ikke kjører selv. :kontrollfrikibil:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 00:05   #4
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg er ikke redd for å kjøre bil i utlandet eller i storbyer. Reiste som au pair til Brussel da jeg hadde hatt lappen i et år, og ble da en kløpper på filbytte og lukeparkeringer. Det var en fin læreskole for meg. Men som regel så kommer jeg meg rundt kollektivt i de store byene. Ser ikke helt poenget med bil når man skal på shopping i Paris, London eller New York, men jeg hadde helt klart kommet meg rundt på fire hjul om jeg måtte.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 09:07   #5
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei ikke aktuelt heller. Jeg kan kjøre rett igjennom Oslo, men ikke begynne med ring 3 osv. uff nei de tuter og skifter filer i ett sett jo.....Blir nervøs jeg.....*bondeibyen*

Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 09:21   #6
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg overlater det til mannen. Men det hender at vi kjører oss bort. Palma på Mallorca er et eksempel. Nå kjenne vi byen meget godt etter hvert.

Gammel 27-07-07, 10:14   #7
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Jeg har kjørt flere ganger i utlandet.
Har bare kjørt der det er høyrekjøring da. Blir nesten svimmel bare av å tenke på venstrekjøring.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 11:27   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det går helt fint. Det er litt tilvenning med venstrekjøring, men det går seg fort til.

Det var for øvrig ganske morsomt da mannen, som kan være litt hissig på veien, skulle bruke lyshornet på en som irriterte ham. Da spylte han vindusrutene i stedet.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 12:57   #9
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Ja.

Det er forresten en drøm å kjøre i Bergen i forhold til Oslo. Bergensere kan å kjøre bil!

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:00   #10
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Etter den turen jeg hadde over noen Spanske fjell som 18-åring så kan jeg kjøre hvorsomhelst.

Se for dere smale veier med møteplasser inn mot fjellveggen, på andre siden av bilen er det stupbratt ned og det ligger utbrente vrak nederst i dalen. Du møter en lastebil og må rygge til første møteplass. Utrolig skremmende og spennede.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 13:05   #11
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Etter den turen jeg hadde over noen Spanske fjell som 18-åring så kan jeg kjøre hvorsomhelst.

Se for dere smale veier med møteplasser inn mot fjellveggen, på andre siden av bilen er det stupbratt ned og det ligger utbrente vrak nederst i dalen. Du møter en lastebil og må rygge til første møteplass. Utrolig skremmende og spennede.

Gammel 27-07-07, 13:07   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Sleng på snødrev, glatte veier og en ferge du kanskje rekker, så har du Hardanger.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:03   #13
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Sleng på snødrev, glatte veier og en ferge du kanskje rekker, så har du Hardanger.

Dette er jeg god på.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 14:52   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjørt bil i LA, Milano, London og endel ellers rundt om i Europa. Og ikke noe sted er det verre enn å kjøre i Trondheim. Dersom man klarer å gjøre en venstresving i Prinsenkrysset når trafikklysene ikke funker kan man kjøre overalt.

De stedene jeg kanskje hadde hatt betenkning med å kjøre er steder som Calcutta og Manila som i praksis ikke har trafikkregler.

Gammel 27-07-07, 16:08   #15
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vanilja, her.

Ja.

Det er forresten en drøm å kjøre i Bergen i forhold til Oslo. Bergensere kan å kjøre bil!

Nei, det kan de ikke! Det går SÅ treigt i Bergen, det er jo ingen som gidder å holde fartsgrensen jo!
*lei av å ligge i 70 km/t langs Nordåsvannet*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 16:28   #16
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Nei, det kan de ikke! Det går SÅ treigt i Bergen, det er jo ingen som gidder å holde fartsgrensen jo!
*lei av å ligge i 70 km/t langs Nordåsvannet*

Dere er nok to helt forskjellige sjåfører. Selv er jeg vant til å kjøre i Oslo, og er nok ganske aggressiv i trafikken. Har blitt bedre etter jeg fikk barn da.

Gammel 28-07-07, 23:03   #17
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjører hvor som helst og er en rasende sjåfør.

Gammel 28-07-07, 23:15   #18
Frantzen
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg kjører hvor som helst og er en rasende sjåfør.

Rasende god eller for det meste sinna?

Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 16:00   #19
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Dere er nok to helt forskjellige sjåfører. Selv er jeg vant til å kjøre i Oslo, og er nok ganske aggressiv i trafikken. Har blitt bedre etter jeg fikk barn da.

Synes det er så stressende å kjøre i Oslo. De tuter om stopper jeg på gult, tuter om jeg holder vikeplikten min eller finner på senke farten litt.
Og så kommer det trikker også jo.

På motorveien blir jeg kjørt forbi uansett. Og jeg er ingen sinker i trafikken. Liker ikke sinkere selv. Men inne i Oslo er det tryggere at jeg har lavere fart og ovesikt enn omvendt. Mens i Bergen gikk alt så smooth.

Gammel 09-08-07, 16:52   #20
gurgle
Inhabil

gurgle sin avatar

gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

De tuter om stopper jeg på gult (...)

Må'kke stoppe på gult!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.